Gå til innhold

Avbryte handel på finn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En kjøper har kjøpt en vare via fiks ferdig. Kjøper er utrolig slitsom og jeg ønsker å avbryte handelen. Magefølelsen min sier at vedkommende kommer til å lete etter feil med varen som ikke finnes. Er det lov? I såfall hvordan?

Anonymkode: 8f724...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det en vare som kan gå i stykker lett? Kan du si noe om at "oops, den gikk i stykker da jeg skulle teste den før jeg skulle pakke den ned" eller noe sånt? Knuste? Revnet? Knakk?

Anonymkode: 28273...c87

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En kjøper har kjøpt en vare via fiks ferdig. Kjøper er utrolig slitsom og jeg ønsker å avbryte handelen. Magefølelsen min sier at vedkommende kommer til å lete etter feil med varen som ikke finnes. Er det lov? I såfall hvordan?

Hvor langt i prosessen er salget kommet? 
Har du godkjent fiks ferdig forespørselen? Da har dere en bindende avtale. 
Du kan kontakte Finn kundeservice og forklare situasjonen. 
Du kan og blokkere kjøper,

Anonymkode: 26f52...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du har akseptert bud fra selger har du ikke lov til å trekke deg fra salget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
omnitron skrev (38 minutter siden):

Hvis du har akseptert bud fra selger har du ikke lov til å trekke deg fra salget.

Det er ikke det som står i avtalevilkårene for Fiks Ferdig:

Sitat

Når Selger har akseptert budet, er dette å anse som avtaletidspunket. Selger vil likevel ha mulighet til å trekke seg fra avtalen ved å kansellere handelen, frem til varen er levert til fraktselskapet. 

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/22619024392210-Spesifikke-regler-for-Fiks-ferdig

Jeg har selv måttet kansellere en handel på grunn av en feil jeg fant ved varen da jeg skulle pakke den inn. (Varen hadde ligget ute lenge og den var blitt skadet under oppbevaring) Forklarte situasjonen for kjøper, som takket for at jeg var ærlig. Null problem.

Anonymkode: bd1b4...c8f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke det som står i avtalevilkårene for Fiks Ferdig:

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/22619024392210-Spesifikke-regler-for-Fiks-ferdig

Jeg har selv måttet kansellere en handel på grunn av en feil jeg fant ved varen da jeg skulle pakke den inn. (Varen hadde ligget ute lenge og den var blitt skadet under oppbevaring) Forklarte situasjonen for kjøper, som takket for at jeg var ærlig. Null problem.

Anonymkode: bd1b4...c8f

Usikker på hvordan dette står seg opp mot kjøpsloven.

er det gjort avtale om salg er man bundet ihht kjøpsloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...