Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2006 #1 Skrevet 9. mars 2006 Her er det mange oppskrifter, men jeg savner flere oppskrifter på saus! Har dere noen oppskrifter på saus dere vil dele med andre? Her er min: Ostesaus 1 liter fløte 2 beger Kavli Naturellost 1/2 kg meierismør salt og pepper Smelt smøret på svak varme, ha i ost og fløte, la det koke forsiktig opp. Smak til med salt og pepper. Dette gir ca 2 liter saus, og er beregnet til 10 personer. Sausen er utrolig god til helstekt indrefilet eller roastbiff. Om ønskelig kan man tilsette sjampinjong eller sjarlottløk
Arkana Skrevet 9. mars 2006 #2 Skrevet 9. mars 2006 Jeg har lagt ut en del saus-oppskrifter i tidligere tråder, bl.a. disse: Sursøt saus Smørsaus og sitronsmørsaus til fisk Flere typer karrisauser Sopp/timiansaus, bacon/spinatsaus, rømmesaus og urte/sitronsaus To typer rødvinssaus
Leanne Skrevet 9. mars 2006 #3 Skrevet 9. mars 2006 Brunsaus 1-2 sjalottløk kuttes og brunes i margarin. Ha over 2-3 ss hvetemel og rør dette sammen til en tykkmasse. Hell så over 5dl buljong/kraft. Kok opp. Tilsett 1ts Negro, pepper, koriander, piffikrydder. 2-3 skiver brunost gir en mildere smak. Sil sausen før bruk. (eller ikke hvis man er glad i løk )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå