Gå til innhold

Forelder som ikke sikrer barn i bil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går da jeg hentet barnet mitt i barnehagen så jeg en forelder på den andre avdelingen kjøre ut av parkeringsplassen. Barnet i baksetet reiste seg opp og sto i midten i bilen. Tydelig usikret. Jeg rakk ikke gjøre annent en å måpe. Jeg vet hvem dette er. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? 

Anonymkode: 5d3cb...58d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet. 🙂

Anonymkode: db66d...e34

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gitt beskjed til barnehagen

Anonymkode: 89888...f2f

Skrevet

Jeg så noe lignende i barnehage her en gang. Ga beskjed til vedkommende om å sikre barnet sitt i bilen, og om jeg så barnet usikret én gang til, kom jeg til å dokumentere det og anmelde henne til politiet. 

Ga også beskjed til avdelingsleder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I går da jeg hentet barnet mitt i barnehagen så jeg en forelder på den andre avdelingen kjøre ut av parkeringsplassen. Barnet i baksetet reiste seg opp og sto i midten i bilen. Tydelig usikret. Jeg rakk ikke gjøre annent en å måpe. Jeg vet hvem dette er. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? 

Gi beskjed til styrer i bhg. Dette kan være nyankomne til landet som ikke kjenner reglene rundt sikring i bil.

Anonymkode: ec196...cc1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan snakke med barnehagen som kanskje kan minne foreldrene på lovene rundt bilsikkerhet, eller tipse politiet om at de bør holde kontroll utenfor barnehagen. Tror iallfall det er noe de gjør iblant så skader jo ikke å spørre.

Anonymkode: 3821b...06b

• Liker 1
Skrevet

Barnehagen kan ikkje gjøre noe. De kan minne alle foreldre på sikkerhet. Men de går ikke etter enkel person om hvordan de sikrer barn.

Hadde selv opplevelser i barnehagen til min datter på parkeringsplassen der foreldre satt 2 åringen i pute stol eller der 3 åring satt på vanlig sete. Men barnehagen kunne ikkje gjøre noe.

Du kan spørre politiet om de kan ha vakt endag når folk henter og slikt ar folk kan bli skjekket. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (4 minutter siden):

Barnehagen kan ikkje gjøre noe. De kan minne alle foreldre på sikkerhet. Men de går ikke etter enkel person om hvordan de sikrer barn.

Hadde selv opplevelser i barnehagen til min datter på parkeringsplassen der foreldre satt 2 åringen i pute stol eller der 3 åring satt på vanlig sete. Men barnehagen kunne ikkje gjøre noe.

Du kan spørre politiet om de kan ha vakt endag når folk henter og slikt ar folk kan bli skjekket. 

Tenkte mer på om jeg burde ta det opp med vedkomne. TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes kanskje ikke det du så sier så veldig mye. Jeg har også kjørt noen meter fordi jeg trodde barnet hadde satt på belte, så fikk barnet beskjed om å huske beltet og satt det på. Det kan ha vært en slik situasjon…

Anonymkode: f391c...84f

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår at du først roer deg ned ganske mange hakk. 

Du så IKKE "en forelder som ikke sikret barnet i bilen". Du så et usikret barn i en bil. De to tingene er ikke det samme. 

Mange barn lærer seg nemlig å klikke seg løs selv. For alt du vet, kan denne forelderen ha sikret barnet etter alle kunstens regler. Det hjelper lite den dagen barnet selv lærer å klikke løs selen. 

Min eldste var helt håpløs til å gjøre dette, og helt seriøst, det er ingenting du kan gjøre. Setene er laget slik at det *skal* være lett å klikke ungen løs, dette for at man raskt skal få løs barnet i tilfelle ulykker. 

Anonymkode: 48d88...c16

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...