AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Skrevet 25. februar Må ha bademuligheter😃 Anonymkode: 5612f...686
AnonymBruker Skrevet 25. februar #3 Skrevet 25. februar Jeg synes områdene langt nord er de aller fineste, hvis jeg først skal velge et område. Samtidig er det også veldig fint vest for Lisboa, enten du vil se Disney-slott som i Sintra eller rusle rundt i Cascais. Selve Lisboa har også mye fin historie, det er jo hovedstaden i et tidligere imperium og veldig mye verdt å se. Bratt overalt og masse utsiktspunkter. Likevel må du, når bademuligheter er et krav, virkelig tenke deg godt om. Atlanterhavet er veldig mye kaldere enn det Middelhavet er. Greit nok når du kommer så langt sør som Kanariøyene, selv om det fortsatt ikke er kjempevarmt i vannet der heller, men oppe ved fastlands-Europa er Atlanterhavet generelt kjølig. Stort sett ligger det et stykke under 20 grader, selv i sommermånedene, både rundt Lisboa og oppe ved Porto. Kommer du ned langs Algarve-kysten, altså sør-siden av Portugal, er det flere grader varmere dels fordi man er mer skjermet og dels fordi man er nærmere Gibraltarstredet og dermed også Middelhavets påvirkning. Fortsatt mye kaldere enn inne i selve Middelhavet, men ikke fullt så kaldt som utpå vestkysten av Portugal. Det er mange fine steder langs Algarve-kysten også, men som eneste del av Portugal med stor badevennlighet blir det jo også litt mer typisk Syden mange steder. På godt og vondt. Anonymkode: 0cf9c...47a 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #4 Skrevet 25. februar Madeira er en del av Portugal, og en fantastisk øy🌻🌼🌻🌞🌞🌞 Kommer tilbake gang på gang. En plass jeg virkelig stortrives på💛❤️💛 Anonymkode: aead5...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #5 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes områdene langt nord er de aller fineste, hvis jeg først skal velge et område. Samtidig er det også veldig fint vest for Lisboa, enten du vil se Disney-slott som i Sintra eller rusle rundt i Cascais. Selve Lisboa har også mye fin historie, det er jo hovedstaden i et tidligere imperium og veldig mye verdt å se. Bratt overalt og masse utsiktspunkter. Likevel må du, når bademuligheter er et krav, virkelig tenke deg godt om. Atlanterhavet er veldig mye kaldere enn det Middelhavet er. Greit nok når du kommer så langt sør som Kanariøyene, selv om det fortsatt ikke er kjempevarmt i vannet der heller, men oppe ved fastlands-Europa er Atlanterhavet generelt kjølig. Stort sett ligger det et stykke under 20 grader, selv i sommermånedene, både rundt Lisboa og oppe ved Porto. Kommer du ned langs Algarve-kysten, altså sør-siden av Portugal, er det flere grader varmere dels fordi man er mer skjermet og dels fordi man er nærmere Gibraltarstredet og dermed også Middelhavets påvirkning. Fortsatt mye kaldere enn inne i selve Middelhavet, men ikke fullt så kaldt som utpå vestkysten av Portugal. Det er mange fine steder langs Algarve-kysten også, men som eneste del av Portugal med stor badevennlighet blir det jo også litt mer typisk Syden mange steder. På godt og vondt. Anonymkode: 0cf9c...47a Takk for utfyllende svar! Orker ikke de hetebølgene som kan være rundt Middelhavet, så derfor kikker jeg på Portugal. Er det overfylt med turister langs Algarvekysten tenker du? Anonymkode: 5612f...686
AnonymBruker Skrevet 25. februar #6 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Madeira er en del av Portugal, og en fantastisk øy🌻🌼🌻🌞🌞🌞 Kommer tilbake gang på gang. En plass jeg virkelig stortrives på💛❤️💛 Anonymkode: aead5...cdf Takk for svar😊 Ser ut som det er litt klønete å fly dit? Anonymkode: 5612f...686
AnonymBruker Skrevet 26. februar #7 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Takk for svar😊 Ser ut som det er litt klønete å fly dit? Anonymkode: 5612f...686 Norwegian har direkte Anonymkode: d8e1c...6d2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #8 Skrevet 27. februar Vila do Conde/Porto hvis du ønsker å dra til kysten på stranda, men samtidig ønsker muligheter for andre aktiviteter. Vær obs på at det er kaldt å bade i sjøen i Portugal, og ofte vind og bølger. Er man uheldig kan man møte rødt flagg på stranda relativt ofte, og da er det ikke lov å bade. Vi drar helst til elvene for å bade, der er det også fine strender og mye varmere vann. Google «Praias fluviais Portugal». Selv unngår jeg Algarve. Veldig mye turisme, mange briter og lite av det jeg ønsker meg fra Portugal. De har store vannparker og typiske turistattraksjoner og diverse da, så er mye bra der og. Kommer litt an på hva man søker etter og hvilken ferie man ønsker seg. Anonymkode: b0e03...5fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå