cherma Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden hei, jeg kjøpte meg en cuisine airfrayer i dag, men har så ,ye jeg lurer på om den når det kommer til og tilbrede forskjellige typer mat som ikke står i anvisningen. noen som vet om jeg kan varme opp ferdige kokte spairribs i den fra sverige? aner ikke hvor lenge ting skal stå for og bli saftig. lest litt om hvordan jeg bruker den men ble egentlig ikke noe klokere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evot_i_skogen Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Bruk google. Skriv f.eks "varme opp spareribs i airfryer" eller lignende. Det finnes nesten alltid en eller annen anbefalning der ute (folk har prøvd å lage omtrent alt som finnes i airfryer). Får du ikke opp noen resultater på norsk så søk på engelsk (bruk google translate ved behov). Og så til det viktigste. Alle airfryere er litt forskjellige. Det som funker i oppskriftboken min fungerer ikke nødvendigvis så bra i din hvis det er annen modell/merke. Mitt forslag er at du først googler også bruker du det som en test erfaring. Etter litt bruk så får man en viss følelse med hvor langt/varmt ting bør stå. Har nå funnet den perfekte tid og temp for å varme opp pizzastykker, 5 min 180°C, men dette er for tynnbunnet pizza. Uansett hva du finner av tid og temp på nett/i bøker så må man som oftest tilpasse tid eller temp til sin egen airfryer/stekeovn for å få perfekt resultat. Og perfekt resultat kommer enten kun av erfaring eller ved bruk av steketermometer 😁 Og ja, spareribs kan varmes i airfyer. Jeg vil anta ca 8 min på 160-180 grader. Men det kommer litt an på hvor tykke de er. Fordelen med airfyer er at du kan ta ut maten ofte og sjekke uten at temperaturen faller som i en stekeovn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cherma Skrevet 7 timer siden Forfatter #3 Del Skrevet 7 timer siden tusen takk for svar, ja vill nok bli kjent med den etterhvert. i min bruksanvisning så står det at jeg skal la den stå på i 10 min og at det ikke er farlig om det kommer røyk er dette bare før første bruk eller vær gang? står nemelig etter det at den skal forvarmes før all mat. litt motsigende syntes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Jeg bruker bare chat gpt. 10 minutter oppvarming må bare være første gang. Jeg slurver ofte med oppvarming, og legger bare 1-3 minutter på steketiden. Forbered spareribsene: Hvis spareribsene er i kjøleskapet, la dem komme til romtemperatur i 10-15 minutter før du legger dem i airfryeren. Dette hjelper til med å varme dem jevnere. Du kan pensle spareribsene med litt ekstra BBQ-saus eller krydder hvis du ønsker mer smak. Forvarm airfryeren: Sett airfryeren på 160-180 grader Celsius for å forvarme den. Dette gir en jevn og god temperatur for oppvarming. Legg spareribsene i airfryeren: Plasser spareribsene i airfryeren. Hvis de er store, kan du eventuelt kutte dem i mindre biter for at de skal få plass. Pass på at spareribsene ikke er for tettpakket, slik at luften kan sirkulere rundt dem og gi jevn varme. Varm spareribsene: Stek dem i 5-8 minutter avhengig av størrelsen på spareribsene og hvor mye de har kjølt seg ned. Hvis du vil ha en sprø overflate, kan du øke temperaturen til 200 grader de siste minuttene. Hvis du ønsker ekstra sprø skorpe, kan du sette på høy varme de siste 2-3 minuttene av oppvarmingen. Anonymkode: 65fe0...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cherma Skrevet 6 timer siden Forfatter #5 Del Skrevet 6 timer siden tusen takk, da skal jeg prøve dette i ettermiddag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå