Gå til innhold

Dropper du retinol på vår/sommeren?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg begynte med en lav dose retinol nå i høst, men jeg hørte at man kan slutte på våren og heller bruke vitamin C (med solkrem over her også selvfølgelig) for å få best anti ageing effekt? 

Eller bruker dere retinol året rundt men man bruker C vitamin på dagen og retinol på kvelden? Er redd for at huden min ikke tåler det siden jeg allerede blir fort solbrent. 

Anonymkode: cd042...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg unngår retinol dersom jeg vet at jeg skal være mye utendørs i solen de nærmeste dagene, eller dersom jeg skal på ferie i solrike strøk. Dette er også anbefalt på generell basis. Nå er retinol uansett ikke noen "quick fix", så når du vet at du har lett for å bli solbrent, tenker jeg at det ikke gjør noe om du tar en pause. Husk at du må ta det litt gradvis når du skal innføre retinol i rutinen din igjen. Høy solfaktor er det beste "antiaging"- grepet du kan gjøre for huden din :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker ikke retinol om sommeren, men her i nord varer sommeren heldigvis bare tre uker 😅

Anonymkode: 88eae...d41

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (17 minutter siden):

Jeg unngår retinol dersom jeg vet at jeg skal være mye utendørs i solen de nærmeste dagene, eller dersom jeg skal på ferie i solrike strøk. Dette er også anbefalt på generell basis. Nå er retinol uansett ikke noen "quick fix", så når du vet at du har lett for å bli solbrent, tenker jeg at det ikke gjør noe om du tar en pause. Husk at du må ta det litt gradvis når du skal innføre retinol i rutinen din igjen. Høy solfaktor er det beste "antiaging"- grepet du kan gjøre for huden din :) 

Tusen takk for hjelpen :papirfly:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker ikke retinol om sommeren, men her i nord varer sommeren heldigvis bare tre uker 😅

Anonymkode: 88eae...d41

Hahaha! 😂 Ja det stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg brukte retinol en periode men ikke på sommeren, jeg bruker dagkrem med solfaktor 50 hver dag hele året. 

Anonymkode: 52640...2bb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Tretinoin hele året. Har gjort det i snart 15 år. Med solfaktor 50 hver dag (la Roche Posay uvmune er den aller beste)  Jeg soler meg heller aldri, og bruker ofte hatt og solbriller om sommeren. Men så lenge jeg passer på å smøre meg er det ikke et problem. Tretinoin er så bra for å holde aldringstegn unna! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker retinal hele året bortsett fra hvis jeg er et sted med sterk sol. Orker ikke hele den perioden med tilvenning med flass og styr hvis jeg slutter helt over lengre perioder. Tenker at folk som bor steder med sterkere sol enn oss bruker det året rundt, så det gjelder bare å være ekstra nøye med solkrem. 

Anonymkode: 63306...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mlifjeld skrev (2 timer siden):

Jeg bruker Tretinoin hele året. Har gjort det i snart 15 år. Med solfaktor 50 hver dag (la Roche Posay uvmune er den aller beste)  Jeg soler meg heller aldri, og bruker ofte hatt og solbriller om sommeren. Men så lenge jeg passer på å smøre meg er det ikke et problem. Tretinoin er så bra for å holde aldringstegn unna! 

Får du resept på det uten å ha kviser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig gått over til retinal fra TO etter pause fra Cordes Vas, da huden min er for sensitiv. Har også rosacea/PD. Foreløpig ikke noe reaksjon på denne. Vil fortsette videre ila vår og sommeren da jeg bruker SPF 50 hele året. Soler meg ikke aktivt her hjemme, kun litt hvis jeg reiser bort til varmere strøk. 

Vil en fortsatt kunne få tret på rp etter forbudet nov -25? Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLOMSTERKVAST skrev (3 timer siden):

Får du resept på det uten å ha kviser?

Har fått det for akne arr. Nå de siste 8-10 åra har jeg egentlig bare fornya resepten. 

men ja tror du fint kan få det ja, så lenge du er tidlig på at du forstår at det er sterkt, bygger opp toleranse og ikke sikkert det når du bruker det. (Bruker solkrem). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...