Gå til innhold

Drittlei å snakke med roboter på telefon! Ikke rart mange er ensomme når du nesten ikke får snakket med mennesker lenger!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Før i tiden når man ringte kundeservice, så fikk man snakke med en person. Før man slapp til, måtte man kanskje taste ett eller to tall. Nå har jeg ringt forsikringsselskapet for å spørre om en sak. Først måtte jeg snakke med DNB-roboten og si flere ord (der roboten ikke forsto halvparten), så ble jeg satt videre til forsikringsselskapet, der jeg måtte snakke med en ny robot. Er så drittlei. Det føles unaturlig og idiotisk å ha samtale med en robot, særlig når roboten ikke er trent nok til å forstå forskjellige dialekter. Jeg har heldigvis familie og barn, men jeg er ikke overrasket over at folk i 2025 blir mer og mer ensomme når de må snakke med roboter hele tiden.

Anonymkode: 71ff4...009

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Før i tiden når man ringte kundeservice, så fikk man snakke med en person. Før man slapp til, måtte man kanskje taste ett eller to tall. Nå har jeg ringt forsikringsselskapet for å spørre om en sak. Først måtte jeg snakke med DNB-roboten og si flere ord (der roboten ikke forsto halvparten), så ble jeg satt videre til forsikringsselskapet, der jeg måtte snakke med en ny robot. Er så drittlei. Det føles unaturlig og idiotisk å ha samtale med en robot, særlig når roboten ikke er trent nok til å forstå forskjellige dialekter. Jeg har heldigvis familie og barn, men jeg er ikke overrasket over at folk i 2025 blir mer og mer ensomme når de må snakke med roboter hele tiden.

Anonymkode: 71ff4...009

Enig, folk tenker kanskje ikke over hvor mye dette betyr. Jeg er med i frivillighetssentralen og har med mange eldre å gjøre, for mange av dem er kassapersonalet i butikken den eneste de snakker med den dage. 

Anonymkode: 9f433...4c4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke villig til å betale mer for varer og tjenester bare fordi man skal ha flere ansatte for å snakke med de som ønsker å snakke. 

Tenker denne gruppen heller kan betale direkte for slike tjenester, for eksempel en psykolog, eller høre med frivillighetssentraler og slik. 

Anonymkode: 7b6d8...cd3

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig, folk tenker kanskje ikke over hvor mye dette betyr. Jeg er med i frivillighetssentralen og har med mange eldre å gjøre, for mange av dem er kassapersonalet i butikken den eneste de snakker med den dage. 

Anonymkode: 9f433...4c4

Og nå, når man nesten blir sett surt på at butikkpersonalet når man ikke velger selvbetjente kassene, så blir det enda mindre menneskelig kontakt også i butikker.

Anonymkode: 71ff4...009

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke villig til å betale mer for varer og tjenester bare fordi man skal ha flere ansatte for å snakke med de som ønsker å snakke. 

Tenker denne gruppen heller kan betale direkte for slike tjenester, for eksempel en psykolog, eller høre med frivillighetssentraler og slik. 

Anonymkode: 7b6d8...cd3

Jeg trenger ikke psykolog og er ikke ensom, men irriterer meg grønn av å måtte snakke med dumme roboter.

Anonymkode: 71ff4...009

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trenger ikke psykolog og er ikke ensom, men irriterer meg grønn av å måtte snakke med dumme roboter.

Anonymkode: 71ff4...009

Du skriver om ensomhet både i trådtittel og i HI...

Anonymkode: 7b6d8...cd3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja slike chat-bots of telefonmenyer i det uendelige er bare søppel. Ikke tro at disse chatbottene og skrot er gratis heller, koster nok flesk.

Chatboten hos VY er helt på trynet, den skjønner ikke et kvekk. Samme med de i nettbanker og slikt. De forstår ikke en eneste setning.

Her i byen er det nesten ikke bankfilialer å besøke heller.

Dvs bankene har noen av de flotteste, svindyre byggene midt i sentrum. Stappfulle av papirpushere.

Men de har ikke skranker, du kan ikke bare gå inn og få hjelp til noe. Neida.

Dørene er låst, og skal du ha hjelp må du booke en time i forveien (på telefon/nett), og så stå og vente ved ytterdøra til noen slipper deg inn. Så patetisk og kapotalistisk at jeg vil spy.

Jeg husker den ene bankfilialen her før i tiden. Nydelig, store palmeplanter innendørs, dekor statuer, lekehjørnet for barn, og masse slike gratis ting (pins, mapper, skrivesaker, osv)

Anonymkode: 92946...eea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syntes også at det er irriterende å snakke med en robot som ikke forstår alt, men ensomhet og kundeservice har ingenting med hverandre å gjøre.

Jeg jobber med kundeservice og det er unødvendig mye pjatt folk skal komme med, som igjen gjør at andre må vente lenger på å få gjort det de skal. Nei, jeg er ikke interessert i å høre om hva du syntes om været for tiden eller hva som skjer i sentrum hos deg for tiden. Da får du ringe til noen andre, jeg har en jobb å gjøre, og det er mange som trenger min profesjonelle hjelp på dette området, og som ikke burde måtte vente fordi du ikke gidder å snakke med dem du egentlig burde snakke med (venner, familie, frivillige, lege osv.)

Anonymkode: 312d9...085

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem har lyst til å jobbe som kundebehandler når folk ikke har oppdragelse lenger og kjefter på dem når problemet er et helt annet sted? Kanskje vi har oss selv å skylde på. 

Anonymkode: 79208...ceb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Før i tiden når man ringte kundeservice, så fikk man snakke med en person. Før man slapp til, måtte man kanskje taste ett eller to tall. Nå har jeg ringt forsikringsselskapet for å spørre om en sak. Først måtte jeg snakke med DNB-roboten og si flere ord (der roboten ikke forsto halvparten), så ble jeg satt videre til forsikringsselskapet, der jeg måtte snakke med en ny robot. Er så drittlei. Det føles unaturlig og idiotisk å ha samtale med en robot, særlig når roboten ikke er trent nok til å forstå forskjellige dialekter. Jeg har heldigvis familie og barn, men jeg er ikke overrasket over at folk i 2025 blir mer og mer ensomme når de må snakke med roboter hele tiden.

Anonymkode: 71ff4...009

Ellers måtte de sette inn roboter for å bli kvitt alle de ensomme menneskene som halte ut telefonsamtaler bare fordi det var koslig å snakke med noen...

Ensomhet løses IKKE ved å snakke med kundeservice her og der. Det løses ved å orke å engasjere seg i andre menneskers liv.

Anonymkode: 86cc8...f7e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kundeservice har som mange sier ingen sammenheng med at vi er mer ensomme nå til dags.

Når det er sagt så er jeg enige, de robotene duger ikke til noe, ikke de chatte robotene heller, like så greit å bare legge ned hele kundesenteret, hadde gjort samme nytte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ellers måtte de sette inn roboter for å bli kvitt alle de ensomme menneskene som halte ut telefonsamtaler bare fordi det var koslig å snakke med noen...

Ensomhet løses IKKE ved å snakke med kundeservice her og der. Det løses ved å orke å engasjere seg i andre menneskers liv.

Anonymkode: 86cc8...f7e

Enig. Kundeservice og ensomhet er to forskjellige ting, men som sikkert ble blandet av slike irriterende ensomme som ikke greier dyrke samhold og må gnåle til kundebehandlere fordi de vil prate om seg selv.

Skjønner godt at kundebehandling tok mer tid og kostet mye penger når annenhver person er så sugen på sosial kontakt at de nesten holder de bak skranken gissel. Men det er et problem i seg selv, og egentlig deres eget problem ofte. At de ikke greier sosialisere utenom skrankeansatte.

Men mye er nok kapitalisme og pengesparing også. De pengene spart, går jo rett i lomma på øverste trone. Veldig synd. Jeg savner et samfunn hvor det var helt normalt å bare gå inn i en bank, og det var liv der (og hjelp å få).

Anonymkode: 92946...eea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skriver om ensomhet både i trådtittel og i HI...

Anonymkode: 7b6d8...cd3

Kan du ikke å lese? At man skriver om et tema, betyr ikke det at noe av handlingen trenger å handle om h*n. TS prøver å sette seg inn i andres situasjon, ved å forstå at det kan oppleves som ensomt for andre hvis man bare møter roboter i telefonen istedenfor menneskelig kontakt.

At mange er ensomme, er ikke ensbetydende med at jeg er ensom. Ganske så enkelt å tolke altså

Anonymkode: ac9c6...ae2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan du ikke å lese? At man skriver om et tema, betyr ikke det at noe av handlingen trenger å handle om h*n. TS prøver å sette seg inn i andres situasjon, ved å forstå at det kan oppleves som ensomt for andre hvis man bare møter roboter i telefonen istedenfor menneskelig kontakt.

At mange er ensomme, er ikke ensbetydende med at jeg er ensom. Ganske så enkelt å tolke altså

Anonymkode: ac9c6...ae2

Jepp. Jeg skrev faktisk nettopp at jeg har barn og familie, mens mange ikke har det - og kan oppleve mer ensomhet når de bare snakker med roboter. Jeg ser blant annet hvordan gamle mennesker lyser opp når man orker å stoppe og prate med dem i et par minutter. Hvor mye de higer etter denne lille sosiale kontakten. Det koster meg ikke en kalori å vie dem et par minutter av min tid. Heller det enn å sitte i ti minutter og chatte med en robot som uansett ikke kan hjelpe meg med noe.

Anonymkode: 71ff4...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Før i tiden når man ringte kundeservice, så fikk man snakke med en person. Før man slapp til, måtte man kanskje taste ett eller to tall. Nå har jeg ringt forsikringsselskapet for å spørre om en sak. Først måtte jeg snakke med DNB-roboten og si flere ord (der roboten ikke forsto halvparten), så ble jeg satt videre til forsikringsselskapet, der jeg måtte snakke med en ny robot. Er så drittlei. Det føles unaturlig og idiotisk å ha samtale med en robot, særlig når roboten ikke er trent nok til å forstå forskjellige dialekter. Jeg har heldigvis familie og barn, men jeg er ikke overrasket over at folk i 2025 blir mer og mer ensomme når de må snakke med roboter hele tiden.

Anonymkode: 71ff4...009

Enig :rasende: :rasende: Mer er det ikke å si om den saken!

Anonymkode: a09be...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

"AI" er tydeligvis fremtiden. chatboter som ikke forstår noen ting. En fin måte å holde kunde på avstand. Før kunne jeg ringe min kontakt i banken. Han er nå borte.

Anonymkode: d3f16...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kundeservice er ikke til for å gjøre folk mindre ensomme, det har man andre tjenester til. Det er verre at kundeservice ikke klarer å gi kundeservice. 

Anonymkode: de157...98b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må le av en i usa som ringte support om feil på ladestasjon og kom til India..... De fixer det sikkert på 1 min.....

Anonymkode: d3f16...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...