AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #41 Del Skrevet 6 timer siden Første bud er å gi barnet et navn som ikke ser ut som en skrivefeil. Og Alferd....du trenger ikke servere mobbing på et fat. Anonymkode: eadd0...2fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #42 Del Skrevet 6 timer siden Ford? Anonymkode: eb5cb...d5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #43 Del Skrevet 6 timer siden Jeg synes det var litt fint navn når jeg får sett litt på det. Fint å ha et navn som ikke alle har. Eller tror jeg at jeg kanskje hadde tenkt meg om et par ganger, da dette er et navn som fort kan bli "sleng" til, da navnet også er et ord, men det kan være artig også det. Anonymkode: d9ea1...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #44 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes det er et kjempefint navn. Folk som sier at "det vil blandes med Fred", vet jo åpenbart ikke hvordan navn fungerer? Det er som å si at du ikke kan navngi barnet ditt Mathilde, fordi de kan bli forvekslet med Mathilda? Eller Marie med Maria, Sara med Sarah. Mange navn likner på hverandre, man velger det man liker best Jeg synes uansett at Fred og Ferd er to heeelt forskjellige navn i uttalelsen. Fred legger vekt på "r" mens Ferd legger vekt på "e". Hvis gutten din introduserer seg som Feeeerd og mottakeren hører Frrrrred er det noe alvorlig galt med dem, ikke navnet. Jeg synes derimot Alferd blir kanskje litt mye av det gode? Synes Ferd står fint på egenhånd. Men det er smak av behag. Når barnet er født og folk har hørt navnet 250 ganger ila dåpen er det gammelt nytt og ingen bryr seg om at det var "sært" i begynnelsen. Synes faktisk det er særere å kalle barna for Lucas og Nora enn det er å være litt original. Anonymkode: 7a864...9c0 Det blir jo på ingen måte det samme. Dine eksempler er to varianter av samme navn. Man vil ikke tenke at maria er feilstavet variant av marie. Men om det hadde stått Maire ville du jo automatisk trudd at det var to bokstaver som var blandet sammen. Anonymkode: d3cb5...e7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satansopp Skrevet 6 timer siden #45 Del Skrevet 6 timer siden Feilstavet Fred, ja😏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #46 Del Skrevet 6 timer siden Det er ikke et navn Anonymkode: 104ed...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #47 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har akkurat født en liten gutt og har vært innom navnet Ferd ❤️ Ser at det ikke er noen som heter det til fornavn i dag. Noe vi egentlig synes er litt rart. Hva tenker dere om navnet? Anonymkode: 23cd2...aac Du mener Fred, ikke sant? Ferd er bare teit. Anonymkode: bcbfd...15c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #48 Del Skrevet 5 timer siden Honey Dew skrev (3 timer siden): Grusomt. Høres ut som et ferge- eller busselskap. 😂 Anonymkode: bcbfd...15c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #49 Del Skrevet 5 timer siden Daria skrev (2 timer siden): Forskjellen er at alle disse du nevner, er etablerte personnavn. Ferd er et substantiv og et konsernnavn, ikke noe folk forbinder med et navn på et menneske. Vi leser ikke bokstav for bokstav, vi leser ord som et bilde hvor første og siste bokstav er det viktigste, og hvor hjernen har en forventning om hva som kommer. Hjernen forventer et mannsnavn, hjernen ser F--d og vet at Fred er det åpenbare svaret, ergo er det det den ser. Enig med Daria. Ferd er ikke et kjent og etablert navn, og hjernen vil lese det som er naturlig og vanlig å lese. Ferd er ikke et navn i utgangspunktet. Og det å insistere på å bruke det "fordi det klinger så fint" er egentlig ganske dårlig gjort mot barnet som skal bli et voksent menneske og leve med dette. Det blir på linje med de som insisterer på at barnet ikke skal hete Anniken, men Ahnichen, som skal UTTALES Anniken. Eller Cazzandra, for det ser så mye bedre ut enn Kassandra. Forskjellen mellom Ferd og Anre, er at Ferd er et ord. mens Anre bare er Arne med de midterste bokstavene byttet om. (Men om barnet absolutt skal hete "Tur" eller "Reise", kan man ikke finne et bedre synonym som også er et navn, eller nærmere et navn? Hva med "Odyssé" eller "Safari" eller "Tour". Anonymkode: 492ba...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #50 Del Skrevet 5 timer siden Tenk dere mulighetsrommet, da; En Ferd.... En Tur Raid Jakt Jogg Eller om du vil ta den helt ut; her er lille Svømmetur Anonymkode: d3cb5...e7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #51 Del Skrevet 5 timer siden Jeg sliter litt med at man kan ta et ord, eventuelt lage en egen sammensetning og bokstaver og si at det er et personnavn. Hva skal egentlig til for at noe faktisk er et navn man kan gi et menneske til fornavn? Jeg skjønner jo at alle navn på et eller annet tidspunkt er funnet opp av noen, men i utgangspunktet er jeg svært lite fan av folk som skal være så himla originale at de skal dikte opp sine egne navn. Når det er sagt er jeg fan av korte navn og det klinger forsåvidt greit, men jeg ville aldri gitt mitt barn et helt ukjent navn. Støtter forslaget om å gi han navnet Ferdinand og heller bare kalle han for Ferd. Anonymkode: e70c5...159 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #52 Del Skrevet 4 timer siden Dette må jo være trolling 😂😂😂 Anonymkode: c2cb7...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #53 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette må jo være trolling 😂😂😂 Anonymkode: c2cb7...489 Fikk samme tanke, særlig da TS var villig til å "moderere" seg til å bruke navnet Alferd i stedet, haha! Anonymkode: 90f6b...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentleman59 Skrevet 4 timer siden #54 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har akkurat født en liten gutt og har vært innom navnet Ferd ❤️ Ser at det ikke er noen som heter det til fornavn i dag. Noe vi egentlig synes er litt rart. Hva tenker dere om navnet? Anonymkode: 23cd2...aac https://ferd.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #55 Del Skrevet 4 timer siden Jeg leste dessverre Fred jeg også. Dog synes jeg Ferd har en fin klang. Anonymkode: a542e...4b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #56 Del Skrevet 4 timer siden Helt ærlig ser det litt ut som en typo på "Fred". Det uttales også likt som hest på tysk. Men hvis dette er et navn dere liker, så kjør på! Det er smak og behag! Anonymkode: 8dc65...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå