AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg sliter med hormonelt hårtap som følge av min komplekse PTSD. Kroppen står dessverre fortsatt i alarmberedskap, selv om jeg får god psykisk hjelp med kroppslig tilnærming. Jeg har nevnt håravfallet flere ganger hos legen, men det har bare blitt ignorert på en finurlig måte. Jeg har normalt veldig mye og krøllete hår, så det har ikke synes før jeg løftet litt på noen områder. Nå derimot begynner også det håret på toppen å bli tynt. jeg trenger hjelp med problematikken, men jeg har dessverre ikke tro på at å ta dette opp hos fastlegen (igjen) lønner seg. Å bytte fastlege har jeg dessverre ikke overskudd til akkurat nå, men det skal definitivt gjøres i fremtiden. Finnes det noe annet sted jeg kan få god hjelp? Om jeg må, betaler jeg privat. Jeg er bosatt i Oslo. Anonymkode: ca724...ada 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Langvarig emosjonelt stress i den grad du opplever, gjør at man er særlig var for å miste b-vitaminer/ha dårligere opptak av dem. Jeg har alltid hatt lave b-12 verdier pga dette. Dvs de ligger litt over normalen, men ganske lavt (rundt 200). Jeg klarte ikke å øke nivåene med å spise mer rødt kjøtt og fet fisk, så jeg begynte å ta injeksjoner og har tatt det regelmessig siden. Injeksjonene, i tillegg til at jeg er nøye med kosthold, har gjort at håravfallet er mye mindre og nytt har vokst ut. Kosthold og noen vitaminer er veldig viktig for både hormonbalanse og hårvekst. Jeg spiser nesten aldri sukker eller junk, men prøver å fokusere så mye som mulig på mat fra bunnen med variert grønt og animalske proteiner. Torsk for jod, laks for d vitamin og omega 3, rødt kjøtt for b12 og hem-jern, osv. Om vinteren tar jeg tilskudd av d vitamin i tillegg. Anonymkode: cf937...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå