AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Synes dere også at mange møbler har blitt dyre samtidig som kvaliteten hat gått ned? Stadig mindre kompakt spon. Stadig tynnere finer. Melamin overflate der som scratches av luft. Finner nesten ikke heltre lenger. Og det jeg finner mangler fine, klassiske joints eller er på annet vis bare skrudd rart. Solid heltre spisebord koster mer enn 30k og om en velger noen flotte stoler kommer 20k på toppen. Noen som føler med meg? Anonymkode: 9af3a...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Kvalitet koster, det har det vel alltid gjort. Så kjøp brukt! Møbler i heltre kan pusses ned og bli "som nye". Anonymkode: 09e58...533 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Kvalitet koster. Men folk vil ikke betale, og teknolgoien og mulighetene har kommet langt, derfor finnes det en rekke budsjettvennlige alternativer uansett hva du skal ha, men da får du jo den kvaliteten du betaler for. Anonymkode: ac069...6ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Stadig mindre kompakt spon. Stadig tynnere finer. Melamin overflate der som scratches av luft. Finner nesten ikke heltre lenger. Og det jeg finner mangler fine, klassiske joints eller er på annet vis bare skrudd rart. Solid heltre spisebord koster mer enn 30k og om en velger noen flotte stoler kommer 20k på toppen. Massivt tre er jo hverken finér eller spon så du gir eksempler som enten er billige eller dyre, ikke begge deler samtidig. Kvalitet skal jo koste, materialer og godt håndverk er ikke og skal ikke være gratis. Jeg vil ikke bli overrasket dersom et spisestuebord av godt solid treverk koster mindre av disponibel årsinntekt i dag enn for 50 år siden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Om jeg lager et bord selv så koster gode metallben (leverandør til bohus) rundt 3k og tre til platen f.eks. eik eller bjørk rundt 5k. En overfres og slipemaskin og noen klem kanskje 10k. Så da koster den mindre enn 20k. Hvorfor tar Bohus nesten 50k? Anonymkode: 9af3a...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Ikea er mest spon-drit ja. Finnes noe heltre på finn og bruktbutikker. Anonymkode: 75362...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Vi tok runden i alle møbel butikker i sommer siden vi trengte oppbevaring i stuen. Det var dyrt dårlige materialer og skeivt. Mange møbler som sto utstilt var åpenbart dårlig montert ikke i vater osv. En før litt høyere enn den andre og sånne ting. Vi endte med å kjøpe brukte møbler på finn. Bla en teakskjenk fra kjent norsk møbelfabrikk på 50/60 tallet. Anonymkode: 77814...efd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om jeg lager et bord selv så koster gode metallben (leverandør til bohus) rundt 3k og tre til platen f.eks. eik eller bjørk rundt 5k. En overfres og slipemaskin og noen klem kanskje 10k. Så da koster den mindre enn 20k. Hvorfor tar Bohus nesten 50k? Anonymkode: 9af3a...5ff Lager den seg av seg selv? Er frakten av et møbel gratis? Tar et bord, selv demontert men godt i pakket, større plass i en trailer enn plater og løse ben? Jeg har pusset og oljet bord. Jæskla mye jobb! Anonymkode: 11e66...568 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om jeg lager et bord selv så koster gode metallben (leverandør til bohus) rundt 3k og tre til platen f.eks. eik eller bjørk rundt 5k. En overfres og slipemaskin og noen klem kanskje 10k. Så da koster den mindre enn 20k. Hvorfor tar Bohus nesten 50k? Anonymkode: 9af3a...5ff Fordi både produsenten og butikken skal tjene på salget, og kostnader ved utkjøring, lagring etc skal selvsagt dekkes. Anonymkode: 09e58...533 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå