Gå til innhold

Dere som går ned i vekt, er dere opptatt av BMI?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker kun over BMI de gangene jeg er hos lege, og det blir nevnt hvor jeg ligger BMI-messig, og helseutfordringer ifht dette. Jeg er svært overvektig. BMI føles ellers totalt irrelevant i mitt liv, og vektnedgangen.

Anonymkode: 7f836...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 11.22):

Hva betyr det for deg? F.eks. at du vil nå normal vektig under 25 i bmi, eller har du ett spesielt ønske at på ca 22-23 i bmi trives du best. Hva er ditt forhold til bmi sånn helt ærlig?

Anonymkode: 0edb7...dfe

BMI er ubrukelig for min del. BMI er ikke ment brukt individuelt.

Jeg var iflg BMI overvektig da jeg stilte i funksjonell fitness med 8-9% kroppsfett.

Anonymkode: d8225...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Målet mitt var under 30. "bare overvektig". Tror aldri jeg kommer under 25 og det er helt greit. 

Anonymkode: 47533...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg er opptatt av det, men mest fordi jeg har lagt på fedme/alvorlig fedme-kategorien. Har ikke et nøyaktig bmi-mål, det avhenger av så mye, det viktigste er å ha en sunn og frisk kropp, men fordi jeg var helt oppe på alvorlig fedme har jeg et forvrengt bilde av hva det betyr for min kropp. 
Første mål var å komme under 35. Nå er målet under 30. Jeg ønsker jo å være normalvektig, men jeg tenker at hvis jeg kommer nærmere 25 enn 30 er det en seier. 

Anonymkode: bed41...90d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo. Jeg er misfornøyd for at jeg ikke har normal BMI, og vet jeg på være under midt på normalvektig for å kunne ha buksestr. M. Er i det minste en trøst at jeg ikke har lagt på meg så mye at jeg har fedme.

Anonymkode: f307e...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke vekt så jeg aner ikke hva min bmi er, det eneste jeg følger med på er livvidden. Overstiger den 75 cm må jeg skjerpe meg litt.

Anonymkode: 7942e...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...