Gå til innhold

Dere som går ned i vekt, er dere opptatt av BMI?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva betyr det for deg? F.eks. at du vil nå normal vektig under 25 i bmi, eller har du ett spesielt ønske at på ca 22-23 i bmi trives du best. Hva er ditt forhold til bmi sånn helt ærlig?

Anonymkode: 0edb7...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skulle ønske jeg ikke brydde meg om bmi, men jeg ønsker veldig å komme under 25. Og så ta det derfra, har aldri vært «normalvektig» voksen, så jeg vet ikke hvordan en slik bmi ser ut på meg.

Anonymkode: 1460b...10e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått ned fra bmi 30 til 20, og er veldig opptatt av å holde meg der. Har nesten blitt litt for viktig, blir stresset av å gå opp 1-2 kilo. Bør heller fokusere på å spise riktig og nok så jeg har maks utbytte av trening. 

Anonymkode: 7cab8...fed

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser ikke på vekt eller bmi, men på midjemål.

Målet mitt er å ha en livvidde under 80 cm, ikke en spesiell vekt.

Anonymkode: 73022...635

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke brydd meg om bli før, men gjør det nå . Aner ikke hvordan jeg vil se ut på en normal BMI. Så tenkte det er verdt ett forsøk. For å se om jeg trives. Har ikke ett annet ål enn å bli normalvektig. 

Senere skal jeg bygge opp litt ekstra muskler. Og da kommer jeg ikke til å bry meg om BMI i det hele tatt. BMI kommer til å bli misvisende på sikt. 

Anonymkode: 8804b...64e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, absolutt opptatt av bmi. Jeg bikket overvekts-bmi og fikk nesten sjokk for jeg har vært normalvektig hele livet.

Trakk i nødbremsen og har gått ned slik at jeg nå er på normalen igjen 

Var psykisk syk for 10 år siden og var veldig nøye med at jeg ikke kom på undervektig-bmi.

Nå er normalskalaen veldig romslig fra 54 - 72 kg, så skal nok klare å holde meg der uten større anstrengelser, men ca midten er greit for ei dame på min alder

Hilsen K64

Anonymkode: 396b1...08b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

BMI bryr jeg meg veldig lite om! Det er mye fordi jeg ikke er av "normal"-høyde, og da forsvinner mye av hensikten. 

Fett/Muskel prosent er så mye bedre å gå utifra! for min del :)!! Også tenker jeg mer og mer å gener. Kvinnene i min familie på min mors side som jeg fysisk ligner mye på, er lave damer med noe høyere fettprosent. 

Anonymkode: 87125...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg bryr meg om BMI, skal definitivt nå normalvekt og om jeg ligger rundt 22 skal jeg være veldig fornøyd. 

Anonymkode: ebb46...e81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke hovedfokus, men jeg har det med meg. Sikkert fordi jeg startet med BMI på 40 da jeg bestemte meg for å ta tak.

Har ikke noe mål om å bli normalvektig nødvendigvis, men BMI på 26-27 kanskje? Ligger på over midten av 28 nå.

Men det viktigste er en kropp som funker MYE bedre enn den gjorde for 35 kg siden!

Anonymkode: cf7cc...0c7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bryr meg ikke nevneverdig men ønsker å ligge på normalen siden det er dette man måles ut fra f.eks i helsevesenet, forsikring etc. Men kroppen min ser like slaskete ut om jeg er innenfor normalen eller rett over. 😂

Anonymkode: 119c6...b9f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var det i starten. Da var min BMI så høy at det var regnet som fedme. Nå har jeg gått ned en del og er kommet innenfor en "normal" BMI, men jeg er fortsatt ikke helt fornøyd eller ferdig med å gå ned i vekt. Nå bryr jeg meg ikke om BMI lengre, men fokuserer mer på vekten og hvordan kroppen ser ut (tar bilder og video for å se forskjell) og hvordan klær passer.

Anonymkode: 1d2d6...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke lengre noe spesifikt BMI-mål, men jeg ønsker at størrelse 38 skal passe komfortabelt.  Altså, jeg er ikke så høy og liker ikke trangt tøy, så med det mener jeg at det skal være bittelitt romslig.  Da jeg startet var størrelse 52 i snaueste laget...  Per i dag vet jeg ikke nøyaktig hvor mye jeg veier, men jeg er tett på målet nå, det vil si at jeg får på meg klær i den størrelsen, men det er ikke superbehagelig.

Så vet jeg jo at siden jeg har gått ned mange kilo, vil kroppen i større eller mindre grad bære preg av det uansett.

Anonymkode: 866ca...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...