Gå til innhold

Hvem ville du ikke leid ut til?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alenemødre er greit. Men klok av skade leier vi ikke ut til:

-Folk som åpenbart er rusmisbrukere eller tilhører et belastet miljø.

-Folk uten jobb.

-Studenter og studentpar. Spesielt på enkle utdanninger som ikke krever noe særlig faglig innsats. Da vet vi det blir mye festing og bråk.

-Utenlandske familier som ikke kan norsk ikke forstår noe og ikke har normal boevne.

-Folk som har svære hunder eller andre dyr som krever plass og utgjør slitasje på boenheten.

Anonymkode: 543c3...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er absolutt lov å leie ut i kun 3 mnd, men du skulle slitt med å få tak i en stabil leietaker som er med på å prøvebo i 3 mnd før den får vite om den kan bo der lenger. Det sliter også mye på leiligheten å ha folk flyttende alt av møbler inn og ut hver tredje måned.

Vi leier ut til studenter. Ser an hva de studerer da visse linjer er helt utelukket, mens andre  Skriver kontrakt for ett og ett år. Da kan vi velge å ikke fornye etter et år hvis vi har feilvurdert dem, og studenter er det en naturlig syklus på uansett.

Anonymkode: bf71c...e9c

Nei, i utgangspunktet er det ikke lov. 1 år er minstetid om det er del av egen bolig. Hvis ikke er det 3 år. Utleie kortere enn dette er kun tillatt på visse vilkår og kravene til begrunnelse er strenge. Du kan ikke leie ut på 3 måneders kontrakter som du stadig fornyer f.eks. Det er ikke lov. 

Anonymkode: 7d813...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som utleier er rusmisbrukere, nav garanti og arbeidsledige på nei-lista. Unge mennesker som er glade i å feste er heller ikke på lista. Alenemødre har jeg foreløpig ikke leid ut til, men har ingen sperrer på å leie ut til en alenemor som jobber. 

Anonymkode: 03301...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker selv da jeg var alene med et barn, at det var vanskelig på boligmarkedet 😩 Jeg hadde også fast inntekt, men til slutt fikk jeg napp. 
Han var en ung gutt som hadde arvet en leilighet. 

Anonymkode: a27a8...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...