AnonymBruker Skrevet 25. februar #21 Del Skrevet 25. februar Jeg har leid ut egen bolig 2 ganger. Fulgte magefølelsen og begge ganger valgte jeg aleneforeldre med barn. De var begge i jobb. Kunne ikke hatt bedre leietakere. Anonymkode: 8f69b...c50 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 25. februar #22 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Som alenemor merker jeg at leiemarkedet er vanskelig, jeg tror de hadde blitt positivt overrasket om de ga meg en sjanse. Er det virkelig slik at folk flest ikke vil leie ut til alenemødre? Har fast jobb og alt på stell. Anonymkode: 465ba...9ef Jeg hadde ikke hatt problemer med å leie ut til deg. Jeg tillater ikke hunder og katter, ellers ingen restriksjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #23 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Navgaranti er utelukket. Krever og referanser. 6 måneder depositum luker i tillegg ut de med mest ustabil økonomi. Leier ikke ut til småbarnsforeldre eller noen med dyr. Anonymkode: b4339...4f9 Så du leier ikke ut da? 6 måneder depositum? Lol 😅 Anonymkode: 7c868...2bb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #24 Del Skrevet 25. februar Snok1 skrev (7 minutter siden): Jeg hadde ikke hatt problemer med å leie ut til deg. Jeg tillater ikke hunder og katter, ellers ingen restriksjoner. Pga allergi kommer det ingen pelsdyr inn i min bolig. Desverre er det andre som ødelegger ryktet til alenemødre. Anonymkode: 465ba...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #25 Del Skrevet 25. februar Hvem er verdige nok i deres øyne til å få leie hos dere da? Antar at dere har aldersgrense også? Anonymkode: ab60c...596 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 25. februar #26 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pga allergi kommer det ingen pelsdyr inn i min bolig. Desverre er det andre som ødelegger ryktet til alenemødre. Anonymkode: 465ba...9ef Det ville ikke vært et problem her i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #27 Del Skrevet 25. februar Jeg har ingen leieboliger, så kan bare spekulere. Bor jeg i samme bolig, ingen med barn eller dyr, ingen uten fast jobb. Bor jeg ikke i samme bolig, ingen uten fast jobb. Anonymkode: a7b18...e2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #28 Del Skrevet 25. februar Den viktigste faktoren vil alltid være hvem som er villig til å betale mest. Anonymkode: a7b18...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #29 Del Skrevet 25. februar Jeg leier ikke ut til alenemødre fordi det er bare ett soverom i leiligheten i huset mitt. Så de som er interessert er de som har små barn. Leiligheten ligger i 2. etasje, og trappa opp er kjip. Jeg har selv bodd der med små barn, og ungen min holdt på å seile ned trappa der ved flere anledninger. Så det er ikke noe jeg vil ha på samvittigheten. I tillegg leier vi ikke ut med hage, og jeg er helt sikker på at hvis vi hadde hatt en leietager med små barn så ville de ha brukt hagen og lekene. Og da får man plutselig et problem hvis noe blir ødelagt eller noen skader seg. På ingen måte et verdensproblem, men bare en enkel måte å gjøre hverdagen enklere for seg selv på. Jeg leier heller ikke ut til røykere, rusmisbrukere, folk med nav-garanti, folk med dyr. Og etter noen uheldige runder med indere som kostet tid og penger for å få det luktfritt igjen, så er jeg litt skeptisk til indere blitt. Bor ganske nært et stort studiested, så er mest enslige studenter eller par som bor her. Jeg høres sikkert ut som utleier fra helvete, men jeg er i grunn ganske grei. Når vi har folk boende som vi er fornøyd med så går vi langt for å beholde dem. Det er vanskelig å være utleier av bolig når man også bor i samme bolig. Jeg har små barn som bor her, med alt det medfører. Så vi er avhengige av at det funker for begge parter. Anonymkode: 8dd76...655 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #30 Del Skrevet 25. februar Grunnen til at utleiere kan virke veldig strenge kan nok av og til skyldes at leietakere har veldig gode rettigheter. Det er fint at leietakere har det ganske forutsigbart og trygt og da særlig om det er barn til stede. Problemet er at det ikke nødvendigvis er lett å kaste ut en leietaker man ikke er fornøyd med. For eksempel så kan ikke utleier bestemme hvor mange som kan bo i leiligheten. Dersom du leier ut til en person så kan vedkommendes familie helt greit flytte inn dagen etter uten at du kan si noe på det. Derfor siler mange utleiere ganske hardt. Anonymkode: 1195b...5dd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #31 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Grunnen til at utleiere kan virke veldig strenge kan nok av og til skyldes at leietakere har veldig gode rettigheter. Det er fint at leietakere har det ganske forutsigbart og trygt og da særlig om det er barn til stede. Problemet er at det ikke nødvendigvis er lett å kaste ut en leietaker man ikke er fornøyd med. For eksempel så kan ikke utleier bestemme hvor mange som kan bo i leiligheten. Dersom du leier ut til en person så kan vedkommendes familie helt greit flytte inn dagen etter uten at du kan si noe på det. Derfor siler mange utleiere ganske hardt. Anonymkode: 1195b...5dd Jeg tenker heller at om en utleier absolutt vil ha meg ut, så blir det ikke koselig å bli boende heller. Da finner vi en enighet om at jeg leter etter noe annet. Anonymkode: 465ba...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #32 Del Skrevet 25. februar Medlemmer av kongefamilien 😅 Anonymkode: a2297...d6d 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #33 Del Skrevet 25. februar Hybelen vi har er ikke egnet for barn. Den har ikke separat soverom f.eks.. Så det hadde vi nok sagt nei til av den grunn. Har aldri opplevd interesse fra noen med barn heller. Leier helst ut til enslige, da hybelen er mest egnet for det. Men det bor et par der nå. Det fungere forsåvidt ok, men jeg antar at de ikke blir boende så lenge. Derfor er vi mest ivrig på enslige, rett og slett fordi sjansen for et stabilt langsiktig leieforhold er større. Det er arbeidsomt og dyrt å skifte leietaker ofte. Ellers er kravene: Depositum på konto. Ingen NAV Garanti eller andre løsninger for sikkerhet. Og fullstendig røykfritt og ingen husdyr. Ellers ingen spesifikke krav. Men vi har en attraktiv bolig og får alltid mange aktuelle så vi har god mulighet til å screene og velge. Ønsker helst enslige rolige i fast jobb (gjerne i nærheten). Det gir størst sjanse for et problemfritt langsiktig leieforhold. Anonymkode: 7d813...49d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #34 Del Skrevet 25. februar Leier ut til en barnefamilie nå. Det har gått fint i ett år før de plutselig har bestemt seg for å ikke betale husleien lenger. Ser de har prioritert fest og moro, samt merkeklær til barna fremfor husleien. Utleiemegleren tar seg heldigvis av saken. Anonymkode: f438c...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #35 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hybelen vi har er ikke egnet for barn. Den har ikke separat soverom f.eks.. Så det hadde vi nok sagt nei til av den grunn. Har aldri opplevd interesse fra noen med barn heller. Leier helst ut til enslige, da hybelen er mest egnet for det. Men det bor et par der nå. Det fungere forsåvidt ok, men jeg antar at de ikke blir boende så lenge. Derfor er vi mest ivrig på enslige, rett og slett fordi sjansen for et stabilt langsiktig leieforhold er større. Det er arbeidsomt og dyrt å skifte leietaker ofte. Ellers er kravene: Depositum på konto. Ingen NAV Garanti eller andre løsninger for sikkerhet. Og fullstendig røykfritt og ingen husdyr. Ellers ingen spesifikke krav. Men vi har en attraktiv bolig og får alltid mange aktuelle så vi har god mulighet til å screene og velge. Ønsker helst enslige rolige i fast jobb (gjerne i nærheten). Det gir størst sjanse for et problemfritt langsiktig leieforhold. Anonymkode: 7d813...49d Jeg har søkt steder med hage, lekeplass i nærheten og to soverom hele veien. Anonymkode: 465ba...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jostepop Skrevet 25. februar #36 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Så du leier ikke ut da? 6 måneder depositum? Lol 😅 Anonymkode: 7c868...2bb 6 Måneders depositum er ikke så uvanlig da? Et par i vår omgangskrets leier ut og de og mener jeg har krav om 6 mnd dep på konto.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #37 Del Skrevet 25. februar Vi velger bort både alenemødre og par med barn dersom vi har alternativer. Vi ønsker ikke å gi leietager tilgang til hage (de har egen balkong), og de barnefamiliene som har vært innom har forventet å kunne bruke hagen. Selv om vi spesifikt har sagt at den ikke er tilgjengelig i annonsa. Og også fordi barn er bråkete og utleiedelen er i 2. etg. Vi har barn sjøl, og vet hvordan lydnivået kan være. Anonymkode: d8396...57d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #38 Del Skrevet 25. februar Jostepop skrev (7 minutter siden): 6 Måneders depositum er ikke så uvanlig da? Et par i vår omgangskrets leier ut og de og mener jeg har krav om 6 mnd dep på konto.... Brått må man ha 90 000 på depositumskonto? Anonymkode: 465ba...9ef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #39 Del Skrevet 25. februar Jeg var snill og leide ut til en alenemor med ett barn,og fy søren som jeg angrer😬 Betaler ikke når hun skal, skylder flere tusen, så jeg må mase på pengene. Nå har jeg lært leksa, så jeg skal ALDRI leie ut noe som helst igjen (og i hvert fall ikke til alenemødre med deltidsjobb og Nav-garanti). Leiligheten skal selges asap! Jeg vet at andre i denne tråden har verre historier å fortelle, men synes det er irriterende nok å ikke få betalt det man har avtalt... Anonymkode: 2fab9...eaa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #40 Del Skrevet 25. februar Jeg lurer noen ganger på om de som leier ut er litt dårlige på å sjekke referanser, evt ikke er gode nok på å screene. Jeg har en bekjent som er utrolig flink til å prate for seg, sikkert sjarmerende osv, hun er alenemor 50% av tiden med 1 barn. De siste 6 årene har hun sikkert bodd 8-10 steder, kanskje mer. Hun betaler depositumet, men ikke noe mer leie, så helvete begynner omtrent med det samme for utleier, hun skylder på rotter/mus hver gang, og innen hun flytter ut er stedet blitt en svinesti. Ikke overraskende kanskje at hun bare har strøjobber,men på some fremstår det som hun har mange jobber på en gang, ikke at hun mister jobber hele tiden pga mangel på oppmøte. Og sånn fortsetter lista, rus,barnevernet og så videre. MEN hun bor på et sted med 20 000 inbyggere så ingen storby akkurat, derfor undrer det meg at hun år etter år kan fortsette å leie uten at det blir advart mot henne. Anonymkode: f2be4...c51 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå