Amra2023 Skrevet 25. februar #1 Del Skrevet 25. februar Hei! Vi har vuderer runde med iui hos Aleris. Har noen erfaring med dette? Hvordan gikk det? Mannen har dårlig sædkvalitet og jeg har pcos. Har tatt 10 runder med letrozol og gonalF uten lykke. Hos gyn ser alt fint ut hos meg, ingen cyster og egget vokser fint hver gang. Så nå vurderer vi iui før ivf så lurer på om det er verdt et forsøk eller om vi gå videre til ivf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 25. februar #2 Del Skrevet 25. februar Jeg har pcos og vi hadde iui med første mann. Men mannen min hadde fine svømmere da Men jeg ville prøvde iui først, det er mye billigere og "kortere" en ivf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #3 Del Skrevet 25. februar Personlig ville jeg bare hoppet rett inn i IVF. Anonymkode: 7f519...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amra2023 Skrevet 25. februar Forfatter #4 Del Skrevet 25. februar mommyaka skrev (10 timer siden): Jeg har pcos og vi hadde iui med første mann. Men mannen min hadde fine svømmere da Men jeg ville prøvde iui først, det er mye billigere og "kortere" en ivf Vi tenker å ta en ny sædtest før vi eventuelt begynner med iui for å se om det har blitt noe bedre. Hvor tok du behandling? Var det suksess første gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amra2023 Skrevet 25. februar Forfatter #5 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Personlig ville jeg bare hoppet rett inn i IVF. Anonymkode: 7f519...333 Er det en spesifikt grunn til det? IVF er ganske dyrt privat, tviler jeg på at jeg får godkjent offentlig pga overvekt. Prøver å gå ned men klarer bare ikke å vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 25. februar #6 Del Skrevet 25. februar Amra2023 skrev (2 minutter siden): Vi tenker å ta en ny sædtest før vi eventuelt begynner med iui for å se om det har blitt noe bedre. Hvor tok du behandling? Var det suksess første gang? Jeg tok det på riksen. Jepp ble gravid første forsøket. Ble nesten tvillinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #7 Del Skrevet 25. februar Skjønner ikke helt poenget med å bruke penger på IUI når dere ikke blir gravid naturlig..? ville hoppet rett på IVF Anonymkode: a7d8b...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amra2023 Skrevet 25. februar Forfatter #8 Del Skrevet 25. februar mommyaka skrev (5 minutter siden): Jeg tok det på riksen. Jepp ble gravid første forsøket. Ble nesten tvillinger Søkte du gjennom fastlegen eller gynekolog? Har de krav om vekt/bmi? Prøvde å søke på nett men fant ikke svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #9 Del Skrevet 26. februar Amra2023 skrev (16 timer siden): Er det en spesifikt grunn til det? IVF er ganske dyrt privat, tviler jeg på at jeg får godkjent offentlig pga overvekt. Prøver å gå ned men klarer bare ikke å vente. Hadde det bare vært lav sædkvalitet, så hadde jeg hatt mer troa på IUI. Men når PCOS er inne i bildet også, så tenker jeg at dere bare utsetter det uunngåelige. Eggkvaliteten er litt annerledes hos kvinner med PCOS, og noen har egg som kan være vanskelig å fertilisere på vanlig måte. Overvekt er forøvrig en kjent årsak til fertilitetsproblemer, og kan påvirke både eggkvalitet og spontanabort risiko. Høres ut som en god ide å prøve å gå ned i vekt, uansett hva dere går for. Anonymkode: 7f519...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 26. februar #10 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde det bare vært lav sædkvalitet, så hadde jeg hatt mer troa på IUI. Men når PCOS er inne i bildet også, så tenker jeg at dere bare utsetter det uunngåelige. Eggkvaliteten er litt annerledes hos kvinner med PCOS, og noen har egg som kan være vanskelig å fertilisere på vanlig måte. Overvekt er forøvrig en kjent årsak til fertilitetsproblemer, og kan påvirke både eggkvalitet og spontanabort risiko. Høres ut som en god ide å prøve å gå ned i vekt, uansett hva dere går for. Anonymkode: 7f519...333 Det er feil...det med pcos er at vi sliter med å få eggløsning.. ikke dårlig egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 26. februar #11 Del Skrevet 26. februar Amra2023 skrev (16 timer siden): Søkte du gjennom fastlegen eller gynekolog? Har de krav om vekt/bmi? Prøvde å søke på nett men fant ikke svar. Jeg gikk igjennom gynekolog min. Jeg veide 85 på når vi tok iui. Kan ikke se at vekt skal ha noe å si...om du veier 200 kg og har sex hjemme og blir gravid eller får hjelp til nesten der samme på sykehuset he he.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amra2023 Skrevet 26. februar Forfatter #12 Del Skrevet 26. februar mommyaka skrev (1 time siden): Det er feil...det med pcos er at vi sliter med å få eggløsning.. ikke dårlig egg. Jeg er ganske enig her. Alle gangene jeg har vært hos gyn har jeg hatt veldig fine egg, selv uten hjelp har jeg eggløsning med fin eggkvalitet. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde det bare vært lav sædkvalitet, så hadde jeg hatt mer troa på IUI. Men når PCOS er inne i bildet også, så tenker jeg at dere bare utsetter det uunngåelige. Eggkvaliteten er litt annerledes hos kvinner med PCOS, og noen har egg som kan være vanskelig å fertilisere på vanlig måte. Overvekt er forøvrig en kjent årsak til fertilitetsproblemer, og kan påvirke både eggkvalitet og spontanabort risiko. Høres ut som en god ide å prøve å gå ned i vekt, uansett hva dere går for. Anonymkode: 7f519...333 Ut i fra min erfaring føler jeg at det er sædkvaliteten som er problemet. Fordi alle gangene jeg har vært hos gyn har alt vært fint. Mensen er heller ikke helt på bærtur. Kanskje i løpet av året har jeg 3 sykluser som er noe lengre enn vanlig. Synes det er så vanskelig å ta en avgjørelse så får se. Håper på det beste😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amra2023 Skrevet 26. februar Forfatter #13 Del Skrevet 26. februar mommyaka skrev (1 time siden): Jeg gikk igjennom gynekolog min. Jeg veide 85 på når vi tok iui. Kan ikke se at vekt skal ha noe å si...om du veier 200 kg og har sex hjemme og blir gravid eller får hjelp til nesten der samme på sykehuset he he.. Er det lenge siden? Hvor mye betalte du? Tenker å dra til gyn neste uke og høre med henne😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 26. februar #14 Del Skrevet 26. februar Amra2023 skrev (29 minutter siden): Er det lenge siden? Hvor mye betalte du? Tenker å dra til gyn neste uke og høre med henne😊 Vel min iui er nå 12 år så he he...nå er det lenge siden..men tror jeg med alt betalte ca 4000 kroner, men tror de nå ligger på 8000 noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amra2023 Skrevet 26. februar Forfatter #15 Del Skrevet 26. februar mommyaka skrev (6 timer siden): Vel min iui er nå 12 år så he he...nå er det lenge siden..men tror jeg med alt betalte ca 4000 kroner, men tror de nå ligger på 8000 noe... Ja, det er lenge siden. Hører med fastlegen om det er mulig å søke offentlig hvis ikke blir det privat. Tusen takk for gode svar❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 26. februar #16 Del Skrevet 26. februar Amra2023 skrev (8 minutter siden): Ja, det er lenge siden. Hører med fastlegen om det er mulig å søke offentlig hvis ikke blir det privat. Tusen takk for gode svar❤️ Masse lykke til ♥️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå