AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Hei! Du som er adjunkt/adjunkt m/opprykk og har byttet karriere. Hva jobber du med nå? Tok du nye studier? I så fall hva? Hva tjener du? Er adjunkt m/opprykk med 13 års ansiennitet. GLU 1-7 og har norsk, engelsk og matematikk i fagkretsen, i tillegg til spes. ped., veil. ped og mye pedagogikk. Har i flere år tenkt det er på tide med et karrierebytte, men synes det er vanskelig å begynne på noe nytt. Ønsker helst ikke å gå ned i lønn og ønsker primært ikke å jobbe med undervisning, barn, PPT osv. Drømmer om en friere hverdag. Mulighet for hjemmekontor f. eks. Ta ut ferie mer når det passer meg og familien. Å kunne stige i gradene. Når snart 16-års ansiennitet og da er det ikke flere lønnshopp igjen. Er effektiv, strukturert, løsningsorientert, tar ting på strak arm, god på samarbeid osv. Vurderer å ta master, men da blir jeg liksom værende i skolen, noe jeg ikke har lyst til. Ser ikke for meg å bli gammel i yrket. Anonymkode: 63c68...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er ikke lærer selv, men kjenner og vet om enkelte som har byttet. Min venninne gikk over til en stilling i det private der hun holdt på med kursing/opplæring, der kom pedagogikkutdanningen hennes godt med. Ser du ikke ønsker å drive med undervisning, det er synd mtp at det i hovedsak er det din relevante arbeids- og studiebakgrunn gjelder. Hvis det imidlertid kun gjelder undervisning av barn og unge så vit at det finnes et stort marked av kurs/opplæring for voksne som trenger sånne som deg! Venninnen min sluttet for øvrig etter kort tid og gikk tilbake til læreryrket grunnet at hun savnet arbeidstiden og ferien som lærer, der var det private noe helt annet. En annen jeg kjenner arbeider som miljøterapeut. Hun trives med det, men arbeidstidene er ikke noe å rope hurra for. Usikker på om hun måtte ha mer utdanning for det. Jeg kjenner også flere som fant jobber innenfor HR blant annet i kommunen. Noen av de måtte ned i lønn, da læreryrket ikke er så verst betalt, spesielt uten masterutdanning. De vil likevel ikke tilbake til læreryrket, da det ikke var lønnen som var hovedproblemet. Håper du finner ut av det, TS!😊 Anonymkode: 1d5dc...dfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå