Gå til innhold

Hvilket smør er sunnest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid hatt lyst til å smake på «President» smøret fra frankriket. Men 69kr for 250g er litt dyrt 😅

Av smør er jeg glad i Setersmør, men pga. saltmengden er nok ikke det det sunneste. Ellers blir det fort Tine Ekte Meierismør. Ser flere nevne Røros, men den rømmen den lager noe spesiell smak. Kviteseid smør føler jeg får veldig fort oksidert smak. 

Anonymkode: db7d3...1e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tine Meierismør er det jeg helst bruker. I tillegg til olivenolje.

Anonymkode: ce3da...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tine Meierismør  til vanlig  bruk syns Kviteseid forandrer smak så fort. Ellers er hjemmelaget smør kjempe godt 

Endret av Sb88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Maskinfører skrev (På 25.2.2025 den 16.18):

Ja jeg trodde faktisk det var smør jeg siden vi bruker det på brødskiva og margarin i panna 🙁 

Ekspander  

Hvem bruker smør på skiva og margarin i panna? Jeg steker med smør

Anonymkode: fcbfa...c9a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 16.25):

Jeg har alltid hatt lyst til å smake på «President» smøret fra frankriket. Men 69kr for 250g er litt dyrt 😅

Av smør er jeg glad i Setersmør, men pga. saltmengden er nok ikke det det sunneste. Ellers blir det fort Tine Ekte Meierismør. Ser flere nevne Røros, men den rømmen den lager noe spesiell smak. Kviteseid smør føler jeg får veldig fort oksidert smak. 

Ekspander  

Det er nydelig, spesielt det som er tilsatt havsalt. Dét, fersk baguette, og noen røslige skiver brie - å herreverden så godt! Troner høyt oppe på lista mi over livets enkle gleder :) 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 16.32):

Hvem bruker smør på skiva og margarin i panna? Jeg steker med smør

Ekspander  

Jeg lærte av pappa og bruke Melange i stekepanna og Soft Flora på brødskiva ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 16.21):

På folkemunne så kaller folk det for smør, så fullt forståelig. Men det er altså kun smør laget på meieriprodukt(melk, rømme) som faktisk er smør, resten er margarin som er basert på planteoljer.

Anonymkode: e4b99...487

Ekspander  

Ja de gjør det smør laget på meieriprodukter er smør og margarin på planteoljer da lærte man noe nytt i dag også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Maskinfører skrev (På 25.2.2025 den 16.36):

Jeg lærte av pappa og bruke Melange i stekepanna og Soft Flora på brødskiva ? 

Ekspander  

Du tror det er en regel? Melange er forøvrig også maragarin

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 13.39):

Kostholdsekspertisen på Kvinneguiden har mange morsomme påstander. Utrolig hvor lettpåvirkelige folk kan være for all slags trender...

Anonymkode: 54274...6b8

Ekspander  

Du er kanskje en av dem som fortsatt tror at margarin/lettmargarin , som er ultraprosessert, laget av herdede planteoljer, full av omega -6, og tilsatt farge og aroma, er sunnest?

Anonymkode: 0fe3a...dcd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Hunter7 skrev (På 25.2.2025 den 16.34):

Det er nydelig, spesielt det som er tilsatt havsalt. Dét, fersk baguette, og noen røslige skiver brie - å herreverden så godt! Troner høyt oppe på lista mi over livets enkle gleder :) 

Ekspander  

Tiltredes:)

Ellers er det veldig digg med hjemmelaget smør, røros, og kerrygold sitt smør når man er utenlands.
Nekter å kjøpe bremykt eller margarin sjøl, men folk har heldigvis fritt leide- smør er det derimot ikke!

Anonymkode: 9baa3...79a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 16.46):

Du tror det er en regel? Melange er forøvrig også maragarin

Ekspander  

Ja jeg gjør dessverre det i heimkunnskapen lærte vi og bruke margarin til steking 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Maskinfører skrev (På 25.2.2025 den 17.24):

Ja jeg gjør dessverre det i heimkunnskapen lærte vi og bruke margarin til steking 

Ekspander  

Man gjør akkurat hva man vil, og bruker hvilket merke man vil. Lov å tenke selv. Begge du nevner er uansett margarin 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 16.47):

Du er kanskje en av dem som fortsatt tror at margarin/lettmargarin , som er ultraprosessert, laget av herdede planteoljer, full av omega -6, og tilsatt farge og aroma, er sunnest?

Anonymkode: 0fe3a...dcd

Ekspander  

De som mener at folk som spiser ren mat er hjernevaska burde skaffe seg et speil.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 13.39):

Kostholdsekspertisen på Kvinneguiden har mange morsomme påstander. Utrolig hvor lettpåvirkelige folk kan være for all slags trender...

Anonymkode: 54274...6b8

Ekspander  

Jeg har master i matvitenskap, hva har du? 

Anonymkode: f1485...70c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 16.25):

Ekspander  

Åh jeg glemte President! Helt klart best ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det franske presidentsmøret er jo godt, men det er helt uaktuelt for meg å kjøpe importsmør når vi har så mye godt norsk smør. 

Min favoritt:

Screenshot_20250225-212831.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...