Gå til innhold

Burde en studere økonomi?

anonymous_

Anbefalte innlegg

Hei. 

Første studie jeg tenkte på om høyere utdanning var økonomi, men nå har jeg lest og hørt så mye om at folk ikke har jobb, studielån, vanskelig å få jobb osv. Kunne noen gi råd og eventuelle tips på hvordan deres reise har vært/er? 

Endret av anonymous_
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et utall studier innenfor økonomiområdet. Umulig å svare på et så generelt spørsmål.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (7 minutter siden):

Det er et utall studier innenfor økonomiområdet. Umulig å svare på et så generelt spørsmål.

Bachelor I økonomi og ledelse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymous_ skrev (4 minutter siden):

Bachelor I økonomi og ledelse 

Det er generisk og anvendbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (1 time siden):

Det er generisk og anvendbart.

Har også vurdert lektor, men kommer ikke til en enighet med meg og hjernen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordelen med en generell utdanning er at den er anvendbar. Ulempen er at du konkurrerer med svært mange andre med samme utdanning, så du må finne en måte å skille deg ut på, eller ta til takke med en lang og slak karrierestige for å komme dit du vil. Typ jobbe som bankrådgiver i ti år imens du viser deg frem, og kanskje får mer ansvar i en ny rolle i samme bank etter hvert.

Kan du være kreativ og finne en måte å skille deg ut på? Enten ved å ta en master eller ekstra fag i noe som er mer nisje, få relevant deltidsjobb under studiet, ta tunge verv etc? Ei jeg kjenner drev en økonomi-podcast ved siden av studiet f.eks, det lønnet seg for henne.

Anonymkode: 678e9...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skal du bli økonom bør du ta sivøk. Ikke bare bachelor hvertfall. Det er mange retninger å velge imellom 😊

Anonymkode: 6b9ea...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
anonymous_ skrev (2 timer siden):

Hei. 

Første studie jeg tenkte på om høyere utdanning var økonomi, men nå har jeg lest og hørt så mye om at folk ikke har jobb, studielån, vanskelig å få jobb osv. Kunne noen gi råd og eventuelle tips på hvordan deres reise har vært/er? 

jeg vet om en som har veldig høy utdannelse og master men slet lenge og få seg jobb for det

Anonymkode: a6fb1...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...