Gå til innhold

Hvor ofte bytter du ut puta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hodeputer i senga, for en irriterende greie. Kjøper man ny hodepute er den perfekt i 8 uker, og så blir den flatere og ubrukelig. 

Jeg kjøper dunhodeputer. Er det bare her i huset de mister fasong? Må jeg kjøpe andre puter? Er hodet mitt for tungt? 🤔

Anonymkode: 8744a...de3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hodeputer i senga, for en irriterende greie. Kjøper man ny hodepute er den perfekt i 8 uker, og så blir den flatere og ubrukelig. 

Jeg kjøper dunhodeputer. Er det bare her i huset de mister fasong? Må jeg kjøpe andre puter? Er hodet mitt for tungt? 🤔

Hvis du rister dem, så "puffes" de opp igjen og holder seg lenge. Det fikk i hvert fall jeg demonstrert når jeg kjøpte nye puter hos Dun of Norway.

Anonymkode: 7460a...23c

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker aldri dunputer, men heller Tempur (de kommer i flere varianter), Jensen Tempsmart (kan ta ut og inn fyll og justere høyde), Svane, eller Wonderland. Disse holder seg mye bedre over tid, og gir bedre støtte. Har mine puter i mange år, bytter kun ut av hygienemessige årsaker. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvert andre-tredje år omtrent. Og vasker 2-3 ganger i året. 

Er veldig fornøyd med Ringsted Dun, de tilbyr også ulike fasthetsgrader. 

Anonymkode: 7eeb5...0b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min dunpute er fortsatt helt fin, og den er vel 2 år nå. Jeg elsker den, så har ingen planer om å bytte den før jeg absolutt må. 

Anonymkode: 92347...8ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjøper du dun, så må du se på kvaliteten på dunken og dunens bæreevne. 
svetter du mye i hodet/hals, så må puta vaskes oftere enn om du ikke svetter. 

Liker ikke dunpute og kjøper noe Høie Downfeel cool ca 1 gang pr. år. 
Ofrer ikke vaskemaskina på å prøve å vaske puter. De gamle blir tømt for en del innhold som kastes, så vaskes trekket med resten av fyllet, og putene brukes videre til andre formål. 

Anonymkode: 07674...f25

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytter pute når den blir flat og ubrukelig, og ingen "fluffing" eller vasking hjelper. Men det er som regel minst 4-5 år mellom hver gang. 

Jeg bruker aldri dun, kun fiberputer, og foretrekker høye puter. Vasker puten et par ganger i året, og tørker i trommel med tennisball. 

Anonymkode: b6bcb...4c3

Skrevet

Tja, annenhvert år kanskje? 🤔 Eller når jeg kjenner at det trengs 😊

AnonymBruker
Skrevet

Min mann regelrett dreper putene våre. Har investert i god kvalitet, men det samme skjer likevel. Når hans er flat tar han min. Nå har jeg heldigvis funnet ut at de kan vaskes i maskinen, og at tørketrommel har eget program for å tørke dem. Må riktignok kjøre programmet tre ganger for å få dem riktig fluffy igjen, men slipper i det minste å kjøpe nye stadig. 

Han sover urolig og har mye nattesvette, så det er nok årsaken til at han mishandler putene slik. 

Anonymkode: 4577f...769

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...