Gå til innhold

Hvor stor andel av menn er gode nok for deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
askjiir skrev (1 minutt siden):

Så hvorfor svarer de fleste I tråden 1%?

Fordi de mente ikke bare UTSEENDET. Jeg har opplevd flere kjekke menn som mister sin attraktivitet tvert når de skriver "pule?" som første setning. Eller når de sender en dickpic. Eller når de har bilder av seg selv med bul i buksa og bar overkropp. Eller bilde med en dame på armen. Eller med kompiser. Hva inviterer han til, liksom? Gangbang?

Anonymkode: 4e5df...db3

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Under 1%. Om jeg møter 100 men, er jeg ikke interessert i mer enn max et par av de. Men det er jo ikke spesielt rart, han må være i riktig alder, jeg må like utseendet hans, jeg må like personligheten og jeg må føle kjemi. 

Synes det er mye rarere at menn synes 80% (?) av kvinnene er ok å pule (regner med at det er dét du egentlig legger i å date) da er jo ingen spesielle.

Anonymkode: 51ef5...a1a

Du glemte, "og han må har bra økonomi."

Anonymkode: 1dfa9...763

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå skal du få høre noe helt revolusjonerende. Det er ikke den samme prosenten vi alle sammen faller for. 

Anonymkode: b31ee...dc2

Jeg tror at den samme 1% er mest attraktiv for de fleste kvinner, men at når det kommer til stykket går de fleste kvinner for en litt mindre attraktiv kar fordi det er hva de kan finne som vil ha en langvarig relasjon.

Anonymkode: 164d5...8bc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca 2-4%. Det er nok det samme som i virkelig liv. Man faller bare for en liten brøkdel av de man møter irl i løpet av en mnd. 

Anonymkode: afdb6...323

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Av alle menn? 10% kunne jeg se på med interesse da jeg var singel. Men tipper det kunne funket med et langvarig forhold med 1%. Er ikke kresen, men man skal jo ha det bra sammen.

Anonymkode: 35fd2...5fc

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy shit! TS må jo ha vist dette kom til å bli et boblebad av sårede følelser og bitterhet, ikke sant?

Men det dukker jo ikke opp noe nytt her gjør det vel ikke? Kvinner er i relativt stor grad både reserverte og defensive ovenfor menn de ikke kjenner (og dette har vært slik så lenge jeg kan huske) og derfor ikke umiddelbart tiltrukket.  Og dette endrer seg ofte i stor grad når mannen ikke lengre er en total fremmed. 

Og for å drøfte litt med tanke på prosentene oppgitt som attraktive, tenker jeg dette ikke er urealistisk. Til og med som mann vil andelen kvinner som er «bra nok» være lav. Bra nok er helt åndssvakt teit, men jeg mener damer som matcher godt nok til å bygge et forhold og en velfungerende fremtid sammen. En stor andel damer vil bare være på feil stadiet i livet (både for ung og for gammel), noen har uforenelige tanker om familie, livssyn, økonomi, balanse jobb og fritid osv. Og en annen del vil falle utenfor rammene av mine fysiske preferanser.

Jeg bor i Tromsø og i følge ssb er befolkningen i kommunen ca 80.000 og i Tromsø by 42.000. Gitt at 1% av kvinner er attraktive på alle måter og en god match vil de gi meg 200 damer i byen jeg liker godt nok til å være villig til å risikere et avslag. Det er absolutt ikke 200 attraktive damer i min omgangskrets. (Min utvidede omgangskrets inkluderer absolutt ikke hele byen). Derfor tenker jeg tallet for min del, uten at jeg er urimelig vrang eller vanskelig, er under 1%. Og dette gjelder nok i høyeste grad kvinners preferanser også. Det er ganske mye som skal matcher ut over et pent ansikt eller ei bra rumpe. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er 40 og møtte helt sikkert din(e) partner(e) på "normal" måte, dvs, ute på byen, en hyttetur, hjemmefest, skolen etc. Statistikken sier at unge folk i dag treffes online. Det har endret mye til det verre, både for menn og kvinner.

Anonymkode: 5247a...90c

"Unge folk i dag" har av en eller annen grunn fått det for seg at internett er noe nytt og eksklusivt for dem, og at "gamle folk" på 40+  vokste opp omtrent i steinalderen.

Jeg fikk min første kjæreste via internett i 1996. For 29 år siden. Internett-dating var en ting for minst 29 år siden, altså. Det er ikke noe som plutselig har poppet opp de siste 5-10 årene.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nå skal du få høre noe helt revolusjonerende. Det er ikke den samme prosenten vi alle sammen faller for. 

"Faller for" skjer etterhvert.

I utgangspunktet er det mennene med modell utseende damene tenker på når de svarer 1%, senere blir de kjent med en fyr de ikke ville sett på to ganger i begynnelsen, men klokken tikker, de liker personligheten hans bla bla bla også blir de sammen allikevel

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg tror at den samme 1% er mest attraktiv for de fleste kvinner, men at når det kommer til stykket går de fleste kvinner for en litt mindre attraktiv kar fordi det er hva de kan finne som vil ha en langvarig relasjon.

Anonymkode: 164d5...8bc

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Fordi de mente ikke bare UTSEENDET. Jeg har opplevd flere kjekke menn som mister sin attraktivitet tvert når de skriver "pule?" som første setning. Eller når de sender en dickpic. Eller når de har bilder av seg selv med bul i buksa og bar overkropp. Eller bilde med en dame på armen. Eller med kompiser. Hva inviterer han til, liksom? Gangbang?

Anonymkode: 4e5df...db3

Du kom i kontakt med dem og ga dem sjansen til å vise personligheten pga utseendet deres.

Endret av askjiir
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (14 minutter siden):

I utgangspunktet er det mennene med modell utseende damene tenker på når de svarer 1%, senere blir de kjent med en fyr de ikke ville sett på to ganger i begynnelsen, men klokken tikker, de liker personligheten hans bla bla bla også blir de sammen allikevel

Nei. Jeg er nok ikke alene om å aldri noensinne bli tiltrukket av noen med "modellutseende". Men du er en mann som har bestemt deg for hva kvinner liker, og da hjelper det ikke om tråden blir 83 sider lang. Du er ikke interessert i kvinners mening. Evt er du av dem som slenger ut en "endelig et ærlig svar", hvis du ser en som er enig med deg. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei. Jeg er nok ikke alene om å aldri noensinne bli tiltrukket av noen med "modellutseende". Men du er en mann som har bestemt deg for hva kvinner liker, og da hjelper det ikke om tråden blir 83 sider lang. Du er ikke interessert i kvinners mening. Evt er du av dem som slenger ut en "endelig et ærlig svar", hvis du ser en som er enig med deg. 

Jeg tror ikke det gjelder alle damer, bare flertallet.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Under 1%. Om jeg møter 100 men, er jeg ikke interessert i mer enn max et par av de. Men det er jo ikke spesielt rart, han må være i riktig alder, jeg må like utseendet hans, jeg må like personligheten og jeg må føle kjemi. 

Synes det er mye rarere at menn synes 80% (?) av kvinnene er ok å pule (regner med at det er dét du egentlig legger i å date) da er jo ingen spesielle.

Dette! 👆

Men er helt likegyldige til ens personlighet, interresser eller særegenheter og historie. Da jeg var ygnre trodde jeg dette bare gjaldt idiotene, men det er desverre flertallet. Min egen mann inkludert. 😒

De er helt likegyldige med mindre du ser ut som et troill eller er "masete/slitsom" (hvis du er veldig vakker uttgår også dette, da kan man være psykosisk og ravende gal. Anything goes!) 🙄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du glemte, "og han må har bra økonomi."

Anonymkode: 1dfa9...763

Næh. Så lenge han forsørger seg selv, bryr jeg meg ikke. Jeg (og de fleste norske damer) har egne penger

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Næh. Så lenge han forsørger seg selv, bryr jeg meg ikke. Jeg (og de fleste norske damer) har egne penger

Delvis sant. I denne tråden er det også snakket om menn som ikke bidrar like mye i hjemmet. Kvinner nevner aldri at menn både jobber mer og tjener mer. Det nyter de godt av i parforhold. Sjekk tidsbruksundersøkelsen. Mye morsomt der. Som at kvinner sover 30 min mer også.

Anonymkode: c272d...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært snakket om "topp 10% menn" er de som herjer på Tinder. En påstand som har møtt mye motstand fra kvinner. 

Men her bekrefter mange av dere den med under 1%, 1% og 2% skal liksom være god nok for deg. 
For dette er vel gjerne de samme mennene som alle andre kvinner også vil ha? Og som lurer dere trill rundt der dere blir sittende igjen vondbroten og ufrivillig singel på sidelinjen...

Anonymkode: b626c...62c

For min del er jeg ikke enig. Jeg ønsker ikke de samme mennene som andre, tydeligvis, og derfor er jeg vel gift idag med en utrolig fin mann. Han fikk ikke matcher på Tinder. ( Vi møttes ikke der heller) 

Går overhode ikke etter utseende, derfor passet ikke Tinder for meg heller. For meg teller det som er mellom ørene, jeg vil gjerne ha gode samtaler når forelskelsen har lagt seg. Og det er ikke viktig for meg å være stormende forelsket heller, var ikke det I mannen min. Syns han var kjekk ja, men han ble bare finere og finere jo mer man ble kjent. 

Men fremdeles er under 1% godt nok for meg. Jeg vet hva jeg vil ha, hva jeg ikke vil ha, og mange innehar ikke de kvalitetene jeg ønsker i en mann. Eller de har for mange jeg ikke ønsker. Gjenganger der er kvinnesyn, det å være i et skikkelig team( de mangler gjerne det) osv. 

Hva man syns er fint å se på kan være en ting, som blir nevnt her. Det er ikke hva jeg går etter når jeg søker forhold. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har på 45 år kun funnet en som tikker alle bokser. Og han satser jeg på å beholde i 45 år til, om helsen tillater det. 

Anonymkode: d0bce...bdd

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror dette er det vanskeligste å svelge for mange incels, at så mange helt vanlige folk finner seg partner. Det er lettere å fortelle seg selv at bare de 1% peneste, rikeste, mest velutstyrte eller hva det måtte være, finner seg noen. Og at kvinners høye krav er årsaken til alt, og ikke ens egen personlighet. Det startes minst en sånn tråd her om dagen. 

Husk på at dette i stor grad gjelder mennesker i 20 åra. De menneskene som i dagens samfunn kun møtes på apper.

De aller fleste kvinner svarer i undersøkelser at de aller helst vil bli noe kjent med mannen for å bli opphisset/føle seg tiltrukket. Det kan ikke en app tilby så da sitter vi igjen med høyde, sixpack, lønn etc. Dette gjelder ikke for menn, vi er mye mer visuelle og finner derfor en stor del av kvinner attraktive UTEN å måtte kjenne de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor mange prosent av menn mener du er gode nok til å date? Hvor mange menn liker du på f.eks Tinder? Er det 10% 5% 1%? Hvis du er seriøs og ikke bare vil ha det noe da. Hvor stor andel tror du at du kunne blitt sammen med?

Anonymkode: c272d...a80

Tipper på 5% av menn i mitt alderssegment utenfor Tinder.

Menn på Tinder? 0%.

Tipper at jeg kunne blitt sammen med maks 1% av menn som ikke er på Tinder, men innenfor mitt alderssegment.

Andelen menn jeg derimot synes er pene er mye høyere enn andelen jeg kunne tenke meg å date. Av menn med normal bmi synes jeg sikkert 60-70% er pene. Dette er utenfor Tinder.

Anonymkode: e211f...cd5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Beloved skrev (2 timer siden):

"Unge folk i dag" har av en eller annen grunn fått det for seg at internett er noe nytt og eksklusivt for dem, og at "gamle folk" på 40+  vokste opp omtrent i steinalderen.

Jeg fikk min første kjæreste via internett i 1996. For 29 år siden. Internett-dating var en ting for minst 29 år siden, altså. Det er ikke noe som plutselig har poppet opp de siste 5-10 årene.

Du vet like godt som meg at ekstremt få mennesker møttes på nett på 90 tallet, du er i grunnen bare unntaket som bekrefter regelen. I dag er nett dating brutalt, du har kanskje hørt om algoritmer og de er satt slik at menn skal betale for premium til evig tid UTEN å finne noen. Gjør deg selv en tjeneste å google dette selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...