AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Skrevet 25. februar Har en mor som stiller enormt lite opp for barnebarn. Hun pleier egne interesser og er kanskje på besøk annen hver måned. Nå har hun truffet en mann og er kjempe opptatt av at vi skal møte han og barna hans, som også er voksne. Som hobby strikker hun og deltar på strikkemesse, og er svært opptatt av at vi kommer å støtter på denne messen. Likevel tilbyr hun seg aldri å hjelpe, selv om min mann ofte er på jobbreise og jeg er alene med 3 barn. Kjenner det føles veldig feil at vi skal stille opp for henne nå. Hun er veldig opptatt av å gjøre et godt inntrykk for familien til denne mannen og har tilbudt seg å spandere leker og klær til barna om vi møter familien hans. Normalt sett er hun skikkelig gniten og har spandert svært lite (nesten ingenting) på mine barn tidligere, så syntes dette blir helt feil å bestikke med. Hva burde jeg gjøre eller si? Har også vært mange perioder i oppvekst og voksen alder der hun har vært direkte stygg med meg i form av ting hun sier,, og nå er hun plutselig helt annerledes Anonymkode: 763f3...390
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Skrevet 25. februar Da hadde jeg vel sagt at dessverre er jeg så opptatt med barna og oppfølging av de, så det der har jeg ikke overskudd til. Anonymkode: 36f2a...159 12
AnonymBruker Skrevet 25. februar #3 Skrevet 25. februar Spør du konkret om hjelp, da, eller sitter du passivt og venter på at at hun skal tilby det? Her tilbyr sjelden besteforeldrene, men de stiller opp når vi spør om konkret hjelp til konkrete ting. Anonymkode: 14f63...7eb 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar #4 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da hadde jeg vel sagt at dessverre er jeg så opptatt med barna og oppfølging av de, så det der har jeg ikke overskudd til. Anonymkode: 36f2a...159 Ja har vurdert dette. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spør du konkret om hjelp, da, eller sitter du passivt og venter på at at hun skal tilby det? Her tilbyr sjelden besteforeldrene, men de stiller opp når vi spør om konkret hjelp til konkrete ting. Anonymkode: 14f63...7eb Jeg spør kanskje ikke direkte men hun kommer med unnskyldninger til hvorfor hun ikke hjelper for jeg spør. Eksempel kan hun si (vet jeg hjelper lite til men det har vært så mye for meg i det siste) etc. Anonymkode: 763f3...390
Hulderen Skrevet 25. februar #5 Skrevet 25. februar Den messen kan du droppe med god samvittighet. Men er du ikke nysgjerrig på hennes nye mann og hans familie? Det må da være spennende å treffe dem? Er annenhver måned så sjelden? I min oppvekst så traff jeg min ene bestemor bare en gang hvert år, en uke hver sommer. Likevel hadde jeg et veldig godt og nært forhold til henne. Hvor ofte besøker du din mor? 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar #6 Skrevet 25. februar Hulderen skrev (1 minutt siden): Den messen kan du droppe med god samvittighet. Men er du ikke nysgjerrig på hennes nye mann og hans familie? Det må da være spennende å treffe dem? Er annenhver måned så sjelden? I min oppvekst så traff jeg min ene bestemor bare en gang hvert år, en uke hver sommer. Likevel hadde jeg et veldig godt og nært forhold til henne. Hvor ofte besøker du din mor? Nei jeg er egentlig ikke så nysgjerrig gitt situasjonen og hvordan hun har vært mot meg. Ja annen hver måned er veldig sjeldent. Hun selv har nærmest hatt meg mindre enn sine foreldre og fått //ekstremt// mye hjelp. Jeg har ikke besøkt hun så ofte da jeg kun har mulighet i helgene pga barnehage/jobb/skole men i helgene er hun alltid med den nye kjæresten. Anonymkode: 763f3...390
AnonymBruker Skrevet 25. februar #7 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei jeg er egentlig ikke så nysgjerrig gitt situasjonen og hvordan hun har vært mot meg. Ja annen hver måned er veldig sjeldent. Hun selv har nærmest hatt meg mindre enn sine foreldre og fått //ekstremt// mye hjelp. Jeg har ikke besøkt hun så ofte da jeg kun har mulighet i helgene pga barnehage/jobb/skole men i helgene er hun alltid med den nye kjæresten. Anonymkode: 763f3...390 Jeg skjønner deg veldig godt. Men har du tenkt på hvorfor besteforeldrene passet på deg så mye egentlig? Hvis din mor ikke hadde overskudd til å ha deg mere, tror du virkelig hun har det nå? Overskudd inkluderer lyst og alt. Jeg ser det hele tiden. De besteforeldre som fikk mye hjelp selv er stort sett dårlige til å stille opp for sine barn og barnebarn. Godta ting som det er og bli med på ting du har lyst på og prioriter barna dine. Anonymkode: 6f2d6...f88
AnonymBruker Skrevet 25. februar #8 Skrevet 25. februar Jeg har en far som har giftet seg 5 ganger og for hver gang ender han personlighet. Jeg har bare bestemt at jeg danser ikke etter hans pipe lenger. Jeg er med på det som faller meg naturlig, og står over resten. Det er ikke min jobb å hjelpe han til å få et godt inntrykk i sin nye familie. Det må ha gjøre selv. Han får ikke bruke mine barn som brikker, i et spill vi ikke kjenner spillereglene i. Anonymkode: a539d...056
AnonymBruker Skrevet 25. februar #9 Skrevet 25. februar Hun ønsker at dere skal møte en mann hun er glad i, og hans barn. Jøss... for noen forferdelige forventninger. Anonymkode: 7c482...7b4
AnonymBruker Skrevet 25. februar #10 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun ønsker at dere skal møte en mann hun er glad i, og hans barn. Jøss... for noen forferdelige forventninger. Anonymkode: 7c482...7b4 Virker jo mer som hun prøver å sette opp en fasade for den nye familien sin. Å kjøpe barnebarna sine for klær og leker plutselig 🙄 Anonymkode: f4113...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #11 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun ønsker at dere skal møte en mann hun er glad i, og hans barn. Jøss... for noen forferdelige forventninger. Anonymkode: 7c482...7b4 Merkelig hvordan du klarte å få til disse to setningene ut i fra HI? Alt går i morens regi, men det er datteren som skal jekke seg? Glad du ikke er min mor. Anonymkode: fa05d...250 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar #12 Skrevet 25. februar 1. Hvis du trenger hjelp må du spørre direkte. Hinting er bare dumt, ingen er tankelesere. 2. Jeg lurer litt på hva du er ute etter. Ønsker du å si nei til å hjelpe henne når hun ber om det og vil ha støtte fra oss i at det er riktig? Jeg tenker at du kan gjøre akkurat det du vil selv. Imidlertid må du tenke litt over hva dine handlinger kan få av konsekvenser slik at du kan ta et veloverveid valg. Hun er ikke bare din mor, hun er også dine barns bestemor og det du velger går potensielt også ut over dem. Er det viktigere for deg at hjelp og støtte er 100% likt begge veier eller kan det tenkes at det å svelge noen kameler for at barna dine skal ha et så godt og nært forhold som mulig selv om det foregår mer på hennes premisser enn dine er viktigere i det lange løp? Jeg skjønner at det er slitsomt å være alene med tre barn når mannen din reiser mye, men det virker litt trassig å skulle nekte å hjelpe din mor på strikkemesse eller ikke ville møte den nye kjæreste fordi hun ikke har tilbudt seg å hjelpe deg i en situasjon du og din mann tross alt selv har satt dere i. Det kan virkelig ikke komme som en overraskelse på deg at det å ha tre barn med en mann som pendler er slitsomt. Så det koker ned til at du må spørre deg selv hva du ønsker å oppnå. Anonymkode: 96ee4...394 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar #13 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en mor som stiller enormt lite opp for barnebarn. Hun pleier egne interesser og er kanskje på besøk annen hver måned. Nå har hun truffet en mann og er kjempe opptatt av at vi skal møte han og barna hans, som også er voksne. Som hobby strikker hun og deltar på strikkemesse, og er svært opptatt av at vi kommer å støtter på denne messen. Likevel tilbyr hun seg aldri å hjelpe, selv om min mann ofte er på jobbreise og jeg er alene med 3 barn. Kjenner det føles veldig feil at vi skal stille opp for henne nå. Hun er veldig opptatt av å gjøre et godt inntrykk for familien til denne mannen og har tilbudt seg å spandere leker og klær til barna om vi møter familien hans. Normalt sett er hun skikkelig gniten og har spandert svært lite (nesten ingenting) på mine barn tidligere, så syntes dette blir helt feil å bestikke med. Hva burde jeg gjøre eller si? Har også vært mange perioder i oppvekst og voksen alder der hun har vært direkte stygg med meg i form av ting hun sier,, og nå er hun plutselig helt annerledes Anonymkode: 763f3...390 At du og din mann har valgt å få 3 barn med den livsstilen dere lever, må dere ta på deres kappe. Utifra det du skriver, virker det ikke som hun trenger hjelp til noe. Blir jo det samme om du inviterer på besøk og hun aldri kommer. Men er jo ikke det det er, du ønsker deg en som kan avlaste deg. Anonymkode: 5a3e9...264
AnonymBruker Skrevet 25. februar #14 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun ønsker at dere skal møte en mann hun er glad i, og hans barn. Jøss... for noen forferdelige forventninger. Anonymkode: 7c482...7b4 Ja, og jeg ønsker at hun skal møte sine barnebarn oftere som jeg er glad i. For noen forferdelige forventninger Anonymkode: 763f3...390 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar #15 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): 1. Hvis du trenger hjelp må du spørre direkte. Hinting er bare dumt, ingen er tankelesere. 2. Jeg lurer litt på hva du er ute etter. Ønsker du å si nei til å hjelpe henne når hun ber om det og vil ha støtte fra oss i at det er riktig? Jeg tenker at du kan gjøre akkurat det du vil selv. Imidlertid må du tenke litt over hva dine handlinger kan få av konsekvenser slik at du kan ta et veloverveid valg. Hun er ikke bare din mor, hun er også dine barns bestemor og det du velger går potensielt også ut over dem. Er det viktigere for deg at hjelp og støtte er 100% likt begge veier eller kan det tenkes at det å svelge noen kameler for at barna dine skal ha et så godt og nært forhold som mulig selv om det foregår mer på hennes premisser enn dine er viktigere i det lange løp? Jeg skjønner at det er slitsomt å være alene med tre barn når mannen din reiser mye, men det virker litt trassig å skulle nekte å hjelpe din mor på strikkemesse eller ikke ville møte den nye kjæreste fordi hun ikke har tilbudt seg å hjelpe deg i en situasjon du og din mann tross alt selv har satt dere i. Det kan virkelig ikke komme som en overraskelse på deg at det å ha tre barn med en mann som pendler er slitsomt. Så det koker ned til at du må spørre deg selv hva du ønsker å oppnå. Anonymkode: 96ee4...394 Jeg har tenkt mye på dette med mine barn og at hun er deres besteforelder. Likevel oppfører hun seg så ustabilt i kontakten at jeg har heller lent mot at det hadde vært bedre om kontakten ble brutt. Hun har vært svært ustabil i kontakt og humør, og er en del bak her som jeg ikke skriver. Jeg er helt enig i at ikke hjelpen trenger å gå helt likt begge veier men her er det snakk om at hun forventer og spør om mye mye mer enn hun noen gang har stilt opp med selv, både i barndom og med barnebarn. Anonymkode: 763f3...390
AnonymBruker Skrevet 25. februar #16 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): At du og din mann har valgt å få 3 barn med den livsstilen dere lever, må dere ta på deres kappe. Utifra det du skriver, virker det ikke som hun trenger hjelp til noe. Blir jo det samme om du inviterer på besøk og hun aldri kommer. Men er jo ikke det det er, du ønsker deg en som kan avlaste deg. Anonymkode: 5a3e9...264 Jeg klarer meg helt fint, men selvfølgelig er avlastning godt av og til. Poenget mitt er at hun forventer hjelp og fremstiller seg på en måte hun ikke er for å virke bra for sin nye mann, men stiller aldri opp tilbake. Anonymkode: 763f3...390
AnonymBruker Skrevet 25. februar #17 Skrevet 25. februar Hun skal kjøpe deg, bestikke deg som du sa. Det sier veldig mye om henne som person. Jeg ville ikke regnet med henne mere. Hun er ikke en snill person som du sier. Hun trenger deg til å gjøre inntrykk på en mann akkurat nå. Jeg kuttet ut min familie. De var sånn som dette. Jeg har et mye bedre liv nå. Din mor forandrer seg aldri. Du må ta se henne for det hun er, ikke for den du kunne ønske at hun var. Anonymkode: d4115...ce1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #18 Skrevet 25. februar Hadde en tidligere svigermor som var slik. Hun hadde Borderline. Anonymkode: 214f5...034
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå