AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Del Skrevet 25. februar De står på sparing med høyrente konto. Men er det best? Anonymkode: 390d6...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Del Skrevet 25. februar Det kommer helt ann på hva slags risiko du er villig til å ta, og tidshorisont. Historisk sett så gir bla fond bedre avkastning. Anonymkode: d087f...dca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 25. februar #3 Del Skrevet 25. februar (endret) Kanskje. Hva er tidshorisonten og formålet her? Schmuhu Endret 25. februar av Schmuhu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #4 Del Skrevet 25. februar Om det er sparing i 10 år+ eller 3 år gir to veldig forskjellig svar. Anonymkode: 6c4b0...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #5 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om det er sparing i 10 år+ eller 3 år gir to veldig forskjellig svar. Anonymkode: 6c4b0...c03 Hva vil være fornuftig ved sparing 3 år da ? Anonymkode: e4cdf...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 25. februar #6 Del Skrevet 25. februar (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva vil være fornuftig ved sparing 3 år da ? Anonymkode: e4cdf...4d8 Det er nok lurt å plassere de pengene på en sparekonto eller norsk likviditetsfond dersom du kun sparer i 3 år. Schmuhu Endret 25. februar av Schmuhu 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 26. februar #7 Del Skrevet 26. februar Har du gjeld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #8 Del Skrevet 26. februar Hadde satt dem på fastrentekonto. Anonymkode: 765cc...07c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. februar #9 Del Skrevet 26. februar Hvis du kan spare den over tid, hadde jeg satt dem på 12 mnd fastrente, og undersøkt hvor du kan få høyest rente på å binde dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #10 Del Skrevet 26. februar Jeg ville flyttet. Anonymkode: c3b14...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #11 Del Skrevet 26. februar 600 000kr blir jo litt, så når det kommer til å plassere disse ville jeg nok mest sannsynlig valgt stabler/bunker Anonymkode: d1a7c...bf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kygos Skrevet 26. februar #12 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 9.36): De står på sparing med høyrente konto. Men er det best? Anonymkode: 390d6...1f8 Da får du kanskje en marginal reell økning av formuen hvis renten er litt bedre enn prisveksten. Men det er trolig ikke mye nå i dag. Prisveksten er fortsatt høy. Målet er vel 2%. Høyrentekonto er 4-5%(?), så du øker jo. Men i fond kan du kanskje regne 6-8 prosent, og det vil utgjøre mye i et langt perspektiv, feks over 10-15 år. På kort sikt er det ikke verdt risikoen med fond. De kan svinge ned på kort sikt. Motsatt på lang sikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #13 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 10.01): Hva vil være fornuftig ved sparing 3 år da ? Anonymkode: e4cdf...4d8 Innskudd i rammelån om du får det på egen bolig, uten å gå opp i rente på total lån. Deretter fastrenteinnskudd, halvt år eller år. Som så fornyes basert på hva som da gir best rente. Disse er like sikre som sparekonto. Men vil sikre deg bedre avkastning. Anonymkode: 96980...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #14 Del Skrevet 26. februar Aksjer i industri som vil være med å bygge opp Europas forsvar- og selvforsyninggrad. De kommer til å gå bra de neste årene. Anonymkode: 51f05...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 26. februar #15 Del Skrevet 26. februar Jeg ville aldri gått inn i aksjer nå hvis jeg ikke var svært trygg på egen kompetanse. Selv ekspertene sier alt er helt åpent og uoversiktlig nå, og at Trump kan forårsake en ny finanskrise. Unntaket kan selvfølgelig være aksjer i våpenindustri o.l. Mitt svar er, som alltid, den rette eiendommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #16 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 9.36): De står på sparing med høyrente konto. Men er det best? Anonymkode: 390d6...1f8 Nedbetaling av boliglån. Aksjemarkedet vil kollapse. Bare se på hva som skjer. Anonymkode: d4c3d...22c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #17 Del Skrevet 26. februar Jeg hadde betalt ned bilen og satt resten inn i boligen. Hvis ikke det hadde jeg beholdt de på sparekonto. Ting er for usikkert nå til at jeg er villig til å gamble i markedet. Anonymkode: edbbb...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sorthstudios Skrevet 26. februar #18 Del Skrevet 26. februar Kjøp gull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #19 Del Skrevet 26. februar Kjøp gull Anonymkode: 80f08...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #20 Del Skrevet 26. februar sorthstudios skrev (Akkurat nå): Kjøp gull. Haha se der 😂 Anonymkode: 80f08...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå