Gå til innhold

Skademelding og behandling av forsikringen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Etter jeg hadde bilen min på EU kontroll, et det flere punkter som må fikses. Et av disse skyldes en skade etter parkering og kommer på en ganske høy sum, så jeg har sendt inn skademelding til forsikringen min (Gjensidige). Denne står fortsatt til "under behandling".

Har time på verksted om litt over 2 uker for å få fikset både dette og de andre reparasjonene for å få bilen EUgodkjent, men lurer på om det er slik at forsikringen ikke behandler skademeldingen ferdig før bilen har vært på verkstedet og sendt inn bilder/takst etc? Kort forklart, kan jeg levere bilen på verksted uten at skademeldingen er ferdig behandlet og oppgi det skadenummeret som jeg har fått, eller må skademeldingen være ferdig behandlet først for at jeg bare kan betale egenandelen? 

Verkstedet vil ha 14 dagers varsel om jeg må avbestille timen pga bestilling av deler, og jeg er avhengig av at denne skaden dekkes av forsikringen for ellers blir totalkostnaden alt for høy. 

Anonymkode: 2878e...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjensidige er etter egen erfaring ganske kjappe med sine skadesaker. Men, tror heller du skulle ha gjort omvendt, og ventet til Gjensidige har behandlet saken ferdig, før du dro til verkstedet for å få fiksa skaden. Om det er knapp tid før siste frist for PKK må du løse det på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...