Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er inn i en god treningsfase og har kjøpt inn flere store kartonger med YT sjokolademelk for å få i meg nok proteiner for å nå målet mitt. Opplever at mannen drikker også av disse for kosens skyld - han syntes de smaker godt. Selv om jeg står for innkjøp av maten så mener jeg at jeg allikevel kam ha noen ting i kjøleskapet som kum er mine? Eller er jeg vanskelig? 

Anonymkode: 71d9c...86a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt i kjøleskapet er mitt 💪

Anonymkode: af9b9...cd6

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du sagt at du vil at de skal være kun dine, da? 

Anonymkode: db450...32a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper bare dobbelt om det viser seg at begge vil ha. 

Men ville aldri tatt av noe jeg vet han venter at er der. For eksempel liker han å drikke melk til frokost, jeg drikker ikke melk, men hender jo jeg baker. Men ville aldri tatt siste rest av melk da jeg vet han har en forventning om at det er der neste morgen. 

Tilsvarende er jeg mye på hjemmekontoret, og kjøper ofte inn til spesielle lunsjer. Har egen boks i kjøleskapet som er merket "lunsj", han spør alltid om han ønsker å ta noe av denne. 

Anonymkode: 2232d...573

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Alt i kjøleskapet er mitt 😀

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp små sjokomelk i tillegg, det er under halv pris. Han kan ta de. 

Anonymkode: fba7e...4a7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at man er såpass raus at da kjøper man inn noen ekstra. 

Anonymkode: f0ae4...e45

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har cøliaki, så har både egne skap og hyller i kjøleskapet. Er helt herlig, for jeg glemmer mye godt der 😂 Noen fordeler med cøliaki må det være.. 

Anonymkode: efda1...23d

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet

Ja, vi kjøper noen ganger ting som er dedikert til en av oss. Da sier vi fra til hverandre så respekterer vi det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge jeg sier ifra om at de er mine pleier ikke samboer å forsyne seg av ting… og han pleier aldri å tømme ting helt uten å kjøpe nytt, vis han skulle finne på å forsyne seg.

Er det ikke bare å si ifra at du vil ha dem i fred? Eller at han må si ifra om han også vil ha, så er det vel bare å kjøpe ekstra? 
Du kan jo ikke bare forvente at han skal skjønne at Yten kun er til deg vis du ikke har sagt ifra…

Anonymkode: 521dd...8ae

Skrevet

Hvis det er noe vi begge liker, så må det sies fra at "den skal jeg ha i morgen". Det respekteres. Vi pleier også å spørre om det er greit å ta den siste av noe, når det er den andre som har kjøpt det.
Ellers har vi en regel om at hvis vi tar noe som den andre har kjøpt, så kjøper vi inn igjen neste gang vi er på butikken. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er inn i en god treningsfase og har kjøpt inn flere store kartonger med YT sjokolademelk for å få i meg nok proteiner for å nå målet mitt. Opplever at mannen drikker også av disse for kosens skyld - han syntes de smaker godt. Selv om jeg står for innkjøp av maten så mener jeg at jeg allikevel kam ha noen ting i kjøleskapet som kum er mine? Eller er jeg vanskelig? 

Anonymkode: 71d9c...86a

Hvis det er spesielle ting som tilhører en diett eller er kjøpt på grunn av at en av oss har en matintoleranse, da tilhører det gjerne en bestemt person og de andre lar det stå i fred. Så er det ikke alle som liker alt. Sursilda er det f.eks. bare jeg som spiser, så den får stå i fred for alle de andre. 🙂

Anonymkode: 27cb5...42b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lever dere i leilighet er det kanskje vanskelig å få til. Men her er det ekstra kjøleskap i kjelleren, hvor vi har ting som står i fare for å bli fort borte om det står i kjøleskapet på kjøkkenet. 

Anonymkode: 2db76...ab6

Skrevet

Nei, det virker rart å ha noe som er bare for meg. 

Dessuten er du et offer for reklame, du trenger ikke YT sjokolademelk for å nå målene dine. 

Men det er genial markedsføring, det skal de ha.

"mer enn to gram protein per kilo kroppsvekt om dagen ikke gir noen ekstra effekt - uansett hvor hardt og mye du trener."

https://nhi.no/kosthold/ernaring/proteintilskudd

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

tja, tran og laktosefrie produkter da mannen ikke "liker de" kjøper han sin egen melk og smør osv.. 

Anonymkode: c9f89...00b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi deler på alt, men spør/sier fra om den andre har kjøpt noe og det er lite igjen. Vi kan også avtale på forhånd hvem som kan ta middagsrestene dagen etterpå og slikt, så slipper man å glede seg til noe i kjøleskapet som plutselig er borte.

Anonymkode: 00dda...378

AnonymBruker
Skrevet

Har du sagt at du har kjøpt dem av dine egne penger, og at de kun er dine? 

Her har vi aldri noe som er kun den ene sitt. Kjøper vi ting for felles matpenger, så er det fritt frem. Vi kan gjerne si ifra om noe er kjøpt inn til noe spesielt, som "den mangoen er til salaten vi skal servere på søndag", men å si "den er min og du får ikke noe" gjør vi ikke. 

Anonymkode: 9b573...f31

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg sier bare til mann og barn at dette må de ikke ta av, fordi det er mitt. Sånn gjør vi med alt mulig. 

Anonymkode: bec01...116

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Kjøper dobbelt om flere vil ha. 

Anonymkode: 653d4...14e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg drikker energidrikk hver morgen, så alle vet at de er mine. Min mann tar av og til en om jeg har flere, men det er helt i orden. Ungene foretrekker uansett en annen type, men det har hendt de har sneket til seg en de også, om de ser jeg har flere på lager. 

Kan du ikke bare kjøpe noen ekstra sjokolademelk da, sånn at han også kan drikke noen? 

Anonymkode: 2cb1f...935

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...