AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Hører så mye om hyttelivet på ferier og det ser så ydilsk ut. Føler at familien her savner noe med å ikke ha hytte men vi kommer ikke til å ta oss råd for det. Jeg forstår godt at det er ett privilegie og ingen selvfølge og en stor del av samfunnet lever uten hytte. Men hva gjør dere uten hytte i vinter/sommer/påske? År etter år? Hva slags alternativ finnes det (og vet nok at det et mange muligheter) Anonymkode: 145d1...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Noen jobber steder med bedriftshytter. Vi var i båt og på camping når jeg var liten. Mye småturer rundt, reiste ikke så langt. Anonymkode: fa7a3...eb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Det er da fryktelig vanlig å ha "hjemmepåske/vinterferie/juleferie"..? Man MÅ jo ikke reise noe sted bare fordi det er ferie? Og OM man vil reise noe sted, så kan man leie hytte, bo på campingplass, telte, bo hos slekt & venner, på hotell, osv osv. Anonymkode: a7f8c...220 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Bedriftshytter benytter vi oss av innimellom. Vi har også en campingvogn med spikertelt med stort overbygg og terrasse som vi kan sitte ute på i all slags vær. Dette er på fjellet, og vi stortrives med det. Vi er der hele året med og slapper av og koser oss ski om vinteren for de som vil, og mange fjellturer resten av året + bading også bading og kajakkpadling om sommeren! Mannen fisker også. Det høres kanskje simpelt ut, men vi har det godt og varmt, og alt vi trenger av tv, internett, ring hytta varm osv. Det koster oss ca. 30.000,- i året med strøm, brøyting til døren, internett, leie osv. Av og til leier vi hytte/hotell. Vi har også venner på andre siden av landet, og reiser endel på hytta dere sammen med dem. Da får vi stuebytte, og barna får gå på ski i andre skianlegg enn der de pleier. Anonymkode: 2388c...d94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er da fryktelig vanlig å ha "hjemmepåske/vinterferie/juleferie"..? Man MÅ jo ikke reise noe sted bare fordi det er ferie? Og OM man vil reise noe sted, så kan man leie hytte, bo på campingplass, telte, bo hos slekt & venner, på hotell, osv osv. Anonymkode: a7f8c...220 Helt enig! Man MÅ ikke reise noen steder. Derfor vi kjøpte oss campingvogn, for det er et billig og fullverdig alternativ uten at vi får dårlig samvittighet hvis vi ikke bruker det hele tiden. For vi liker oss like godt hjemme som andre steder, men kjekt å ha et alternativ når vi trenger stuebytte, samt at barna får oppleve litt forskjellig. Vi liker jo å stå på ski og gå i fjellet, så da er det greit å ha en fast plass som alltid er ledig, til en lav pris. Vi reiser dog stort sett alltid til varmere strøk om sommeren, men liker like godt å være på campingplassen (men av og til ønsker vi å sikre oss litt sol og varme). Anonymkode: 2388c...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hører så mye om hyttelivet på ferier og det ser så ydilsk ut. Føler at familien her savner noe med å ikke ha hytte men vi kommer ikke til å ta oss råd for det. Jeg forstår godt at det er ett privilegie og ingen selvfølge og en stor del av samfunnet lever uten hytte. Men hva gjør dere uten hytte i vinter/sommer/påske? År etter år? Hva slags alternativ finnes det (og vet nok at det et mange muligheter) Anonymkode: 145d1...882 DNT Dagstur i skog fisketur telttur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Aldri hatt hytte eller campingvogn i min familie. Er vokst opp uten og har fortsatt ikke det nå i en alder av 50+ og med voksne barn. Men det er mange som leier ut hytta si, og vi har valgt å leie hytte eller bruke hotell de gangene vi skal feriere, som ikke er så ofte. Uten et fast sted å dra, har vi også full frihet til å variere hvor og hvordan vi bruker feriene. Ellers er vi mye hjemme. Leide feriehus i Danmark nå i vinterferien som var i forrige uke. Til påske har vi ingen andre planer enn å være hjemme. Har begynt å tenke på om vi skal reise bort noen dager i sommerferien, men fordi jeg er bonde, er det vanselig å reise bort om sommeren fordi poteter og grønnsaker trenger stort sett daglig tilsyn og oppfølging fra april til oktober, spesielt dersom det blir tørt, men det kan man jo ikke vite på forhånd. Håper å få til 4-5 dager, men vi får se. I vekstsesongen fra april til oktober er det heller ikke så mye helg å ta av, fordi lørdagene også er arbeidsdag på gården. Blir bare fri på søndager i vekstsesongen, og ikke alle søndagene, heller. Høstferien er fortsatt potetferie hos oss, fordi da er det gjerne innspurten på potetinnhøstingen, et arbeid som tar ca 6 uker. Det er altså ikke så mange anledninger til å bruke ei hytte, eller å reise bort, så det å ha hytte er ikke noe poeng, for vi får brukt den alt for lite. Anonymkode: 17d58...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden I min familie var det alltid hjemmeferie. Foreldrene mine hadde ikke mulighet til å ta ut ferie når “alle andre” hadde det. Jeg syns forsatt (som 30åring +) det er veldig deilig å bare være hjemme i ferier. Ta dagene som det kommer og senke skuldrene. Men! Jeg elsker å være på fjellet. Drømmer om hytte, men dette er noe vi aldri vil ta oss råd til, for det koster mer enn det blir brukt. Derfor leier vi fra bekjente eller på f.eks Finn og Airbnb når vi har lyst. Ja det koster der og da, men i det hele er det langt billigere enn å betale 70.000kr i året bare for at hytta står der. Hvis dere har mulighet, reis utenom skoleferier. Ikke bare for pris, men det er så deilig å være på fjellet når du har stedet “for deg selv”. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Vi har hus i Spania som vi bruker, men jeg har en bror som har hytte i Trysil. Så innimellom er vi sammen enten i huset vårt i Spania, sammen på hytten til min bror med familie, eller vi byttelåner, sånn at de tar ferien i vårt hus og vi på deres hytte. Noen ganger velger vi å være hjemme, liker det også. Må ikke reise bort, spesielt ikke i disse korte feriene. Har venner og familie som omtrent bruker hytta si kun i påsken.Da blir det kostbart å ha hytte Anonymkode: 89179...9c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Campingvogn på sesongplass/fast plass. Anonymkode: 938ee...fa0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hører så mye om hyttelivet på ferier og det ser så ydilsk ut. Føler at familien her savner noe med å ikke ha hytte men vi kommer ikke til å ta oss råd for det. Jeg forstår godt at det er ett privilegie og ingen selvfølge og en stor del av samfunnet lever uten hytte. Men hva gjør dere uten hytte i vinter/sommer/påske? År etter år? Hva slags alternativ finnes det (og vet nok at det et mange muligheter) Anonymkode: 145d1...882 Det er jo billigere å leie en hytte, campingplass eller ta inn på hotell noen ganger i året, enn å ha hytte. Mye billigere alternativ. Anonymkode: 33699...42a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Hytte og hyttelivet behøver faktisk ikke være sååå dyrt som mange skal ha det til! Hvis man kan gå ned på standarden til enkel hyttestil, som, spør du meg, er vesentlig bedre komfort enn å bo i f eks campingvogn som mange her foreslår. Det er noe eget med å ha et fat sted å reise til synes jeg, man får et forhold til det stedet. Masse eldre hytter på flotte tomter (ofte mye finere tomter/beliggenhet enn nye hytter!) selger for rundt millionen. Litt egeninnsats og vipps så har du en fin ferieplass! Anonymkode: eb73d...ec1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Vi leier hytte gjennom Oslofjordens friluftsråd eller inatur.no et par ganger i året. I tillegg har vi en gammel, rimelig seilbåt som vi bruker mye på sommeren. Det er ikke gratis å ha båt, men mye billigere enn å kjøpe og eie hytte! Og vi kan ankre opp på herlige steder ved kysten. Men trangt å være på ferie i den lenge av gangen, så blir mest dagsturer og helgeturer gjennom sommerhalvåret. Anonymkode: a4139...a19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hytte og hyttelivet behøver faktisk ikke være sååå dyrt som mange skal ha det til! Hvis man kan gå ned på standarden til enkel hyttestil, som, spør du meg, er vesentlig bedre komfort enn å bo i f eks campingvogn som mange her foreslår. Det er noe eget med å ha et fat sted å reise til synes jeg, man får et forhold til det stedet. Masse eldre hytter på flotte tomter (ofte mye finere tomter/beliggenhet enn nye hytter!) selger for rundt millionen. Litt egeninnsats og vipps så har du en fin ferieplass! Anonymkode: eb73d...ec1 Vi har like mye comfort i campingvognen med spikertelt og stor overbygget terrasse som vi har i en hytte og liker begge deler Anonymkode: 2388c...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Vi besøker slektninger på landet, er med venner på hytter de har tilgang på, drar på utenlandsferie, er hjemme... Aldri ønsket meg egen hytte og synes det er helt uproblematisk å fylle opp det vi har av ferier. Anonymkode: 401b7...ca7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå