Grandidosa83 Skrevet 25. februar #41 Del Skrevet 25. februar Andrine& skrev (4 timer siden): Jeg har vært uten vann siden begynnelsen av året. Etter en stund fikk jeg penger fra forsikringen til å leie en annen leilighet inntil skadene er fikset. Nå purret jeg på selskapet fordi perioden med husleie er over så jeg har flyttet tilbake til leiligheten. Selskapet har bedt meg la være å kontakte de i forbindelse med dette, de krever at jeg venter på svar fra de. Er det meningen at jeg skal låne penger til et annet sted å bo for så å få beløpet tilbakebetalt? Jeg skjønner ikke greie…?? Nå har jeg lest gjennom tråden her, og det virker på meg som om "noe" i denne saken mangler. I din situasjon tror jeg at jeg ville startet med noe så enkelt at du ber noen du stoler på, og som er i stand til å forstå situasjonen, se gjennom papirene du har fått og se om de deler din situasjonsforståelse. I de aller fleste tilfeller som dette, med noe unntak selvfølgelig, er det slik at noe er oversett eller misforstått. Før du setter himmel og jord i bevegelse ville jeg derfor fått noen friske øyne til å se på saken. Du sier eksempelvis at du bor i en leilighet.. Leiligheten må ligge i et sameie eller et borettslag, som da også vil være forsikringstaker. Har du snakket med styreleder eller ansvarlig i sameiet/borettslaget? Har de fått informasjon du burde fått også? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 25. februar Forfatter #42 Del Skrevet 25. februar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da klarer vel forsikringsselskapet å formidle dette og ikke bare be TS om å vente til de tar kontakt.... TS: Jeg hadde kontaktet forsikringsselskapet en gang til, uansett, skriftlig med det du lurer på og spør: 1. Er det noe mer jeg skal gjøre her før saken går videre? 2. Er det meningen at jeg skal bo her uten vann fremover? Jeg fikk dekket for leie av annet bosted, men leien er gått ut og jeg har ikke fått dekket mer. Er dette riktig? 3. Hvis det er meningen at jeg selv skal få tak i folk til utredningen, så må jeg nesten få vite det. Og da må jeg vite hvem om jeg står fritt til å ta kontakt med de jeg selv ønsker. Jeg trenger også å få vite om faktura skal sendes til dere eller til meg. Skriv at du har prøvd å forstå forsikringsvilkårene, men nå faktisk er rådvill. Si at du beklager å mase, men at du faktisk nå står i en situasjon som du ikke vet hvordan du kommer deg ut av. Dette er for dumt. Å be en kunde ikke ta kontakt i en slik situasjon for å svare på helt enkle spørsmål, er utrolig dårlig gjort av et forsikringsselskap! Dårlig kundebehandling! Er også veldig nysgjerrig på hvilket selskap dette er. Anonymkode: 84dee... Endret 25. februar av Andrine& Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #43 Del Skrevet 25. februar Andrine& skrev (11 minutter siden): Ja, men det var en henvendelse ganske lik denne jeg sendte. Da kom svaret om at jeg ikke skulle kontakte de om bosted eller utbedring av skaden. De ville ta kontakt med meg sto det, å det gjør de nok men jeg er jo uten vann nå… Jeg kan forstå at det tar tid å behandle saker men jeg var ikke klar over at det var lov å la folk bo uten vann. Det er det jeg reagerer på, samt mangle på informasjon om hva som skjer i hjemmet mitt. Jeg råder deg til å følge Grandiosa83 sitt svar over her, og samtidig be vedkommende leste denne tråden med nye øyne. Forhåpentligvis forstår dere sammen hva du nå må gjøre. Tror kanskje vi ikke kommer så mye lengre her. Anonymkode: de6ec...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #44 Del Skrevet 25. februar Hvilket forsikringsselskap er dette? Anonymkode: 2722e...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå