AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Del Skrevet 25. februar Noen som vet? Kan jeg være 100% sykemeldt fra min ordininære jobb mens jeg takker ja til en annen jobb? Det vil si. Jeg er sykemeldt 1 måned og har fått ny jobb. Her skal jeg i utgangspunktet begynne om 1 uke, men jeg er fortsatt sykemeldt fra ordinær jobb i 3 uker til. Jeg skal naturligvis si opp ordinær jobb, men lurer da på. Jeg har 3 mnd oppsigelsestid. Kan jeg fortsette å være sykemeldt frem til jeg er helt ferdig i ordinær jobb da? Selv om jeg allerede har startet ny 100% stilling et annet sted. Anonymkode: 56cb0...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Del Skrevet 25. februar I teorien kan man være sykemeldt fra en jobb om sykemeldingen er relatert til den ene jobben men ikke en annen om man har flere, MEN hovedregelen er at du er sykemeldt med en til hver arbeidsgiver i følge NAV sine sider og jeg tror ikke du kan sykemelde deg i oppsigelsestiden og slippe unna med det. Sykepenger - nav.no Anonymkode: 8d656...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #3 Del Skrevet 25. februar Ja, du kan jobbe ett sted å være sykemeldt ett annet sted. Det vil si, så lenge oppgavene i den nye jobben er forenelig med helsen din, og at det ikke ville vært helsemessig mulig med tilrettelegging i den andre jobben da. Men du er bare sykemeldt en måned, og har tre måneders oppsigelsestid. Du kan ikke ta for gitt at du får videre sykemelding. Du kan ikke planlegge for å ha full jobb to steder på en gang. Det skal være en medisinsk årsak til sykemeldingen, og hvis du er frisk fra den så kan ikke legen sykemelde deg videre. Anonymkode: 73c13...ee9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 25. februar #4 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 6.47): Ja, du kan jobbe ett sted å være sykemeldt ett annet sted. Det vil si, så lenge oppgavene i den nye jobben er forenelig med helsen din, og at det ikke ville vært helsemessig mulig med tilrettelegging i den andre jobben da. Men du er bare sykemeldt en måned, og har tre måneders oppsigelsestid. Du kan ikke ta for gitt at du får videre sykemelding. Du kan ikke planlegge for å ha full jobb to steder på en gang. Det skal være en medisinsk årsak til sykemeldingen, og hvis du er frisk fra den så kan ikke legen sykemelde deg videre. Anonymkode: 73c13...ee9 Ekspander Dette. Dersom du er for syk til å kunne fortsette i den opprinnelige jobben, men kan jobbe andre steder så kan du få det som heter "Friskmelding til arbeidsformidling". Men du kan ikke fortsette å være sykmeldt bare for å slippe oppsigelsestid. Dersom du begynner i ny jobb må du også skrive dette på søknad om sykepenger, du vil ikke få fulle sykepenger samtidig som du jobber annet sted. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå