SPOCA Skrevet 26. februar 2025 #41 Skrevet 26. februar 2025 Ja, det blir ikke USA de neste 4 år, i hvert fall. Mange andre steder å reise til, heldigvis. 1 1 1
Sicktrip Skrevet 26. februar 2025 #42 Skrevet 26. februar 2025 (endret) . Endret 26. februar 2025 av Sicktrip
Gjest HSV50 Skrevet 26. februar 2025 #43 Skrevet 26. februar 2025 Bodd i usa, har venner jeg anser som familie der. Kommer ikke til å dra dit så lenge Trump er president.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #44 Skrevet 26. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 9.39): Nei, politisk lederskap påvirker ikke mine reisemål. Bortsett fra at jeg unngår krigsområder og steder som ikke dekkes av reiseforsikringen, selvsagt. USA er et flott reisemål, Trump eller ikke Trump. Å la være å reise dit går ut over reiselivsbransjen der, ikke over Trump. Selv om han riktignok har hoteller, men dem styrer jeg unna uansett. Anonymkode: 5826f...9a8 På samme måte som jeg ikke drar på ferie til Israel, Russland eller Tyrkia - velger jeg også bort Uza nå. (Udemokratisk) Politisk lederskap skal ikke tjene på mine ferier. Anonymkode: cce5c...625 2 1
Gjest takinova Skrevet 26. februar 2025 #45 Skrevet 26. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 10.49): Det er et godt poeng. Sist brukte jeg tre timer ut av Newark flyplass. Halvparten kø til immigration (det tok bare sekunder når jeg først var fremme hos passkontrolløren, så problemet er at de ikke bemanner i nærheten av nok luker), den andre halvparten kaos i kollektiven ut av flyplassen. Ut igjen gikk det helt smertefritt, fikk aaalt for lang tid på flyplassen fordi jeg hadde regnet med ditto kaos i security. Virker som de burde gjort en kraftig omprioritering av personell fra security til immigration. Anonymkode: 5826f...9a8 Det er visstnok helt bevisst at de har så elendige forhold i "immigration". Det SKAL være tungt å komme inn i landet.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #46 Skrevet 26. februar 2025 takinova skrev (På 25.2.2025 den 9.45): Var der i fjor. U-land når det gjelder å komme seg inn og ut av landet. Så nå er det hvert fall uaktuelt. Blir europa-ferie. Kan du beskrive/forklare hva du mener? Anonymkode: f5b48...509
Gjest takinova Skrevet 26. februar 2025 #47 Skrevet 26. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du beskrive/forklare hva du mener? Anonymkode: f5b48...509 De underbemanner "immigration", så de fleste flyplasser er et helvete med køståing. Gamle folk, små barn osv. Ingen unntak. Da vi dro på cruise til mexico ut fra Miami sto vi 2 klokketimer i kø før vi slapp "inn i landet". Og sur og grinete er de som jobber der. En amerikansk kompis sier at det "skal være sånn". Det skal være vanskelig å komme inn. De bruker timene i kø til å screene osv. Men hvor sant det er vet jeg ikke. Som en absurd variant a soup nazi episoden i seinfeld føltes det som. Dette er også grunnen til at det er lite klokt å mellomlande i USA for å dra videre innenlands om du ikke har svært god tid mellom flyene. På vei ut, er det ofte litt lettere, men mange sikkerhetskontroller er også sykt dårlig bemannet. For en lise det var å ankomme europa igjen. Stå 2 minutter i kø, vise sitt vakre pass og så....inne.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #48 Skrevet 26. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du beskrive/forklare hva du mener? Anonymkode: f5b48...509 Ikke den du spør, men som jeg skrev lengre oppe så var det enorme køer i immigration. Og hvis man måtte på toalettet etter feks en time, måtte man bakerst i køen igjen. Så en gravid kvinne som var helt fortvilet da hun måtte gi opp køen. Vet ikke hva som gjøres med de som ikke klarer det til slutt, om de bare må vente til et tidspunkt på døgnet der det er mindre kø. Vaktene som passet på køen var veldig ufine. Når man først kom gjennom til selve passkontrollen gikk det veldig raskt og greit. Vet ikke helt hva som har skjedd med immigration, for noen år siden kunne vi bare gå gjennom automater som feks ved ankomst Storbritannia. Og nesten ingen kø. Skal sies at mitt siste besøk ikke har noe med Trump å gjøre, det var under Biden-perioden. Kan være de ikke var kommet på fote med bemanning etter pandemien. Når jeg søker på nett nå ser jeg ventetider mellom 15 minutter og en time, så det er jo isåfall en fremgang. Anonymkode: 5826f...9a8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #49 Skrevet 26. februar 2025 Drar absolutt ikke dit med nåværende president og velgerne nei. Anonymkode: da0b1...65d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #50 Skrevet 26. februar 2025 Skulle gjerne dratt til USA 🙈 men har andre planer. Elsker USA, på tross av den idioten de har klart å velge inn… igjen. Anonymkode: 3265d...0a1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #51 Skrevet 26. februar 2025 Sønnen min droppet planlagt utveksling i USA, og byttet til Canada. Så kommer til å reise dit å besøke han Anonymkode: dfb2a...685 2
simba80 Skrevet 26. februar 2025 #52 Skrevet 26. februar 2025 Var akkurat 6 dager i New York, brukte ca 20 min i immigration på New Ark. Fantastisk tur og reisemål, 15 år siden sist. Møtte en gammel kollega derfra som er glad for at Trump har kommet til makten, pga gatene visstnok er mye tryggere der nå. (Han var ikke 100% fornøyd men fornøyd med akkurat den biten.) Drar gjerne igjen men lommeboka sier nei.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2025 #53 Skrevet 26. februar 2025 Blir ikke noe USA tur på oss iallfall. Reiser ikke frivillig inn i et diktatur, da hadde jeg nesten følt meg tryggere på tur i Iran for der er det mer tydelig hva som er hva. Anonymkode: d5a75...858 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #54 Skrevet 27. februar 2025 Vi har hatt planer om New York-tur med familien om 1-2 år, men tror nok ikke det er aktuelt så lenge Trump sitter med makten. Det frister ikke så lenge han har makten, og velger heller andre reisemål i Asia eller Mellom-Amerika. Anonymkode: 6c07a...aea
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #55 Skrevet 27. februar 2025 Ja! Dropper uansett all ferie iår pga økonomi, men hadde noen drømmer om å spare til en usa tur om 1-2år. Uaktuelt nå. Anonymkode: 3732e...845
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #56 Skrevet 27. februar 2025 simba80 skrev (9 timer siden): Var akkurat 6 dager i New York, brukte ca 20 min i immigration på New Ark. Fantastisk tur og reisemål, 15 år siden sist. Møtte en gammel kollega derfra som er glad for at Trump har kommet til makten, pga gatene visstnok er mye tryggere der nå. (Han var ikke 100% fornøyd men fornøyd med akkurat den biten.) Drar gjerne igjen men lommeboka sier nei. Er trygt i gatene i Nord-Korea også, uten at det beviser at ledelsen er bra for landet. Og hva er det din gamle kollega mener Trump har gjort som gjør NY tryggere?? Anonymkode: 6c07a...aea 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #57 Skrevet 27. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 7.26): Noen som kansellerer eller unngår reiser til USA som en reaksjon på Trumps politikk og lederskap? Anonymkode: 29b24...c2a Er vel mer et sikkerhetsproblem enn noe annet man bør tenke over enn en viss manns «styr» man skal tenke over. Anonymkode: 9476a...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #58 Skrevet 27. februar 2025 Når jeg planlegger reiser er politikk noe av det siste jeg tar hensyn til. Hvem som styrer i landet jeg drar til bryr jeg meg ikke noe om i det hele tatt. Anonymkode: fd495...843 2
TLR Skrevet 27. februar 2025 #59 Skrevet 27. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 9.38): Nei, men dropper Europa-tur pga EU, Russland pga Putin, Ukraina pga Putin og Gaza pga både Hamas og Israel. Dropper også Israel pga Hamas. Derimot er det uaktuelt å flytte til USA nå som kvinner har mistet alle rettigheter der, men at man f.eks. ikke har mulighet til å få ta abort bekymrer meg ikke på en ferietur. Anonymkode: 1afe7...698 Nei sant men jeg synes synd på de amerikanske kvinnene på grunn av kvinnesynet. 1
sicario Skrevet 1. mars 2025 #60 Skrevet 1. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 7.26): Noen som kansellerer eller unngår reiser til USA som en reaksjon på Trumps politikk og lederskap? Anonymkode: 29b24...c2a Nope. Reiser en tur igjen nå i mars og en tur i September. Kona reiser en tur igjen i Mai. Tror ikke Trump sitt lederskap endrer seg nevneverdig av at jeg ikke reiser til USA.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå