Gå til innhold

Dropper dere USA i år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som kansellerer eller unngår reiser til USA som en reaksjon på Trumps politikk og lederskap?

Anonymkode: 29b24...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg droppa usa for mange år siden

Anonymkode: 05770...319

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å unngå å fly, så ferie i USA er vanskelig av mange grunner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg dropper også USA, hvert bidige år. Reiser mye i Europa (prøver å reise miljøvennlig), men USA har aldri frista. Nå frister det mindre enn noensinne.

Anonymkode: abf3c...d93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt et ønske å ta med barna til NY YORK, men så lenge Trump/Musk sitter ved roret no way...

Anonymkode: b7b6e...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skal en tur til NYC om noen uker, bestilt  før valget, blir siste gang på veldig lenge, kommer til å dra til Canada i stedet for 

Anonymkode: 74fd1...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dropper alle ferier fordi jeg ikke har råd. 

Hadde jeg vært rik hadde jeg flytta til USA. 

Anonymkode: 8914c...724

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, var ikke i USA trump sin siste periode og kommer heller ikke legge noen penger igjen der denne perioden. 

Anonymkode: 6e60a...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, men dropper Europa-tur pga EU, Russland pga Putin, Ukraina pga Putin og Gaza pga både Hamas og Israel. Dropper også Israel pga Hamas.

Derimot er det uaktuelt å flytte til USA nå som kvinner har mistet alle rettigheter der, men at man f.eks. ikke har mulighet til å få ta abort bekymrer meg ikke på en ferietur.

Anonymkode: 1afe7...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, politisk lederskap påvirker ikke mine reisemål. Bortsett fra at jeg unngår krigsområder og steder som ikke dekkes av reiseforsikringen, selvsagt. USA er et flott reisemål, Trump eller ikke Trump. Å la være å reise dit går ut over reiselivsbransjen der, ikke over Trump. Selv om han riktignok har hoteller, men dem styrer jeg unna uansett. 

Anonymkode: 5826f...9a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i fjor. U-land når det gjelder å komme seg inn og ut av landet. Så nå er det hvert fall uaktuelt. Blir europa-ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, politisk lederskap påvirker ikke mine reisemål. Bortsett fra at jeg unngår krigsområder og steder som ikke dekkes av reiseforsikringen, selvsagt. USA er et flott reisemål, Trump eller ikke Trump. Å la være å reise dit går ut over reiselivsbransjen der, ikke over Trump. Selv om han riktignok har hoteller, men dem styrer jeg unna uansett. 

Du skjønner at politisk lederskap soler seg i glansen, og styrker egen posisjon dersom sånne som du bruker penger på landet deres?

Anonymkode: 6785d...bb9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skjønner at politisk lederskap soler seg i glansen, og styrker egen posisjon dersom sånne som du bruker penger på landet deres?

Anonymkode: 6785d...bb9

Tullprat. Og Trump hadde fint klart å sole seg i glansen om så ikke en eneste person besøkte landet. Han lever i sin egen verden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har totalt mistet lysten til å reise til det landet, eller bruke penger der. 

Anonymkode: 44ca5...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Frister lite. Den svake kronen er også avgjørende.

Ikke kjekt å reise ut av landet lenger.

Anonymkode: b92ee...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Påvirker ikke i det hele tatt - jeg drar ikke dit fordi Europa/Norge har torpedert kronekursen - slik at det kun er de rike som har råd til å reise til USA 😉 

Blir jeg rik så hopper jeg på første fly 😉 

Anonymkode: c0e15...2af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har i all hovedsak droppa USA siden jeg flytta derfra, som var cirka da Trumps første periode begynte. Jeg bor uansett i Canada, som har mye av det samme som USA, bare bedre, mer anstendig og med et noenlunde fungerende demokrati.

Ja, vintern her er kald, men om jeg vil til "syden" kan jeg like dra til en av de karibiske øyene, som til Florida. Flytiden er omtrent den samme.

Anonymkode: a6ff5...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som kansellerer eller unngår reiser til USA som en reaksjon på Trumps politikk og lederskap?

Anonymkode: 29b24...c2a

Ikke så mye som reaksjon på Trump, som velgerene hans. 

Han gjør jo det han har sagt, så det er jo velgerene hans som er problemet. 

Og motstanden fra republikanerne er ikke troverdig nok til å tas til inntekt for at det finnes mental kapasitet til å fungere i verdenssamfunnet.

Anonymkode: 05f91...b11

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...