Gå til innhold

Du som mistrivdes sterkt på jobben, og søkte deg bort (jobb som krever mastergrad)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Presiserer at jeg ønsker svar fra dere som har mastergrad, fordi mitt inntrykk er at det gjerne er litt færre av de stillingene, iallefall i mitt fagområde. 

Spørsmålet er:
Hvor lang tid tok det før du fikk en annen jobb? 

Anonymkode: f0305...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mastergrad er nå en ting, men hvilket fagfelt er det i og hvilken/hvor lang erfaring har du, og ikke minst nettverk ..

Jeg kunne fått ny jobb på dagen omtrent om jeg ville. Så det er jo vanskelig å svare generelt.

Driver du og søker nå?

Anonymkode: 8022f...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jobber i bøtter og spann innen mitt område. Jeg kan velge mellom privat og offentlig. Prosjekter, drift, nyetableringer, forvaltning….. Jeg er rastløs og har forsøkt masse og trivdes godt med det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg passet på å få meg ny jobb før jeg sa opp. 

Anonymkode: a3e8b...0a1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fagfelt er jo ganske relevant.

Vanskeligere å få jobb med en master i samfunnsvitenskap / humaniora enn for eksempel i spesialpedagogikk (som er en ganske ettertraktet utdannelse)

Anonymkode: 2367b...e38

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har master i visuell kommunikasjon og strevde lenge med å få fast jobb. Kunne jobbe freelance i mellomtiden da

Anonymkode: 70a31...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har mastergrad og fra jeg begynte å søke, til jeg startet i den nye jobben, gikk det ca. 6 mnd med oppsigelsestiden iberegnet. 

Anonymkode: e3e64...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 16.57):

Fagfelt er jo ganske relevant.

Vanskeligere å få jobb med en master i samfunnsvitenskap / humaniora enn for eksempel i spesialpedagogikk (som er en ganske ettertraktet utdannelse)

Anonymkode: 2367b...e38

Nei, det er lettere med samfunnsvitenskap enn med spesialpedagogikk (med mindre du kun vil jobbe i skole)

Anonymkode: 1bc77...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...