AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Ble under tvil lagt inn på sykehuset med kraftig halsbetennelse. Da var jeg så dårlig at jeg nesten ikke kunne stå oppreist og det var så smertefullt at jeg ikke hadde klart å svelge- altså spist/drukket på 3 dager. Herfra gikk ting egentlig nokså tregt selv om jeg følte meg svært svært syk. Fikk ikke sengeplass på avdeling før langt ut på ettermiddagen/kveldingen. Fra da av gikk derimot ting litt raskere. MålInger ble tatt og behandling startet. Da hadde jeg vært på sykehuset i nesten 7 timer. Dagen etter fikk jeg vite at grunnen til at jeg følte meg så dårlig var at CRP’en min viste hele 394. Altså CRP på nesten 400. Har derimot aldri fått noen klare svar på hvorfor jeg ble så syk bare pga en halsbetennelse. Ingen leger har gitt meg svar. Bare masse tåkelegging føler jeg. På nett står det bare at vanlig CRP ved en bakteriell halsbetennelse er mellom 30-60.. Finner heller ikke svar på nett rundt hvor høy en CRP kan bli og hvor farlig det er om den er over 300-400. Kjenner på litt grøsninger i ettertid om jeg rett og slett kan ha vært i ferd med å utvikle sepsis, men at det såfall har blitt underkommunisert fordi legene fanget opp alvorlighetsgraden så sent. Så leser jeg artikkelen under og grøsser enda mer. Dette kunne kanskje vært meg.. Noen som vet noe om dette? Er det ikke uvanlig å ha så høy CRP uten at det er svært alvorlig? Kan det ha blitt underkommunisert for å holde tilbake feil behandling fra start? De skulle ikke latt meg gå så syk så lenge. De sendte meg hjem to ganger før jeg tredje gangen insisterte på å legges inn på sykehus. Noen som vet noe om dette? https://www.helsetilsynet.no/globalassets/opplastinger/publikasjoner/tilsynsmelding/2016/blodforgiftning_krever_rask_behandling_stopp_sepsis.pdf Anonymkode: 6cf8f...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå