Gå til innhold

Hva faen gjør jeg har fått og gitt klamydia videre.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, hvordan sier jeg det til han jeg dater, og er dette en total stopper for videre relasjon? 

Du skal selvsagt si fra, og han skal få bekreftet at du er et voksent og ansvarlig menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Du skal selvsagt si fra, og han skal få bekreftet at du er et voksent og ansvarlig menneske.

Men selvfølgelig skal jeg si i fra. Det har jo aldri vært et spørsmål. 

Anonymkode: 64300...af2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er bagatell, og det er ingen grunn til å lage problemer ved å lyve om detaljer som egentlig ikke betyr noe. Si sannheten, og dersom han lager drama skal du bare være glad for å bli kvitt han, for da kommer det flere problemer. 

Anonymkode: 7b9df...bd7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har kommet ut av et langvarig forhold, testet meg i starten av forholdet og var negativ. 
Har etter hvert begynt å treffe en ny, vi har hele tiden brukt kondom, men etter at ting ble seriøst valgte vi å droppe kondom. Jeg vet at denne personen ikke hadde klamydia da vi droppa kondomen, fordi vedkommende testet seg og jeg fikk se svaret. 
jeg har nå vært hos gynekolog for å sette inn ny spiral, og fikk da også spørsmål om å ta rutinemessig test for kjønnssykdom, takket ja men var jo sikker på at jeg ikke hadde noe. Etter en uke kom svaret, jeg har klamydia. 
jeg må ha fått det fra min ex da vi var i et forhold, hvordan det kan ha skjedd er en helt annen historie. 
Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, hvordan sier jeg det til han jeg dater, og er dette en total stopper for videre relasjon? 

Det er det som er så vanskelig å si noe på. Man vet ikke hvordan andre kan reagere, men du kan håpe og tro på at det går bra ❤️ Du forteller han det som du har skrevet her, og at det er veldig vondt med at du innser at din eks har vært utro. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er bagatell, og det er ingen grunn til å lage problemer ved å lyve om detaljer som egentlig ikke betyr noe. Si sannheten, og dersom han lager drama skal du bare være glad for å bli kvitt han, for da kommer det flere problemer. 

Anonymkode: 7b9df...bd7

Ja jeg skal absolutt si sannheten, og det har aldri vært i mine tanker å lyve til han om dette. Jeg bare føler meg så uendelig såra og mislykka, og trengte råd for hvordan jeg kunne gå frem i en situasjon som for meg føles hel uhåndterlig ❤️‍🩹

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

et mest kleine er vel at du også må si det til eksen 😝 

Anonymkode: d2389...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår dette suger skikkelig. Men jeg tenker det er jo ikke din feil, og du er ikke naiv som tenkte at din forrige kjæreste var trofast. Klamydia er heldigvis ikke resistent enda. Jeg hadde ikke dumpet en mann jeg var forelsket i for dette. 

Anonymkode: 40b83...eb7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker du sier det som det er og kommer med sannheten som en forklaring. Det burde ikke være noe big deal egentlig. Det er jo en av grunnene til at man tester seg, for at man får ryddet opp i og gjort noe med evt sånne type problemer. Du har ikke gjort noe galt, og klamydia er tross alt ganske lett å bli kvitt når man først har oppdaget det. 

Jeg hadde ikke tatt det som tungt om noe slikt kom opp i starten av et fohold i alle fall. Jeg hadde tatt en kur og levd fint med det :)

Anonymkode: 59a45...791

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Flintis skrev (43 minutter siden):

Jeg har forstått det slik at smitten kan ligge latent en stund.

Ja, men den hadde uansett slått ut på test om noen av oss hadde det i starten av forholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

et mest kleine er vel at du også må si det til eksen 😝 

Anonymkode: d2389...699

jeg vet nå med sikkerhet at min eks har hatt det og vist om det. Jeg har tok det opp med han, fortalte at jeg har fått det og at det må ha kommet fra han. Han fortalte da at han vet det, og at han testet seg i forrige måned, og fikk positiv test (vi gjorde det slutt for 4 måneder siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg forstår dette suger skikkelig. Men jeg tenker det er jo ikke din feil, og du er ikke naiv som tenkte at din forrige kjæreste var trofast. Klamydia er heldigvis ikke resistent enda. Jeg hadde ikke dumpet en mann jeg var forelsket i for dette. 

Anonymkode: 40b83...eb7

Takk for et oppløftende svar❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker du sier det som det er og kommer med sannheten som en forklaring. Det burde ikke være noe big deal egentlig. Det er jo en av grunnene til at man tester seg, for at man får ryddet opp i og gjort noe med evt sånne type problemer. Du har ikke gjort noe galt, og klamydia er tross alt ganske lett å bli kvitt når man først har oppdaget det. 

Jeg hadde ikke tatt det som tungt om noe slikt kom opp i starten av et fohold i alle fall. Jeg hadde tatt en kur og levd fint med det :)

Anonymkode: 59a45...791

Skal selvfølgelig være ærlig med han. Takk for oppløftende svar ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Han testet seg jo før vi lå uten kondom, og jeg var naiv nok til å tro at jeg ikke trengte ettersom jeg kun hadde liggi med min ex, og vi testet negativt begge to i starten av forholdet. Så dette er nok noe jeg dessverre må ta på min kappe. 

Du testet deg i starten, negativ, han testet seg før dere sluttet med kondom, negativ. Du har nå klamydia. Dersom du ikke har ligget med noen andre enn han så har han ligget med noen andre enn deg. Dette er da virkelig enkel matte. 

Anonymkode: 1984e...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du testet deg i starten, negativ, han testet seg før dere sluttet med kondom, negativ. Du har nå klamydia. Dersom du ikke har ligget med noen andre enn han så har han ligget med noen andre enn deg. Dette er da virkelig enkel matte. 

Nei er ikke så vanskelig matte, min eks har vært utro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei er ikke så vanskelig matte, min eks har vært utro. 

Så du testet deg faktisk ikke da det ble slutt? En merkelig ting å ikke gjøre før man skal ut på kjøttmarkedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du testet deg faktisk ikke da det ble slutt? En merkelig ting å ikke gjøre før man skal ut på kjøttmarkedet. 

Nei, jeg og min eks testet oss da vi gikk inn i forholdet og var begge negative. Å jeg var naiv nok til å tro han hadde vært trofast. Har som sagt ikke vært med noen andre mellom min eks og han jeg dater og trodde da at det ikke var noe fare for slike ting. Er ikke før nå at jeg har fått vite at han har vært med andre mens vi var i et forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vær ærlig og fortell det som deg er . 
Ikke finn på en historie som høres smart ut. Det blir lett å avsløre 

Anonymkode: 2f0f3...c25

Enig.

Klamydia er ille nok, men klamydia + løgn er langt verre. Hvordan TS tror at det er håp for dette forholdet når hun ikke klarer å fortelle den fulle sannheten slik den er, er helt uforståelig. Dette er ikke en 9-åring som har gjort noe galt og er redd for å få kjeft fra foreldrene; dette er en voksen person som bør kunne ta ansvar for sitt eget liv.

Hadde jeg hatt kontakt med noen som hadde smittet meg med klamydia og i tillegg "pyntet" på fortellingen for å beskytte seg selv, hadde jeg sett på vedkommende som noen man burde holde seg langt unna. Bare psykopater eller folk med alvorlige psykiske forstyrrelser er på dette nivået.

Anonymkode: bfbc8...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Enig.

Klamydia er ille nok, men klamydia + løgn er langt verre. Hvordan TS tror at det er håp for dette forholdet når hun ikke klarer å fortelle den fulle sannheten slik den er, er helt uforståelig. Dette er ikke en 9-åring som har gjort noe galt og er redd for å få kjeft fra foreldrene; dette er en voksen person som bør kunne ta ansvar for sitt eget liv.

Hadde jeg hatt kontakt med noen som hadde smittet meg med klamydia og i tillegg "pyntet" på fortellingen for å beskytte seg selv, hadde jeg sett på vedkommende som noen man burde holde seg langt unna. Bare psykopater eller folk med alvorlige psykiske forstyrrelser er på dette nivået.

Anonymkode: bfbc8...cfd

Oj, nå ble jeg egentlig litt satt ut.. Hva i alle dager mener du med at jeg ikke klarer å fortelle sannheten, og pynter på fortellingen og er psykopat ? 
har du lest hva som er blitt skrevet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Oj, nå ble jeg egentlig litt satt ut.. Hva i alle dager mener du med at jeg ikke klarer å fortelle sannheten, og pynter på fortellingen og er psykopat ? 
har du lest hva som er blitt skrevet. 

Ikke bry deg om sånne teite kommentarer.  😊

Jeg tenker at det er best å si det akkurat som det er. Historien blir ikke noe bedre om du forteller at eksen kontaktet deg først eller pynter på det på det på noen annen måte. Eksen er synderen her uansett, og det var dårlig gjort av han å ikke fortelle det.

Dette er sånt som skjer. Klamydia er veldig vanlig og ingen grunn til å ikke fortsette den nye relasjonen. 

Jeg fikk påvist klamydia for 22 år siden.  Jeg og mannen min ventet vårt første barn etter tre år sammen. Sannsynligvis var det han som hadde det før vi ble sammen, for jeg hadde ikke hatt ubeskyttet sex etter tidligere negativ test. Det kunne ikke falle meg inn å bli sint på han for det, eller la det påvirke vår relasjon. Vi tok hver vår kur og ferdig med det. 

Anonymkode: fa6a3...ac1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...