AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Del Skrevet 25. februar Jeg har kommet ut av et langvarig forhold, testet meg i starten av forholdet og var negativ. Har etter hvert begynt å treffe en ny, vi har hele tiden brukt kondom, men etter at ting ble seriøst valgte vi å droppe kondom. Jeg vet at denne personen ikke hadde klamydia da vi droppa kondomen, fordi vedkommende testet seg og jeg fikk se svaret. jeg har nå vært hos gynekolog for å sette inn ny spiral, og fikk da også spørsmål om å ta rutinemessig test for kjønnssykdom, takket ja men var jo sikker på at jeg ikke hadde noe. Etter en uke kom svaret, jeg har klamydia. jeg må ha fått det fra min ex da vi var i et forhold, hvordan det kan ha skjedd er en helt annen historie. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, hvordan sier jeg det til han jeg dater, og er dette en total stopper for videre relasjon? Anonymkode: 64300...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har kommet ut av et langvarig forhold, testet meg i starten av forholdet og var negativ. Har etter hvert begynt å treffe en ny, vi har hele tiden brukt kondom, men etter at ting ble seriøst valgte vi å droppe kondom. Jeg vet at denne personen ikke hadde klamydia da vi droppa kondomen, fordi vedkommende testet seg og jeg fikk se svaret. jeg har nå vært hos gynekolog for å sette inn ny spiral, og fikk da også spørsmål om å ta rutinemessig test for kjønnssykdom, takket ja men var jo sikker på at jeg ikke hadde noe. Etter en uke kom svaret, jeg har klamydia. jeg må ha fått det fra min ex da vi var i et forhold, hvordan det kan ha skjedd er en helt annen historie. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, hvordan sier jeg det til han jeg dater, og er dette en total stopper for videre relasjon? Anonymkode: 64300...af2 Du forteller det du skrev her. Du er lovpålagt å si det. Anonymkode: 6c0aa...60c 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #3 Del Skrevet 25. februar Eller så får du bare late som ingenting og si han smittet deg 😂 Anonymkode: 7601c...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #4 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du forteller det du skrev her. Du er lovpålagt å si det. Anonymkode: 6c0aa...60c Ja jeg skal selvfølgelig si det. Det er ikke et spørsmål. Men jeg er mest redd for at hele relasjonen er øydelagt. jeg hadde jo ingen aning om at min ex fikk klamydia mens vi fortsatt var sammen, og derfor naiv som jeg er trodde jeg at jeg ikke trengte å ta ny test. Anonymkode: 64300...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #5 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller så får du bare late som ingenting og si han smittet deg 😂 Anonymkode: 7601c...e73 Han testet seg jo før vi lå uten kondom, og jeg var naiv nok til å tro at jeg ikke trengte ettersom jeg kun hadde liggi med min ex, og vi testet negativt begge to i starten av forholdet. Så dette er nok noe jeg dessverre må ta på min kappe. Anonymkode: 64300...af2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #6 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Han testet seg jo før vi lå uten kondom, og jeg var naiv nok til å tro at jeg ikke trengte ettersom jeg kun hadde liggi med min ex, og vi testet negativt begge to i starten av forholdet. Så dette er nok noe jeg dessverre må ta på min kappe. Anonymkode: 64300...af2 Men.. selv om du fikk se testsvaret så kan han ha vært med noen andre bak din rygg etter testen ble utført, fått av henne og deretter smittet deg? Din nåværende altså, ikke din x. Anonymkode: 62d67...ef2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #7 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men.. selv om du fikk se testsvaret så kan han ha vært med noen andre bak din rygg etter testen ble utført, fått av henne og deretter smittet deg? Din nåværende altså, ikke din x. Anonymkode: 62d67...ef2 Ja, det kan jo egentlig stemme. Men jeg testet meg ganske kort tid etter at vi lå uten kondom første gang (mindre enn to uker), og ville jo da tro at det ikke hadde slått ut på testen så tidlig om det var fra han? Anonymkode: 64300...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #8 Del Skrevet 25. februar Du tar en liten hvit løgn og sier at eks ringte deg, informerte om at han dessverre hadde vært utro og gitt deg klamydia. Da slipper nåværende å undre på hvem av dere som egentlig var utro.. Og hvis du vet at det må være han, så er det uansett sannheten som kommer frem på den måten. Anonymkode: 490c3...934 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #9 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du tar en liten hvit løgn og sier at eks ringte deg, informerte om at han dessverre hadde vært utro og gitt deg klamydia. Da slipper nåværende å undre på hvem av dere som egentlig var utro.. Og hvis du vet at det må være han, så er det uansett sannheten som kommer frem på den måten. Anonymkode: 490c3...934 Jeg er 99% sikker på at det er han, jeg har ikke vært med noen andre i mellom exen og han jeg dater nå, og testen ble tatt så kort tid etter vi lå sammen første gang uten kondom, at jeg ikke tror det kan være han som har smittet meg. Anonymkode: 64300...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mlifjeld Skrevet 25. februar #10 Del Skrevet 25. februar Så ingen her tenker at exn kan ha liggi med noen andre i slutten av forholdet? For meg virker jo det som det mest logiske. Hvis du tok testen før to uker var gått etter at dere lå sammen og hadde fått klamydia er det jo for kort tid til at han nye kan ha smitta deg og det har gitt utslag på testen.. eneste andre alternativ er jo at exn din var utro dessverre.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #11 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er 99% sikker på at det er han, jeg har ikke vært med noen andre i mellom exen og han jeg dater nå, og testen ble tatt så kort tid etter vi lå sammen første gang uten kondom, at jeg ikke tror det kan være han som har smittet meg. Anonymkode: 64300...af2 Og da vet du at det er eksen som har vært på vift og gitt deg klamydia. Så handler det om nåværende date vil tro deg… Derfor kan den hvite løgnen være redningen. Så lenge ikke din eks og nåværende date kjenner hverandre. Du må jo også faktisk informere eksen om at Klamydia har blitt oppdaget og at det er hans sidesprang som er årsak for det, for han vet det kanskje ikke enda. Men om det så skulle vise seg at din eks ikke har det… så er det nåværende date som enten har ventet før kort før han testet seg etter hans forrige, eller hatt noen mellom testresultat og deg.. Anonymkode: 490c3...934 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #12 Del Skrevet 25. februar mlifjeld skrev (6 minutter siden): Så ingen her tenker at exn kan ha liggi med noen andre i slutten av forholdet? For meg virker jo det som det mest logiske. Hvis du tok testen før to uker var gått etter at dere lå sammen og hadde fått klamydia er det jo for kort tid til at han nye kan ha smitta deg og det har gitt utslag på testen.. eneste andre alternativ er jo at exn din var utro dessverre.. ja jeg har innsett det nå, det er veldig vondt for jeg var naiv nok til å tro at det ikke var noen grunn til å sjekke seg etter et langt forhold, hvor utroskap aldri har vært tema. Anonymkode: 64300...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #13 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og da vet du at det er eksen som har vært på vift og gitt deg klamydia. Så handler det om nåværende date vil tro deg… Derfor kan den hvite løgnen være redningen. Så lenge ikke din eks og nåværende date kjenner hverandre. Du må jo også faktisk informere eksen om at Klamydia har blitt oppdaget og at det er hans sidesprang som er årsak for det, for han vet det kanskje ikke enda. Men om det så skulle vise seg at din eks ikke har det… så er det nåværende date som enten har ventet før kort før han testet seg etter hans forrige, eller hatt noen mellom testresultat og deg.. Anonymkode: 490c3...934 Ja jeg har dessverre inset nå at min eks har vært utro ved minst et tilfelle i løpet av forholdet. Det er ikke mulig at testen slo ut på smitte fra noen andre da den ble tatt nøyaktig en uke fra jeg lå med han jeg dater. Dessuten vet jeg nå med sikkerhet at min eks har hatt det, jeg har tatt det opp med han nå, og han forteller at han testet seg i forrige måned, og fikk positiv test (vi gjorde det slutt for 4 måneder siden) De kjenner ikke hverandre, så jeg kommer nok til å bruke en variant av den foreslåtte forklaringen ja. Jeg håper bare han jeg dater vil tro meg, og at relasjonen er mulig å beholde. Hele denne situasjonen er jo bare utrolig kjip, vond og i utgangspunktet utenkelig å skulle stå i. Anonymkode: 64300...af2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #14 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja jeg har dessverre inset nå at min eks har vært utro ved minst et tilfelle i løpet av forholdet. Det er ikke mulig at testen slo ut på smitte fra noen andre da den ble tatt nøyaktig en uke fra jeg lå med han jeg dater. Dessuten vet jeg nå med sikkerhet at min eks har hatt det, jeg har tatt det opp med han nå, og han forteller at han testet seg i forrige måned, og fikk positiv test (vi gjorde det slutt for 4 måneder siden) De kjenner ikke hverandre, så jeg kommer nok til å bruke en variant av den foreslåtte forklaringen ja. Jeg håper bare han jeg dater vil tro meg, og at relasjonen er mulig å beholde. Hele denne situasjonen er jo bare utrolig kjip, vond og i utgangspunktet utenkelig å skulle stå i. Anonymkode: 64300...af2 Har opplevd dette selv. Det ble ganske ille kneik å komme over, men vi er fortsatt sammen, flere år etter. Han eksen din skal du være glad du er kvitt! Ille nok at han var utro, men at han ikke kontakte deg ved positiv test er helt vanvittig. Han var mer en villig til å ofre din mulighet til å få barn, for å slippe å fortelle deg noe ubehagelig! Anonymkode: c66a3...db2 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #15 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har opplevd dette selv. Det ble ganske ille kneik å komme over, men vi er fortsatt sammen, flere år etter. Han eksen din skal du være glad du er kvitt! Ille nok at han var utro, men at han ikke kontakte deg ved positiv test er helt vanvittig. Han var mer en villig til å ofre din mulighet til å få barn, for å slippe å fortelle deg noe ubehagelig! Anonymkode: c66a3...db2 Ja denne var skikkelig stygg. Lurer på om du kanskje kan anmelde dette. Så vidt jeg vet er det ikke lov å bli klar over at man har det uten å gi beskjed til andre man opplagt eller sannsynlig har smittet. Tror det er opplysningsplikt slik at potensielle smitte ikke skal smitte andre og få mulighet til behandling i tide. Anmeldelsen blir henlagt, men du markerer noe ved å anmelde. Anonymkode: 490c3...934 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #16 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har opplevd dette selv. Det ble ganske ille kneik å komme over, men vi er fortsatt sammen, flere år etter. Han eksen din skal du være glad du er kvitt! Ille nok at han var utro, men at han ikke kontakte deg ved positiv test er helt vanvittig. Han var mer en villig til å ofre din mulighet til å få barn, for å slippe å fortelle deg noe ubehagelig! Anonymkode: c66a3...db2 Så Godt å høre at det gikk bra med dere. Å ja gjett om Jeg er glad for at jeg er kvitt han! samtidig har jeg nå har fått en tilbakevendende og ny type kjærlighetssorg fordi jeg har funnet ut at han var utro, samtidig som jeg er sint fordi han ga meg klamydia og ikke sa i fra, også er jeg redd for at dette har ødelagt min nye relasjon. Dette ble bare et skikkelig ubehagelig kaos, og jeg håper så inderlig at han jeg dater i hvert fall ikke tror jeg har vært uærlig med vilje, og at jeg sårer han. Anonymkode: 64300...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #17 Del Skrevet 25. februar Hvis du sier at exen din var utro og ga deg klamydia i slutten av forholdet så er det jo ikke en løgn. Jeg hadde ikke droppa min nye flamme hvis han fortalte meg dette så jeg tror det kommer til å gå bra med deg. Du bare sier det du har sagt her inne. Du har jo ikke vært utro, bare har en idiot av en ex Anonymkode: 9db16...739 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #18 Del Skrevet 25. februar Vær ærlig og fortell det som deg er . Ikke finn på en historie som høres smart ut. Det blir lett å avsløre Anonymkode: 2f0f3...c25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #19 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lurer på om du kanskje kan anmelde dette Det er ikke sikkert at exen er klar over at hen har klamydia. Her må TS be legen sin kontakte exen sin for å si at du må teste deg. Du trenger ikke kontakte exen selv og legen din vil kunne ta denne jobben for det. Ja anmeld om du ønsker, men kan du bevise at exen er klar over at vedkommende har klamydia? For det er ikke alle som får symptomer på dette. Anonymkode: b6ca9...0e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #20 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke sikkert at exen er klar over at hen har klamydia. Her må TS be legen sin kontakte exen sin for å si at du må teste deg. Du trenger ikke kontakte exen selv og legen din vil kunne ta denne jobben for det. Ja anmeld om du ønsker, men kan du bevise at exen er klar over at vedkommende har klamydia? For det er ikke alle som får symptomer på dette. Anonymkode: b6ca9...0e2 jeg vet nå med sikkerhet at min eks har hatt det og vist om det. Jeg har tok det opp med han, fortalte at jeg har fått det og at det må ha kommet fra han. Han fortalte da at han vet det, og at han testet seg i forrige måned, og fikk positiv test (vi gjorde det slutt for 4 måneder siden) Anonymkode: 64300...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå