Gå til innhold

Besteforeldre og vinterferie; igjen blir vi ikke invitert.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke overrasket. Igjen er det hyttetur og vi hører ikke et ord. Får plutselig en snap med bilde av at de koser seg foran bålet med min søster, og hennes barn og kjæreste. 

jeg har ikke ord lenger. Jeg har to barn og vi har ikke hørt et ord om noe. Mannen min jobber hele ferien, så jeg og barna er hjemme alene. 

ALLTID er det slik, kun min søster som blir bedt med på ting, ALLTID. 

Anonymkode: 86d5b...979

• Liker 3
  • Hjerte 36
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke overrasket. Igjen er det hyttetur og vi hører ikke et ord. Får plutselig en snap med bilde av at de koser seg foran bålet med min søster, og hennes barn og kjæreste. 

jeg har ikke ord lenger. Jeg har to barn og vi har ikke hørt et ord om noe. Mannen min jobber hele ferien, så jeg og barna er hjemme alene. 

ALLTID er det slik, kun min søster som blir bedt med på ting, ALLTID. 

Har du snakket med dem om dette da?

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket om dem om det?

Nei? Gjør det da......

Ja? Og det skjer ingen bedring? Ta hintet. Gi faen i dem.

Anonymkode: c724f...3c0

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De vet at de er urettferdige, derfor får du ikke vite noe.  Det må føles veldig sårt. 

Vet ikke hva jeg skal råde deg til, du vet best selv om det nytter å ta det opp med dem. 

Anonymkode: 5b753...e03

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De vet at de er urettferdige, derfor får du ikke vite noe.  Det må føles veldig sårt. 

Vet ikke hva jeg skal råde deg til, du vet best selv om det nytter å ta det opp med dem. 

Ja, eller søster tvinger seg på besteforeldrene og de ønsker egentlig å være alene på hytta. Derfor orker de i hvert fall ikke tanken på at enda flere gjester skal være med.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det blir litt for mye for besteforeldrene dine om flere av barnebarna kommer sammen med oldebarn osv?

Og hvordan vet du at søsteren din har blitt bedt? 
Kanskje hun har spurt om å få bli med?

Anonymkode: f4fd4...521

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med dem. Er det fortsatt ingen interesse må du kutte kontakten til et minimum. Inkludert å slette hele gjengen på snap. Det der er bare selvpineri, TS, men spør dem hva de tenker selv. Kanskje inviterte søsteren din seg selv?

Anonymkode: 413b9...2c9

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Snakker dere ikke sammen? Hva med å komme litt i forkjøpet og allerede nå ymte frempå om at dere har lyst til å bli med 😊

Anonymkode: e0777...b91

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje det blir litt for mye for besteforeldrene dine om flere av barnebarna kommer sammen med oldebarn osv?

Og hvordan vet du at søsteren din har blitt bedt? 
Kanskje hun har spurt om å få bli med?

Anonymkode: f4fd4...521

Nå skriver hun jo at søsteren alltid blir bedt med, hvorfor skal vi betvile det? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå skriver hun jo at søsteren alltid blir bedt med, hvorfor skal vi betvile det? 

Litt derfor jeg spør om de har snakket sammen da? For det eneste som er helt sikkert for oss, er at hun har sett at søsteren er på hytta med besteforeldrene og dermed går ut fra at hun er bedt med.  

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men blir de bedt eller inviterer de seg selv? Vi gjør det siste. Typ; nå er det snart vinterferie, og vi kunne tenkt oss en tur på hytta. Er det mulig? Har dere planer om å være der hele eller deler av uka? Hva passer best for dere? Vi har tenkt xxx. 

Kommunikasjon er avgjørende. Snakker du jevnlig med foreldrene dine, så bør du jo få et bilde av planene deres fremover..

Anonymkode: a0ae6...c4b

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snakket med de om det. Da kommer det førti unnskyldninger. Så det hjelper ikke, får alltid beskjed om at neste gang så kan vi være med. Merkelig stille fra de, så vipps så er de samlet på tur. 
Er søsteren min som sender bilde/snap, så har gitt beskjed til henne også om at det er sårende. «Å, vi tenkte ikke på det engang, beklager det altså». 
Det er slik året rundt, julefeiring, nyttårsfeiring, feire osv. Pågått i mange år. Ble slik når søsteren min fikk barn. Jeg vet hun inviterer seg selv, noe jeg ikke gjør, så det forklarer nok hyppigheten. Men noen tanker burde vel mine foreldre ha, om at det er rart for oss som aldri blir bedt med. 

Hytta er 1 time unna, sist jeg og barna var der var for 3 år siden. Selvfølgelig var søster og barn der også, noe vi syns var koselig, for all del. 

Jeg kommer aldri til å forskjellsbehandle mine barn, det er iallefall sikkert og visst! Dette skal aldri mine barn kjenne på. 

• Liker 3
  • Hjerte 27
AnonymBruker
Skrevet

Nesten så jeg ville pakket barn og pikkpakk i bilen og dratt opp på hytta til dem. Hei, her kommer vi også.  Tenkte det sikkert blir satt pris på. Nå skal vi kose oss alle sammen. 

Anonymkode: 9c179...0a9

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan vet du det? De sender jo snap etc. Kanskje det er slik at søster inviterer seg selv, og det da er vanskelig å si nei?  Kanskje TS tidligere har gitt inntrykk av at hun ikke ønsker hyttetur med familien? 

Anonymkode: 99aa9...861

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS skriver det selv: Søsteren er snar til å be om å få bli med. TS spør aldri om det.

Det er absolutt en problemstilling, slik det har blitt nevnt over, at foreldrene egentlig har lyst til å slappe av på hytta alene av og til. Men ingen har jo lyst til å si at "du får ikke komme" når et av barna ber om å få bli med. Så havner TS sin søster på tur med foreldrene stadig vekk.

I min familie er vi sånn at vi snakker sammen om alt, og det har alltid vært åpne dører. Har man lyst, så er det bare å komme.

Jeg har aldri sittet og ventet på høytidelig invitasjon, men spør selvsagt om det passer (og jeg tar hensyn, møter ikke opp til enhver tid, og jeg inviterer selv).

Anonymkode: a9443...c20

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Ja, eller søster tvinger seg på besteforeldrene og de ønsker egentlig å være alene på hytta. Derfor orker de i hvert fall ikke tanken på at enda flere gjester skal være med.

Er det dine foreldre eller besteforeldre du snakker om her?

Anonymkode: 1d915...6be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet hun inviterer seg selv, noe jeg ikke gjør, så det forklarer nok hyppigheten.

Ja, det forklarer veldig mye! Du må ikke være så tafatt, ta deg sammen og vær litt frampå i hvert fall for dine barns skyld. Inviter deg selv og barna til hytta i god tid før de feriene dere har lyst og anledning til å være der. Du kommer ingen vei med sutring.

Anonymkode: a3c21...31f

• Liker 9
Skrevet

Vi (jeg og broren min), inviterer oss selv! Jeg har sikkert vært dobbelt så mye på hytta i ferier enn broren min, ikke fordi vår mor liker han mindre, men fordi jeg må ta mer iniativ til å bli med. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dere gode venner alle sammen, slik at oppholdet på hytta hadde blitt koselig for alle? Ingen gnisninger? Er barna dine lette å ha med å gjøre/oppfører seg bra?

Er vel de eneste tingene som evt kan være årsaken til at dere ikke blir bedt? At det blir dårlig stemning med dere.

Anonymkode: bb26f...fb4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan jo være søsteren vil ha moren og faren for seg selv. Forstår godt søsteren, her. Stakkars søtern som skal dele på moren sin sammen med svigersøster.

Anonymkode: e1cc3...38e

Les ts sitt inlegg, hun skriver søsteren sin og ikke svigersøster

Anonymkode: ec7fc...f26

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...