AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Ble tatt på senga av spørsmålet og sa jeg tjener 100k mer enn jeg egentlig gjør i nåværende jobb. Dette til et rekrutteringbyrå, så antar de vet ca hvilken lønn jeg har.. har jeg driti på draget totalt? Bli sett på som en løgner? Anonymkode: d581e...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble tatt på senga av spørsmålet og sa jeg tjener 100k mer enn jeg egentlig gjør i nåværende jobb. Dette til et rekrutteringbyrå, så antar de vet ca hvilken lønn jeg har.. har jeg driti på draget totalt? Bli sett på som en løgner? Anonymkode: d581e...cda Hvordan skal de finne ut det tenker du? Anonymkode: cdd7d...2f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ble tatt på senga av spørsmålet og sa jeg tjener 100k mer enn jeg egentlig gjør i nåværende jobb. Dette til et rekrutteringbyrå, så antar de vet ca hvilken lønn jeg har.. har jeg driti på draget totalt? Bli sett på som en løgner? Anonymkode: d581e...cda Slapp av. Drit i det. Frekke spørsmål fortjener frekke svar. Anonymkode: 333cc...d36 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Og ingen tar det som blir sagt om nåværende inntekt helt dønn seriøst. Slapp av!! Det er på jobbintervju og kvinneguiden folk lyver på seg helt sinnsykt inntekt! Helt normalt, og tydeligvis helt greit 😊 Anonymkode: 0f623...f57 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Det finner de jo lett i skattelistene… Anonymkode: bf9d7...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finner de jo lett i skattelistene… Anonymkode: bf9d7...86a Er det helt umulig å få folk på kg til å forstå at man ikke ser lønnsinntekt i skattelistene? Anonymkode: 35be8...349 1 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finner de jo lett i skattelistene… Anonymkode: bf9d7...86a Og da ser ts det. Rimelig kleint å snoke i skattelister som rekrutterer. Dessuten kan inntekt endre seg på ett år. Anonymkode: cdd7d...2f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det helt umulig å få folk på kg til å forstå at man ikke ser lønnsinntekt i skattelistene? Anonymkode: 35be8...349 Å jøss! Hvor ser man lønnsinntekt da tenker du? Anonymkode: cdd7d...2f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden De fleste legger på litt, men hvis det er veldig urealistisk at du faktisk ligger på den lønna så kan det slå ut feil. Anonymkode: bbc01...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og da ser ts det. Rimelig kleint å snoke i skattelister som rekrutterer. Dessuten kan inntekt endre seg på ett år. Anonymkode: cdd7d...2f7 En som jobber med rekruttering vet da at man ikke finner lønnsinntekt i skattelistene. Anonymkode: 35be8...349 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Helt tåpelig å spørre hva man tjener nå, mye mer relevant å spørre hva man forventer i inntekt. Jobben man har og jobben man søker kan være så totalt forskjellig at det kan skille mange hundre tusen i forventet lønn. Så jeg tror bare det er en fordel at du smurte på litt, for mange vil forsøke å tilby deg så lite som de kan slippe unna med. Til neste gang anbefaler jeg deg å tenke gjennom på forhånd hva du skal ha for å bytte jobb. Så kan du øve på å enten si "jeg tjener x og forventer y pga a og b" eller droppe hva du tjener nå og gå rett på forventningene. Anonymkode: ecdef...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Hvorfor svare på det? Hvis man har litt selvrespekt handler det om at begge parter skal gi et godt inntrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å jøss! Hvor ser man lønnsinntekt da tenker du? Anonymkode: cdd7d...2f7 Hvis ts jobber i det offentlige kan hvem som helst ringe lønningskontotet og få informasjon om lønn. Hvis ts jobber i det private så er lønnen ikke tilgjengelig for utenforstående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ble tatt på senga av spørsmålet og sa jeg tjener 100k mer enn jeg egentlig gjør i nåværende jobb. Dette til et rekrutteringbyrå, så antar de vet ca hvilken lønn jeg har.. har jeg driti på draget totalt? Bli sett på som en løgner? Anonymkode: d581e...cda Det gjør ingenting. De har minimale muligheter for å sjekke dette, og taktisk var det bare lurt av deg, nå vi de kanskje tilby deg høyere lønn! Jeg har vært ærlig på sånne spørsmål, men vet om flere som har lagt på litt og kommet godt ut av det. Anonymkode: 2f748...360 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjør ingenting. De har minimale muligheter for å sjekke dette, og taktisk var det bare lurt av deg, nå vi de kanskje tilby deg høyere lønn! Jeg har vært ærlig på sånne spørsmål, men vet om flere som har lagt på litt og kommet godt ut av det. Anonymkode: 2f748...360 Evt så velger de en annen for tenker at hun vil ikke gå med i lønn, om de kan få en tilsvarende ansatt 100.000kr billigere. Det kan være lurt for man kan få høyere lønn, men det kan også gjøre deg uaktuell. Anonymkode: e75b2...796 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Det er så frekt å spør om. Jeg får alltid lyst til å si, ja, om du sier hva du tjener først. Ikke tenk på det. Blir du mot formodning konfrontert, så si at du husket feil, og at det er likegyldig hva du tjener i dag. At du forventer xxx Anonymkode: 2ef8f...9f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Dette er veldig interessant. Skal snart på jobbintervju og tenker gjøre det samme utfra svarene i denne tråden. Jeg har ganske lav lønn nå uten mulighet for å gå opp i lønn selv om jeg prøver å forhandle. Og ett av mine kriterier for å bytte jobb er at dette blir forbedret. I tillegg må man jo sikte litt høyere enn man forventer så kan de heller gi litt under det igjen. Jeg tenker jeg sier at jeg har det samme som min arbeidserfaring tilsier at jeg har krav på i nåværende jobb, for hva jeg faktisk har er jo egentlig totalt irrelevant. Anonymkode: 95823...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Å jøss! Hvor ser man lønnsinntekt da tenker du? Anonymkode: cdd7d...2f7 Hørt om tariff? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ble tatt på senga av spørsmålet og sa jeg tjener 100k mer enn jeg egentlig gjør i nåværende jobb. Dette til et rekrutteringbyrå, så antar de vet ca hvilken lønn jeg har.. har jeg driti på draget totalt? Bli sett på som en løgner? Anonymkode: d581e...cda Det kan slå dårlig ut og som at du er mest opptatt av lønna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Grüner skrev (7 minutter siden): Hørt om tariff? Ja, for «alle» tjener jo det samme Anonymkode: cdd7d...2f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå