Gå til innhold

Date en med avhengig personlighetsforstyrrelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har blitt kjent med en, eller mer konkret datet en mann i et parr måneder nå. Å jeg har begynt å bli litt betatt. Vi var sammen i går og han fortalte meg da at han har avhengig personlighetsforstyrrelse. 
Ut i fra det jeg har hørt og nå også lest om denne personlighetsforstyrrelsen, vil mennesker med denne personlighetsforstyrrelsen er redd for å være alene og gjerne vil være i forhold, men kan være ukritiske til hvem og om det faktisk er reelle følelser, så lenge det er noen. 
Jeg har også lest at de strekker seg langt for å please den andre, noe som gjør meg usikker på om de fine sidene og tingene vi har gjort sammen er reelle og genuint fordi han er sånn som person og liker de samme tingene som meg,  eller om han aktivt streber etter å gjøre meg fornøyd. 
jeg syns uansett han er en fin person, men jeg vil ikke gå mer inn i dette om det er basert på at jeg har følelser og han er redd for å være alene. 

håper ingen tar det feil opp, eller opplever at jeg har ordlagt meg på en nedsettende måte, jeg syns det er vanskelig å formulere min bekymring uten å skulle virke dømmende eller ufin. Men jeg ønsker ikke han noe vondt overhode, og kommer ikke til å kutte han ut momentant, men være der som en venn om han ønsker det, om jeg nå finner ut at dette ikke funker.

er det noen med noe erfaring eller gode råd?  

Anonymkode: 769ad...60b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har blitt kjent med en, eller mer konkret datet en mann i et parr måneder nå. Å jeg har begynt å bli litt betatt. Vi var sammen i går og han fortalte meg da at han har avhengig personlighetsforstyrrelse. 
Ut i fra det jeg har hørt og nå også lest om denne personlighetsforstyrrelsen, vil mennesker med denne personlighetsforstyrrelsen er redd for å være alene og gjerne vil være i forhold, men kan være ukritiske til hvem og om det faktisk er reelle følelser, så lenge det er noen. 
Jeg har også lest at de strekker seg langt for å please den andre, noe som gjør meg usikker på om de fine sidene og tingene vi har gjort sammen er reelle og genuint fordi han er sånn som person og liker de samme tingene som meg,  eller om han aktivt streber etter å gjøre meg fornøyd. 
jeg syns uansett han er en fin person, men jeg vil ikke gå mer inn i dette om det er basert på at jeg har følelser og han er redd for å være alene. 

håper ingen tar det feil opp, eller opplever at jeg har ordlagt meg på en nedsettende måte, jeg syns det er vanskelig å formulere min bekymring uten å skulle virke dømmende eller ufin. Men jeg ønsker ikke han noe vondt overhode, og kommer ikke til å kutte han ut momentant, men være der som en venn om han ønsker det, om jeg nå finner ut at dette ikke funker.

er det noen med noe erfaring eller gode råd?  

Hei❤️ Dere har kjent hverandre i 2 måneder. Jeg tenker at dette er en tillitserklæring at han forteller deg om sin lidelse nå.

Har han selv utdyper lidelsen å forklart mer om den. Hvis du liker han godt, ville jeg ventet med å avfeie han. Det kan absolutt være en fin mann allikevel 🫶

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er et slikt tilfelle hvor du må løpe din vei. 

Anonymkode: c8d06...f74

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er en vandrende diagnose eller sykdom. Se det an hvordan det utvikler seg. Sikker på at han har positive sider.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke løp enda. Gi han en sjanse, men hvis det dukker opp noen røde flagg ville jeg ha reflektert og vurdert situasjonen. Altså om du vil fortsette den romantiske relasjonen😊

Anonymkode: d0bb2...fa5

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke løp enda. Gi han en sjanse, men hvis det dukker opp noen røde flagg ville jeg ha reflektert og vurdert situasjonen. Altså om du vil fortsette den romantiske relasjonen😊

Anonymkode: d0bb2...fa5

jeg ville jo i utgangspunktet fortsette den romantiske relasjonen.
til nå har det ikke vært noen røde flagg i det hele tatt, noe som har gjort at jeg har tenkt at dette må jo være drømmemannen. Men etter at han fortalte og jeg leste litt om personlighetsforstyrrelsen, lurer jeg på om de manglende røde flaggene er et rødt flagg i seg selv, fordi han streber etter å tilfredsstille meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Coachshinny skrev (21 minutter siden):

Hei❤️ Dere har kjent hverandre i 2 måneder. Jeg tenker at dette er en tillitserklæring at han forteller deg om sin lidelse nå.

Har han selv utdyper lidelsen å forklart mer om den. Hvis du liker han godt, ville jeg ventet med å avfeie han. Det kan absolutt være en fin mann allikevel 🫶

Ja, jeg ser på det som en stor tillitserklæring, og er veldig stolt over å få være en han er trygg nok på til å fortelle det til. 
Han har ikke utdypt noe særlig selv, og jeg må ærlig innrømme at jeg er redd for å spørre eller grave i noe mer enn hva han selv tar initiativ til å fortelle. 
Jeg liker han veldig godt, og han er absolutt en fin mann, jeg bare blir så usikker på om vi er interessert i denne relasjonen med samme grunnlag🥹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...