Gå til innhold

Jeg hadde bursdag i går og eneste oppmerksomhet jeg fikk fra han var en SMS! :(

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser du får negative kommentarer på innlegget, men jeg forstår at du reagerer på dette 100%

Har vært i to lengre forhold det jeg fikk nesten ingen oppmerksomhet eller romantiske gester på spesielle dager. Til og med morsdag var filosofien: " det er barna som skal verte opp for mor på morsdag, ikke han" dermed, med mindre barna hadde penger, husket morsdag eller noen på skolen hjalp de å huske og fikset noe, ble det ingenting morsdag. Han ringte sin egen mor da. 

Det var lite oppmerksomhet på bursdag, ingenting på valentinsdag eller årsdager...med mindre jeg organiserte alt. 

Når du tidlig i forholdet ikke får stort oppmerksomhet eller romantisk gester på din bursdag, så ville jeg tenkt at slik blir det resten av forholdet deres. 

Jeg ville ha vært skuffet. 

Anonymkode: fe841...b27

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke alle er like opptatte av bursdager og gaver, og ikke alle synes det er naturlig å gi masse oppmerksomhet på bursdagen til en person man knapt kjenner. Man kan være redd det vil slå feil ut, man kan være usikker på hva man skal kjøpe, være redd for å bomme på gave osv. Det er altså veldig mange andre mulige grunner enn at han ikke bryr seg.

Hvis du er veldig opptatt av bursdag og gaver, bør du si det til ham, så dere kan få avklart forventninger.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner deg godt, TS – men det kan rett og slett være fordi det er så tidlig i relasjonen.

Jeg har opplevd det samme to ganger. Altså, første bursdag med to forskjellige kjærester. Begge gangene hadde forholdet vart ca 4 mnd da jeg hadde bursdag. Han ene fikk det ikke med seg engang (altså ikke en gratulasjon en gang), han andre var hos meg på bursdagen uten gave eller noen ekstra oppmerksomhet.

Skal sies at begge disse var både gavmilde og rause utover i forholdet, men den første bursdagen gikk dem altså hus forbi…

(Jeg ble skuffet jeg og, men lot det bare ligge. SÅ viktig var det ikke for meg)

Anonymkode: 9f299...7f9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

en telefon eller en lengre og mer personlig melding er ikke for mye å forvente. Kvinner her i landet  bør ha mer selvrespekt

Anonymkode: 3ebc5...daa

Lol! Eller så er det hverdagen vi bryr oss om. Ikke de store fake gestene som betyr null for enkelte av oss. 😂

Ligger din selvrespekt i en oppmerksomhet på bursdagen din? Merkelig utsagn 😅

Anonymkode: 5272c...5c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk morgenlevering en gang på bursdagen min. Etter at mannen min hadde disket opp en utrolig deilig frokost, og morgenleveringen måtte pakkes bort og spises senere. Ble relativt dårlig mat av å stå lagret i timevis.

Jeg synes en SMS er helt greit, jeg da. Kan jo hende du får en liten gave eller oppmerksomhet neste gang dere treffes, men jeg ville ikke forventet det.

Anonymkode: d1232...300

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud hvor mye prepubertale svar du får her. Hvis denne gjengen er en dag over 14 år gamle, så skjønner jeg godt at de er single. Og hva pokker har likestilling med dette å gjøre? 

Jeg synes du har helt rett i å være skuffet, TS.  Som mann synes jeg det er merkelig hvor lite innsats enkelte andre menn legger i datingen. Det sier meg at de driver med dating for å få den moroa de vil ha og alt annet er bare mas. Så når det blir for mye av det, så går de videre. 

Jeg ga daten min blomster etter en mnd helt uten grunn. Jeg tok henne med på ting, spanderte lunsj, dro på tur. Hadde med favoritt-snacksen hennes når jeg kom på besøk. Tror dere jeg sendte en slapp sms på bursdagen hennes? 

Btw. Vi er sammen ennå, over ett år inn. 

Anonymkode: 7eeb7...27a

Er sånn jeg og ønsker at en mann skal være mot meg vise interesse og gi litt innsats, men idagens dating opplegg så fins det veldig få av disse. Så jeg tror mange av oss har senket kravene for i det heletatt få møtt noen. 

Jeg er enig med ts.. han kunne ha ringt. Det hadde kostet lite hvis man er interessert i noen og vil at ting skal gå fremover. 

Har noe med at man ønsker å bli sett og få litt oppmerksomhet fra noen man liker veldig godt. Må man mase om oppmerksomhet så er det ikke verd det. 

Men avvent å se ts om han har nå i ermet når han kommer hjem.  Vet jo menn er ille gode på å ikke huske spesielle dager da så det er vel kanskje noe man bare må forvente.. men i utgangspuntket enig med ts. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Uanonym bruker skrev (2 timer siden):

Ikke alle er like opptatte av bursdager og gaver, og ikke alle synes det er naturlig å gi masse oppmerksomhet på bursdagen til en person man knapt kjenner. Man kan være redd det vil slå feil ut, man kan være usikker på hva man skal kjøpe, være redd for å bomme på gave osv. Det er altså veldig mange andre mulige grunner enn at han ikke bryr seg.

Hvis du er veldig opptatt av bursdag og gaver, bør du si det til ham, så dere kan få avklart forventninger.

Jeg fikk morgenlevering en gang på bursdagen min. Etter at mannen min hadde disket opp en utrolig deilig frokost, og morgenleveringen måtte pakkes bort og spises senere. Ble relativt dårlig mat av å stå lagret i timevis.

Jeg synes en SMS er helt greit, jeg da. Kan jo hende du får en liten gave eller oppmerksomhet neste gang dere treffes, men jeg ville ikke forventet det.

Anonymkode: d1232...300

Lol! Eller så er det hverdagen vi bryr oss om. Ikke de store fake gestene som betyr null for enkelte av oss. 😂

så utrolig ekkel og råtten samfunn vi lever i som synes at sex etter en måneds dating er helt innafor, vanlig og normal mens telefon på bursdag etter en måned er for mye å forvente... jeg spyr. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg leser slike tråder, så får jeg bekreftelse på at:

1. Nordmenn er drittkjedelige. Det skal være 365 grå hverdager i året, bortsett fra julefylla med tilhørende vill shopping. Folk som ønsker noe mer enn hverdag dag ut og dag inn, er dumme og uattraktive. Det SKAL være trist og kjedelig, hele tiden.

2. Norske menn må slutte å klage på at de ikke får damer. Når de verken vil gi bursdagsgave/oppmerksomhet på dagen eller ringe engang på datens bursdag, når de forventer å dobbeltpule "før de blir eksklusive", så kan de sitte der med skjegget i postkassa og sutre. Vi finner menn fra andre europeiske land som ikke oppfatter "likestilling" som "vippskrav på 40 kroner for kaffe etter date". Fysj.

Anonymkode: c7741...6d9

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, den grå, kjedelige hverdagen med sex en gang i måneden. Kos dere. Alt av oppmerksomhet og romantikk er fake. Det SKAL være grått, praktisk og kjedelig hver eneste dag.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner deg godt, TS – men det kan rett og slett være fordi det er så tidlig i relasjonen.

Jeg har opplevd det samme to ganger. Altså, første bursdag med to forskjellige kjærester. Begge gangene hadde forholdet vart ca 4 mnd da jeg hadde bursdag. Han ene fikk det ikke med seg engang (altså ikke en gratulasjon en gang), han andre var hos meg på bursdagen uten gave eller noen ekstra oppmerksomhet.

Skal sies at begge disse var både gavmilde og rause utover i forholdet, men den første bursdagen gikk dem altså hus forbi…

(Jeg ble skuffet jeg og, men lot det bare ligge. SÅ viktig var det ikke for meg)

Anonymkode: 9f299...7f9

Så det er greit å pule vilt "når det er så tidlig", men ikke ringe og gratulere med dagen? For et samfunn vi lever i ...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Skal huske det... Jeg er så lei av å være den som gir mest og får nesten ingenting i retur

Men ta nå ansvar for livet ditt da! 

Ikke ha forventninger til andre du knapt kjenner, ikke gjør 1000 tjenester og få en tilbake. 

Hvis jeg gir masse, så er det en ting som er sikkert, det siste jeg ønsker, er at mottaker skal føle takknemlighetsgjeld. Jeg gir fordi jeg liker det, ikke fordi tankene mine sier at jeg må ha noe tilbake. 

Er for rettferdighet, men det å gi med forventninger om å få noe tilbake, handler ikke om hva som er rett og riktig. Det er dine følelser og din vilje som styrer deg til å gjøre en handling du burde ønsket å gjøre, ikke for å få tilbake noe.

Ellers vil jeg anbefale klar tale og kommunikasjon. 

Anonymkode: 6a03e...cdb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men ta nå ansvar for livet ditt da! 

Ikke ha forventninger til andre du knapt kjenner, ikke gjør 1000 tjenester og få en tilbake. 

Hvis jeg gir masse, så er det en ting som er sikkert, det siste jeg ønsker, er at mottaker skal føle takknemlighetsgjeld. Jeg gir fordi jeg liker det, ikke fordi tankene mine sier at jeg må ha noe tilbake. 

Er for rettferdighet, men det å gi med forventninger om å få noe tilbake, handler ikke om hva som er rett og riktig. Det er dine følelser og din vilje som styrer deg til å gjøre en handling du burde ønsket å gjøre, ikke for å få tilbake noe.

Ellers vil jeg anbefale klar tale og kommunikasjon. 

Anonymkode: 6a03e...cdb

Du forstår ingenting

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

så utrolig ekkel og råtten samfunn vi lever i som synes at sex etter en måneds dating er helt innafor, vanlig og normal mens telefon på bursdag etter en måned er for mye å forvente... jeg spyr. 

En måned? Jeg har sett folk her skrive at om man ikke har sex på 3 date så kan en ikke forvente at mannen gidder 😂

Anonymkode: 288c6...b95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet noe som helst om sex.

Jeg har heller ikke skrevet at en telefon på bursdagen er for mye å forvente, jeg har foreslått andre mulige forklaringer på hvorfor han ikke gjorde noe mer enn å sende sms.

Hva med å lese hva folk faktisk skriver før du spyr?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En måned? Jeg har sett folk her skrive at om man ikke har sex på 3 date så kan en ikke forvente at mannen gidder 😂

kvinner her i landet ødela bare datingsmarkedet for seg selv og for andre kvinner... med at de er så enkle å ta med til sengs og stiller 0 krav til menn og at de er så opptatt av likestilling og feminisme... Ikke rart at menn ikke gidder å gjøre innsats  lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

kvinner her i landet ødela bare datingsmarkedet for seg selv og for andre kvinner... med at de er så enkle å ta med til sengs og stiller 0 krav til menn og at de er så opptatt av likestilling og feminisme... Ikke rart at menn ikke gidder å gjøre innsats  lenger

Vel, nå tror jeg faktisk ikke at noen kvinner eller menns handlinger definerer alle kvinner eller alle menn, vi har fortsatt en hjerne og egen fri vilje sammen med prinsipper, lov å bruke det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, bare fordi du også må gjøre husarbeid, så gidder du ikke å gjøre en innsats. Ikke klag på at du er "ufrivillig singel", da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er han oppvokst i Norge?

Ikke alle kulturer deler bursdagshysteriet vi har her.

Anonymkode: 40623...40b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med slike forventninger kan det bli mange skuffelser på livets reise. 

Anonymkode: 6ffa0...7b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Når jeg leser slike tråder, så får jeg bekreftelse på at:

1. Nordmenn er drittkjedelige. Det skal være 365 grå hverdager i året, bortsett fra julefylla med tilhørende vill shopping. Folk som ønsker noe mer enn hverdag dag ut og dag inn, er dumme og uattraktive. Det SKAL være trist og kjedelig, hele tiden.

2. Norske menn må slutte å klage på at de ikke får damer. Når de verken vil gi bursdagsgave/oppmerksomhet på dagen eller ringe engang på datens bursdag, når de forventer å dobbeltpule "før de blir eksklusive", så kan de sitte der med skjegget i postkassa og sutre. Vi finner menn fra andre europeiske land som ikke oppfatter "likestilling" som "vippskrav på 40 kroner for kaffe etter date". Fysj.

Stråmann dramaqueen much? Herregud. 😂

Anonymkode: c7daf...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...