Gå til innhold

Lov å si at metoo har gått litt i feil retning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 0.36):

Det kan absolutt være at det var demonstrativt gjort, jeg bare syns det ble skikkelig ubehagelig. 
jeg er helt for metoo bevegelsen, og det var ingen kritikk til den i utgangspunktet.

jeg bare mener det har gått i feil retning om det faktisk er sånn at det blir utenkelig gjort at jeg som kvinne kan ha lyst til å ha med en mann hjem, uten at det skal bli et stort ståhei rundt hvor vidt jeg faktisk er i stand til å ta en selvstendig gjennomtenkt avgjørelse rundt det. 

Anonymkode: 23731...c23

Ikke bry deg om de sutrete kritikerne her. Du kan bruke hodet og se flere sider. Det kan ikke de.

Anonymkode: 5f549...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er kvinne, og synes #metoo har gått for langt. Helt fint at det settes fokus på det å misbruke maktposisjoner for å få seg sex, presse noen osv. 

Men når det blir slik at menn ikke tør flørte med damer lenger, da har vi mistet noe.. Et klaps på rumpa, å være klåfingret, gjøre ting mot andres vilje er selvsagt aldri greit. Men det er jo snaut lov å si hei til det motsatte kjønn lenger..

Anonymkode: c692a...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er kvinne, og synes #metoo har gått for langt. Helt fint at det settes fokus på det å misbruke maktposisjoner for å få seg sex, presse noen osv. 

Men når det blir slik at menn ikke tør flørte med damer lenger, da har vi mistet noe.. Et klaps på rumpa, å være klåfingret, gjøre ting mot andres vilje er selvsagt aldri greit. Men det er jo snaut lov å si hei til det motsatte kjønn lenger..

Anonymkode: c692a...85e

Har inntrykk av at damer liker ikke oppmerksomhet fra menn flest.

Anonymkode: 1f270...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være mange grunner til dette uten at metoo har gått langt nok av den grunn. 

Kanskje de har dårlig erfaring eller liker dårlig å dra hjem med damer som er berusa. Det kan i ettertid stilles spørsmålstegn ved samtykkekompetansen, og det er ikke noe hyggelig. Som dame liker jeg heller ikke å ta med fulle gutter hjem. Mye bedre å utveksle nr og så møtes edru og gjøre det man ville i går, bare enda bedre og mindre fomlete, og uten usikkerhet rundt om man virkelig vil. 

Kanskje de prøvde å stoppe det. Kanskje fordi han har rykte på seg, at han har klamydia, at han har dame, at han har vært voldelig, at de var sjalu, masse grunner. 

Kanskje de bare ville være gode allierte og ikke helt har forstått hvordan man gjør det. 

Uansett har ikke metoo gått for langt, når vi ser på et random utested med dansegulv kl 03.

Anonymkode: cab88...a54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 11.35):

Brudern på 22 er likedann. De kommer ikke bort 3-4 ganger for å forsikre seg, men de sjekker og spør. De er livredde for å bli anmeldt for voldtekt eller lignende. Trist. 

Anonymkode: b8f57...253

Eh?? Hva er det som er trist med at de sjekker og spør, og er obs på konsekvensene av å ikke spørre? 

Wow

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlig synes jeg metoo har gått for langt (som kvinne selv). Generelt i samfunnet har vi altfor sensitive folk nå som ikke tåler at man ser feil på de. Ikke rart mennene er usikre og holder tilbake.
Jeg måtte le da jeg leste at mennene var feminister. Noen bruker det som sjekketriks.

Anonymkode: cd238...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eh?? Hva er det som er trist med at de sjekker og spør, og er obs på konsekvensene av å ikke spørre? 

Wow

Lurte på det samme. Er det  mere trist enn at kvinner i århundrer har vært redde for å bli voldtatt, liksom…

Anonymkode: d5e0a...aa0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...