Gå til innhold

Lov å si at metoo har gått litt i feil retning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det var da voldsomt.... 😂

Jeg synes jo forsåvidt det er greit å spørre om sånt, men man trenger ikke lage stor ståhei av det. På et punkt så undervurderer de jo deg. 

De har vel lest på internettet at dette er måte å gjøre det på, og så er de litt fulle og tar det litt for langt.

Eller kanskje han fyren er en "rapey" type? 

Selv får jeg nesten litt cockblocking-følelse av det 😅 De er sjalu/misunnelige på kompisen sin og hopper inn og skal spille knight in shining armor. Jeg vet ikke. 

Jeg ville ikke sagt at "metoo" har gått for langt akkurat, du har møtt noen på byn som var rare, det gjør vi hele tiden. Oftest i andre enden, at metoo fremdeles ikke har gått langt nok.

Anonymkode: 1ddc2...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er lov å si det. Du ønsker mer seksuell trakassering av menn. Tror de færreste er enig, men vi har ytringsfrihet. 

Anonymkode: c172f...f28

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror mange trekker den veldig langt for liksom demonstrativt å skulle vise hvor dumt metoo er, akkurat som at vi jevnlig har tråder på forumet her der menn trekker frem at nå kan de nesten ikke snakke med kvinner, det er jo metoo!!! Alt blir oppfattet negativt.

Det er latterlig. Metoo handler ikke om dette, og det vet de mannfolkene som holder på sånn veldig godt. De må bare prøve å snakke ned Metoo for enhver pris.

Anonymkode: 0d073...105

Metoo er over og er ikke lengre relevant som du sikkert vet. 

Anonymkode: ad039...c07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Joda, men nå ble det sagt av både han og kompisene at de gjorde dette fordi de var feminister og støttet metoo bevegelsen. For alle som vet hva det dreier seg om er det jo topp. Men om det faktisk er folk som tolker det på samme måte som disse mennene, ble spørsmålet mitt om det hadde gått i litt feil retning. 

Anonymkode: 23731...c23

Det høres mer ut som sånne menn som er så opptatt av å fortelle hvor snille de er, og med det i praksis demonstrerer at de ikke har skjønt hva det egentlig innebærer. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja MeToo har gått litt for langt.
Men hold det for degselv.
Alle kvinnene i verden er uenig med deg.

Anonymkode: 7917b...640

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tipper at en av guttene i gjengen har blitt anklagd for voldtekt etter en ons, så de er nok skikkelig forsiktige. Datet en som fortalte han hadde blitt uskyldig anklaget, og han ville filme to videoer av meg som sa jeg samtykket til sex både før og etter samleie. 

Anonymkode: a3a98...cb7

Broren min har vært gjennom noe lignende og hadde jeg vært hannkjønn, hadde jeg også sørget for samtykke "all the way". 

Anonymkode: c82e5...346

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Menn som høylytt kaller seg selv feminister på den måten er ofte veldig spesielle da, for å si det mildt😅 Ordentlige menn holder ikke på slik som disse 

Anonymkode: 8c065...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med metoo å gjøre? Er du blåst??

Se dokumentaren på Netflix om hvordan de fikk tatt Weinstein etter mange, mange år og spør deg selv igjen om det var feil… Jerez.

PS: Du kan se dramatiseringen «She said», også. Metoo ga verdens kvinner en mulighet til å si «nei» og snakke høyt om det. Det handler ikke om én jente på byen.

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Amerikanske tilstander snart? Tjenestegjorde i en amerikansk militær avdeling i 1 år.

Regel nr 1. Faktisk nedskrevet og ble informert om  til alle nye ansatte.

Aldri, under noen omstendighet, vær alene med ei dame bak en dør som er lukket. Dvs. Ikke gå inn på kopirommet om det er en kvinne der, aldri lukk døra til kontoret om ei damer vil snakke med deg osv.

Aldri kjør bil alene med ei dame. Alltid ha anstand, vitner tilstede.

Ikke for å beskytte damen, men for å beskytte menn mot muligheten til å bli beskyldt for noe.

Èn beskyldning og man et fucked. Da blir man sendt hjem, karrièren er over og overgrepstemplet for livet. Better safe than sorry.

Kanskje kompisene måtte kvadruppelforsikre seg mot at deres venn ikke ble beskyldt for noe dagen etter. Alle kunne stille som vitner om at du ikke ble tvunget.

Anonymkode: 51871...487

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trenger ikke akkurat å trekke samtykkekompetansen ned på et nivå der man føler seg oppfattet som tilbakestående. Voksne kvinner som ikke må støttes eller bæres ut av lokalet klarer å avgjøre selv om de vil bli med noen hjem. Jeg mener at dette ikke var feminisme, men infantilisering og umyndiggjøring av kvinner. Wtf asså.... 

Kompisen var kanskje heller en cock blocker som ble sjalu. 

Anonymkode: 90f7f...ec1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Trenger ikke akkurat å trekke samtykkekompetansen ned på et nivå der man føler seg oppfattet som tilbakestående. Voksne kvinner som ikke må støttes eller bæres ut av lokalet klarer å avgjøre selv om de vil bli med noen hjem. Jeg mener at dette ikke var feminisme, men infantilisering og umyndiggjøring av kvinner. Wtf asså.... 

Kompisen var kanskje heller en cock blocker som ble sjalu. 

Anonymkode: 90f7f...ec1

Tusen tak for dette svaret. Så godt å se at noen forstår hvordan jeg opplevde det, og ikke mener fullt ut at dette bare var koselig oppførsel av gutter som ville ta vare på ei jente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Amerikanske tilstander snart? Tjenestegjorde i en amerikansk militær avdeling i 1 år.

Regel nr 1. Faktisk nedskrevet og ble informert om  til alle nye ansatte.

Aldri, under noen omstendighet, vær alene med ei dame bak en dør som er lukket. Dvs. Ikke gå inn på kopirommet om det er en kvinne der, aldri lukk døra til kontoret om ei damer vil snakke med deg osv.

Aldri kjør bil alene med ei dame. Alltid ha anstand, vitner tilstede.

Ikke for å beskytte damen, men for å beskytte menn mot muligheten til å bli beskyldt for noe.

Èn beskyldning og man et fucked. Da blir man sendt hjem, karrièren er over og overgrepstemplet for livet. Better safe than sorry.

Kanskje kompisene måtte kvadruppelforsikre seg mot at deres venn ikke ble beskyldt for noe dagen etter. Alle kunne stille som vitner om at du ikke ble tvunget.

Anonymkode: 51871...487

Det minner jo hvert fall om samme opplegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg savner #MeToo på arbeidsplassen. 

Anonymkode: 23144...c3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare hvis mannen er attraktiv.

Anonymkode: 1f270...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare hvis mannen er attraktiv.

Hvorfor? Hadde situasjonen vært annerledes å jeg ikke fant denne mannen attraktiv og ikke ønsket å gå med han hjem, hadde det fremdeles holdt å spørre en gang, jeg er jo kapabel til å si hva jeg vil og ta egne valg, uten å måtte bli spurt gjentatte ganger om jeg er sikker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor? Hadde situasjonen vært annerledes å jeg ikke fant denne mannen attraktiv og ikke ønsket å gå med han hjem, hadde det fremdeles holdt å spørre en gang, jeg er jo kapabel til å si hva jeg vil og ta egne valg, uten å måtte bli spurt gjentatte ganger om jeg er sikker. 

Hvis mannen er attraktiv så gjør det ikke noe om han er flørtete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det opplevdes sikkert litt spesielt der og da, men jeg applauderer disse gutta jeg!!

Mye bedre å være for forsiktig den ene veien, enn for pågående den andre... Litt sosial justering og kløning vil det være en periode for å få dette konseptet på plass, men herregud så bra at det er fokus på at vi må ta hensyn til hverandre! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 22.51):

Jeg er en singel kvinne på 27. i helgen var jeg ute med noen venninner, og vi snakket med en gjeng menn. Det var veldig hyggelig, samtykkende fra begge sider og bare god stemning. En av disse mennene fikk jeg en ekstra god tone med, og vi kysset på dansegulvet. 
jeg spurte han etterhvert om vi ikke skulle gå sammen hjem, noe han også ville og skulle gå for å hente jakken sin. 
Da kom en av kompisene bort og spurte om jeg hadde det bra, fortalte at om jeg opplevde noe ubehag med at de var med oss skulle de gå med en gang osv. (dette opplevde jeg som velmenende). Jeg fortalte da at jeg var på tur hjem med denne kompisen, men at det var hyggelig. Han forsvant da for å snakke med kompisen, å etter en stund kom de begge tilbake og skulle ha en forsikring om at jeg hadde lyst. 
Jeg forklarte igjen at jeg var komfortabel, og var den som hadde invitert han med hjem. Da vi igjen var på vei til å gå, kommer denne kompisen på nytt, nå sammen med en tredje kompis for å forsikre seg om at dette var greit for meg. 
jeg spurte de da om det var noen grunn til at de var så redd for at jeg gjorde noe jeg ikke ville, om de mente jeg var for full eller om denne mannen jeg var på tur hjem med var en jeg burde være usikker på, å fikk til svar at "Neida, men vi støtter kvinner og er feminister"

det er helt topp at de passet på at det ikke skjedde noe jeg ikke var komfortabel med, men når de kom bort to stykker, for tredje gangen hadde jeg mest lyst å bare droppe hele greia og gå hjem alene for å slippe alt oppstyret som ble. Å det var jo faktisk jeg som hadde tatt initiativ til å ta han med hjem i utgangspunktet. 

Brudern på 22 er likedann. De kommer ikke bort 3-4 ganger for å forsikre seg, men de sjekker og spør. De er livredde for å bli anmeldt for voldtekt eller lignende. Trist. 

Anonymkode: b8f57...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men DU er ikke ALLE. Mange tørr ikke si fra, det er jo derfor vi er kommet dit i dag. At gutta må spør om samtykke. 

Anonymkode: b8f57...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 0.29):

Tror mange trekker den veldig langt for liksom demonstrativt å skulle vise hvor dumt metoo er, akkurat som at vi jevnlig har tråder på forumet her der menn trekker frem at nå kan de nesten ikke snakke med kvinner, det er jo metoo!!! Alt blir oppfattet negativt.

Det er latterlig. Metoo handler ikke om dette, og det vet de mannfolkene som holder på sånn veldig godt. De må bare prøve å snakke ned Metoo for enhver pris.

Anonymkode: 0d073...105

Det trodde jeg også lenge at jeg visste hva det handlet om. Men det er ikke jeg som sier at det bare gjelder mennene som holder på sånt. Ideen var bra, den. Metoo var på overtid. Det er ikke saken i seg selv, men bølgen som kom etter på som er tragisk.
Det er ikke knapt snakk om ønske seg balanse, bare om å hakke ned på hverandre. Og her er vi.

Anonymkode: 5f549...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...