Gå til innhold

Lov å si at metoo har gått litt i feil retning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en singel kvinne på 27. i helgen var jeg ute med noen venninner, og vi snakket med en gjeng menn. Det var veldig hyggelig, samtykkende fra begge sider og bare god stemning. En av disse mennene fikk jeg en ekstra god tone med, og vi kysset på dansegulvet. 
jeg spurte han etterhvert om vi ikke skulle gå sammen hjem, noe han også ville og skulle gå for å hente jakken sin. 
Da kom en av kompisene bort og spurte om jeg hadde det bra, fortalte at om jeg opplevde noe ubehag med at de var med oss skulle de gå med en gang osv. (dette opplevde jeg som velmenende). Jeg fortalte da at jeg var på tur hjem med denne kompisen, men at det var hyggelig. Han forsvant da for å snakke med kompisen, å etter en stund kom de begge tilbake og skulle ha en forsikring om at jeg hadde lyst. 
Jeg forklarte igjen at jeg var komfortabel, og var den som hadde invitert han med hjem. Da vi igjen var på vei til å gå, kommer denne kompisen på nytt, nå sammen med en tredje kompis for å forsikre seg om at dette var greit for meg. 
jeg spurte de da om det var noen grunn til at de var så redd for at jeg gjorde noe jeg ikke ville, om de mente jeg var for full eller om denne mannen jeg var på tur hjem med var en jeg burde være usikker på, å fikk til svar at "Neida, men vi støtter kvinner og er feminister"

det er helt topp at de passet på at det ikke skjedde noe jeg ikke var komfortabel med, men når de kom bort to stykker, for tredje gangen hadde jeg mest lyst å bare droppe hele greia og gå hjem alene for å slippe alt oppstyret som ble. Å det var jo faktisk jeg som hadde tatt initiativ til å ta han med hjem i utgangspunktet. 

Anonymkode: 23731...c23

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at du har hatt en negativ opplevelse betyr selvfølgelig ikke nødvendigvis at metoo er et problem. 

• Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er ikke metoo. Dette er bare rart. Og for mye. Høres ut som en sketch.

Anonymkode: 853be...63b

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er ikke metoo. Dette er bare rart. Og for mye. Høres ut som en sketch.

Anonymkode: 853be...63b

Haha ja, føltes ut som en også! 
grunnen til at jeg sa det var metoo var fordi jeg spurte han da vi kom hjem hva greia var, hvorpå han svarte "gutta er vell ikke så gira på å få metoo saker på seg" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tipper at en av guttene i gjengen har blitt anklagd for voldtekt etter en ons, så de er nok skikkelig forsiktige. Datet en som fortalte han hadde blitt uskyldig anklaget, og han ville filme to videoer av meg som sa jeg samtykket til sex både før og etter samleie. 

Anonymkode: a3a98...cb7

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det var en guttegjeng som ikke er spesielt mye ute på byen til vanlig som ble sjalu på kompisen som holdt på å få seg noe, og cockblocket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De vil jo bare forsikre seg om at det ikke skjer noe? Eksemplarisk oppførsel av mennene det der, et eksempel til etterfølgelse 😇 Tenk på alle ciskvinnene som opplever overtramp? Bedre å spørre en gang for mye enn for lite 😊 metoo skjedde av en grunn.....

Anonymkode: f63aa...bd1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De vil jo bare forsikre seg om at det ikke skjer noe? Eksemplarisk oppførsel av mennene det der, et eksempel til etterfølgelse 😇 Tenk på alle ciskvinnene som opplever overtramp? Bedre å spørre en gang for mye enn for lite 😊 metoo skjedde av en grunn.....

Anonymkode: f63aa...bd1

Jeg er delvis enig i at det var bra oppførsel. jeg syns som sagt det var veldig fint at de spurte, og forsikret seg i starten.
Men det hele endte jo med at jeg faktisk ble usikker og følte meg veldig utilpass. Å for å være helt ærlig ble jeg usikker på meg selv, om det jeg gjorde var dumt, og jeg lurte også en liten periode på om det hele bare var et forsøk på å få kompisen ut av situasjonen, ved å få meg til å si nei, fordi det ble så overdrevent mye ståhei rundt det. 
jeg skulle vell bare ønske at de på lik linje med den respekten de viste for at jeg kanskje ikke ville, også kunne hatt litt forståelse for at jeg som jenter også kan ha lyst til å ta med meg noen hjem. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror mange trekker den veldig langt for liksom demonstrativt å skulle vise hvor dumt metoo er, akkurat som at vi jevnlig har tråder på forumet her der menn trekker frem at nå kan de nesten ikke snakke med kvinner, det er jo metoo!!! Alt blir oppfattet negativt.

Det er latterlig. Metoo handler ikke om dette, og det vet de mannfolkene som holder på sånn veldig godt. De må bare prøve å snakke ned Metoo for enhver pris.

Anonymkode: 0d073...105

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror mange trekker den veldig langt for liksom demonstrativt å skulle vise hvor dumt metoo er, akkurat som at vi jevnlig har tråder på forumet her der menn trekker frem at nå kan de nesten ikke snakke med kvinner, det er jo metoo!!! Alt blir oppfattet negativt.

Det er latterlig. Metoo handler ikke om dette, og det vet de mannfolkene som holder på sånn veldig godt. De må bare prøve å snakke ned Metoo for enhver pris.

Det kan absolutt være at det var demonstrativt gjort, jeg bare syns det ble skikkelig ubehagelig. 
jeg er helt for metoo bevegelsen, og det var ingen kritikk til den i utgangspunktet.

jeg bare mener det har gått i feil retning om det faktisk er sånn at det blir utenkelig gjort at jeg som kvinne kan ha lyst til å ha med en mann hjem, uten at det skal bli et stort ståhei rundt hvor vidt jeg faktisk er i stand til å ta en selvstendig gjennomtenkt avgjørelse rundt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "lov" å si dette, åpenbart. Ingen kaster deg i fengsel. Men du kan ikke regne med at alle er enige med deg, så hvis du med "lov til å si" mener å slippe å motta motargumenter og uenighet, er det kanskje bedre å selvsensurere?

Det er heller ikke åpenbart hva dette har med "metoo" å gjøre. At metoo eksisterer, betyr ikke at metoo har skylden når menn ikke klarer å lese rommet eller skjønne sosiale koder (som at du hadde det bra). Det må de nesten ta på sin egen kappe.

Forøvrig: dem som er overdrevent forsiktige/redde for metoo-saker på "rullebladet", kan en godt holde seg litt unna. Det er kanskje bedre at de er ekstra forsiktige, men denne overdrevne forsiktigheten tyder også på at de gått over streken (eller henger i miljøer hvor andre gjør det), og skal overkompensere for deres manglende evner til å navigere i det store rommet av ting man kan gjøre som helt åpenbart ikke er til sjenanse for kvinner.

Endret av knooters
  • Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knooters skrev (8 minutter siden):

Det er "lov" å si dette, åpenbart. Ingen kaster deg i fengsel. Men du kan ikke regne med at alle er enige med deg, så hvis du med "lov til å si" mener å slippe å motta motargumenter og uenighet, er det kanskje bedre å selvsensurere?

Det er heller ikke åpenbart hva dette har med "metoo" å gjøre. At metoo eksisterer, betyr ikke at metoo har skylden når menn ikke klarer å lese rommet eller skjønne sosiale koder (som at du hadde det bra). Det må de nesten ta på sin egen kappe.

Forøvrig: dem som er overdrevent forsiktige/redde for metoo-saker på "rullebladet", kan en godt holde seg litt unna. Det er kanskje bedre at de er ekstra forsiktige, men denne overdrevne forsiktigheten tyder også på at de gått over streken (eller henger i miljøer hvor andre gjør det), og skal overkompensere for deres manglende evner til å navigere i det store rommet av ting man kan gjøre som helt åpenbart ikke er til sjenanse for kvinner.

Ja, jeg Er for såvidt helt enig med deg. Og syns du forklarer det på en god måte. Regnet ikke med at alle skulle være enige, men det var min umiddelbare tanke når de svarte at de gjorde det på grunn av feminisme og metoo. Jeg er forøvrig helt for både feminisme og metoo, men om det er på denne måten man fører bevegelsen videre, var spørsmålet mitt om det var på vei i feil retning. 

Men jeg er helt med på dine tanker, kanskje mer enig med de enn mine umiddelbare tanker rundt hendelsen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja, jeg Er for såvidt helt enig med deg. Og syns du forklarer det på en god måte. Regnet ikke med at alle skulle være enige, men det var min umiddelbare tanke når de svarte at de gjorde det på grunn av feminisme og metoo. Jeg er forøvrig helt for både feminisme og metoo, men om det er på denne måten man fører bevegelsen videre, var spørsmålet mitt om det var på vei i feil retning. 

Men jeg er helt med på dine tanker, kanskje mer enig med de enn mine umiddelbare tanker rundt hendelsen. 

En kar som du møter ute på byen, og som (demonstrativt?) spiller på metoo, kan vel neppe påstås å "føre metoo-bevegelsen videre".

Du har møtt en snål kar på byen, that's it. De fleste oppegående folk forstår godt hva metoo dreier seg om.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

En kar som du møter ute på byen, og som (demonstrativt?) spiller på metoo, kan vel neppe påstås å "føre metoo-bevegelsen videre".

Du har møtt en snål kar på byen, that's it. De fleste oppegående folk forstår godt hva metoo dreier seg om.

Joda, men nå ble det sagt av både han og kompisene at de gjorde dette fordi de var feminister og støttet metoo bevegelsen. For alle som vet hva det dreier seg om er det jo topp. Men om det faktisk er folk som tolker det på samme måte som disse mennene, ble spørsmålet mitt om det hadde gått i litt feil retning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Generelt synes jeg metoo har gått for langt ja. Som du gir et godt eksempel på her. Men akkurat denne beskrivelsen din hørtes også søt ut. Litt overdrevet, men søt. Synes det er utrolig fint å se når menn vil ta vare på en kvinne. 

Anonymkode: 8ec86...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gå hjem med fremmede menn. 

Anonymkode: 32106...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke gå hjem med fremmede menn. 

Anonymkode: 32106...12b

om jeg har lyst og får god kjemi med noen,  ser jeg ikke problemet. Ja det er mye som kan skje det vet jeg, å det er også noe jeg tar høyde for når jeg tar en gjennomtenkt avgjørelse om å ta med noen hjem. Men jeg bor med en venninne, blir aldri med noen hjem, og forteller alltid til de jeg er ute med hvor jeg går og med hvem. Jeg tar mine forholdsregler, og trives egentlig med det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at å bry seg for mye er bedre enn å bry seg for lite.

Anonymkode: 63d72...2ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker du gikk hjem sammen med en mann kompisene var mer enn klar over at var potensielt ubehagelig eller farlig. 

Anonymkode: c4c2c...e89

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

det er helt topp at de passet på at det ikke skjedde noe jeg ikke var komfortabel med, men når de kom bort to stykker, for tredje gangen hadde jeg mest lyst å bare droppe hele greia og gå hjem alene for å slippe alt oppstyret som ble. Å det var jo faktisk jeg som hadde tatt initiativ til å ta han med hjem i utgangspunktet. 

Dette er bare vennlig omsorg, og ikke noe å problematisere. En omsorg som strekker seg langt, ja, men dette er da ikke et problem?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...