AnonymBruker Skrevet 24. februar #1 Del Skrevet 24. februar Hei. Er 36 år og jeg har i dag en jobb i det offentlige som er ganske så trygg. Her kan jeg styre min egen hverdag og benytte flexitid. Det er kun 10 minutters reisetid hvor jeg og kona kan kjøre felles bil. Jeg får som regel alltid velge mine egne ferieuker og det er et godt arbeidsmiljø. Jobben har betalt pause og nye lokaler. Jobben er nærmest 100% stillesittende på et innelukket kontor med masse mailer, møter og masse dokumenter som skal utarbeides og følges opp. Alltid noe jeg skulle ha gjort, men ikke fikk tid til. Ofte konflikter med konsulenter og entreprenører som må løses. Må jevnlig sitte på kvelder for å følge opp arbeid som haster og ikke må få forsinkelser. Jeg har byttet stilling 2 ganger de siste 2 årene. Første gang fordi prosjektet jeg skulle jobbe med ble utsatt på ubestemt tid, og 2. gang fordi jeg gikk tilbake i samme firma, men annen enda mer sittestillende stilling (den jeg har nå). Litt avhengig av hvordan dagene har vært har jeg ofte problemer med å "koble" meg vekk fra jobben og inn i familielivet når jeg kommer hjem. Jeg kjenner veldig på at jeg har skiftet jobb flere ganger de siste årene, men føler jeg må inn i en mer fysisk stilling da magen vokser og jobben sakte men sikkert går utover min mentale helse. Jeg har ingen problem med å finne fysisk jobb i forhold til fagbrevet jeg har og har snakket med andre i bransjen som er enige (har også hatt en lang telefonsamtale med potensiell ny arbeidsgiver). Jeg har også en ingeniørgrad som gjør det enklere å vokse innad i mitt felt. Jeg har mulighet til å jobbe rotasjon som fagmann (og muligens senere som feltingeniør) hvor jeg er 15dager på, 20 av. (Har fått konas tillatelse). Med et par år på verft kan jeg muligens få offshore jobb med 2-4 ordning. Ved arbeid som fagmann på verft og 15-20 ordning vil jeg gå en del ned i lønn fra 46k netto - til 39k netto og enda lengre ned om jeg ikke velger rotasjon. Litt usikker på feltingeniør, men tror dette vil bli noenlunde likt som jeg har i dag (46k). Jeg har 3 barn (6, 9 og 11) og antar det blir vanskelig å forlate dem i 2 uker, men når jeg er hjemme kan jeg være 100% tilgjengelig. Stor sannsynlighet for at jeg går glipp av en del bursdager og andre begivenheter. Jeg har ikke jobbet rotasjon tidligere, men de jeg har snakket med mener de klarer å koble seg veldig bra vekk fra jobben i friperioden og skal "aldri" tilbake til noe annet med mindre de må (begge uten barn). Jeg har også vurdert å starte mitt eget håndverker firma som jeg kan jobbe i dersom jeg skulle kjede meg i friperioden. Antar folk kommer til å se rart på meg om jeg gjør dette, men kjenner på at jeg ikke orker mer stillesitting og møter, mailer og lange dokumenter. Om jeg skulle angre meg, så får jeg nok ikke jobben tilbake da jeg allerede har sluttet en gang tidligere. Alternativ vil være å søke seg over i en annen jobb internt med mindre lønn, men må innrømme jeg har en liten drøm om å jobbe 2 - 4 for så å lage eget firma på fritiden hvor jeg styrer slik jeg vil (dette var helt ok for potensiell ny arbeidsgiver). "river meg i håret" Anonymkode: 555cc...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 25. februar #2 Del Skrevet 25. februar Jeg synes du bør gjøre det du har lyst til. Joda, det er en lønnsforskjell, men du har bare ett liv. Og hvis økonomien deres tåler det, hvorfor ikke? Det høres ut som at du nå ikke får hektet deg på familien, og det gir deg dårlig samvittighet. Med rotasjon kan du være 100% påskrudd på jobb, og deretter 100% hjemme. Jeg er veldig for at man skal leve livet sitt mest mulig slik man vil (og trenger) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #3 Del Skrevet 26. februar Takk for svar Aristoteles. Kjenner veldig på at jeg "ikke vet hva jeg vil". Godt mulig jeg bare må ta en kjangs og hoppe i det. Anonymkode: 555cc...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå