Gå til innhold

Sende melding?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var med en mann jeg har snakket litt med i helgen, vi har tidligere kun snakket sammen på melding. I helgen møttes vi for første gang ute, å dro sammen hjem. 
jeg liker å snakke med han og syns vi hadde det hyggelig den kvelden, men nå har vi ikke snakket sammen siden. 
jeg vet jeg dumma meg litt ut da vi var ute (var på ingen måte ufin eller gjorde noe ugreit ovenfor han eller noen andre), men vi snakket om det før vi la oss og det virka som at stemninga var god.
måtte tidlig opp dagen etter, og fikk ikke snakket noe særlig med han før han reiste. 
bør jeg sende melding nå? og da evt. beklage for at jeg dumma meg ut? Eller over tenker jeg dette? 

Anonymkode: 72146...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"dummet meg ut" er ikke nok til å gi råd...

Anonymkode: e2c10...17d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker du at denne mannen har noe for seg så send en melding. Det verste som kan skje er at du blir avvist, og da kan du gå videre.

Anonymkode: 98545...ccf

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du skal la det ligge. Han har sikkert glemt det og det er ingen vits i å rippe opp i det. 

ps: å vise så stor grad av usikkerhet at du vil snakke om det enda en gang er verre enn det du gjorde, antagelig.

Endret av Rotemor
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rotemor skrev (1 minutt siden):

Tenker du skal la det ligge. Han har sikkert glemt det og det er ingen vits i å rippe opp i det. 

Nå vet vi ikke hva som ligger i å "dumme seg ut". For alt vi vet kan det sees på om denne mannen er prippen eller tåler en støyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå vet vi ikke hva som ligger i å "dumme seg ut". For alt vi vet kan det sees på om denne mannen er prippen eller tåler en støyt. 

Men de har jo allerede snakket om det.

Hvem setter pris på at man maser om det, da? De færreste menn, tenker jeg.

Endret av Rotemor
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg ble kanskje litt for full, å oppførte meg nok deretter, men jeg var bare i godt humør, danset mye, snakket mye og sa blant annet hvor pen og snill jeg syns han var (men opplevde ikke at han syns det var noe kjipt egentlig, men jeg kan jo ha mistolket). Før jeg brått ble sliten og ville hjem, å han ville jo være med. Vi la oss og snakket litt om det før vi sovnet, men vi var jo begge ganske fulle. 
jeg glemte å si det i hovedinnlegget, men jeg sendte en snap noen timer etter han hadde reist, med bilde av noe som refererte til en on going joke vi har hatt, men fikk ikke svar.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble kanskje litt for full, å oppførte meg nok deretter, men jeg var bare i godt humør, danset mye, snakket mye og sa blant annet hvor pen og snill jeg syns han var (men opplevde ikke at han syns det var noe kjipt egentlig, men jeg kan jo ha mistolket). Før jeg brått ble sliten og ville hjem, å han ville jo være med. Vi la oss og snakket litt om det før vi sovnet, men vi var jo begge ganske fulle. 
jeg glemte å si det i hovedinnlegget, men jeg sendte en snap noen timer etter han hadde reist, med bilde av noe som refererte til en on going joke vi har hatt, men fikk ikke svar.  

Han er sikkert fyllesyk.

Bare å vente og se…. hvis du allerede har sendt no så la det ligge

Anonymkode: aa3b4...dd0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du interressert tenker da det er helt innafor å sende en melding og spørre om han er interressert i å møte deg igjen. På den måten får du et svar og slipper å lure på dette i evigheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En mann hadde svart på snap om han var interessert i å prate mer med deg var min første tanke.

Anonymkode: 1b85f...670

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde nok ikke sendt noen melding siden han ikke svarte deg på snap.

Anonymkode: 96e1f...1d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var med en mann jeg har snakket litt med i helgen, vi har tidligere kun snakket sammen på melding. I helgen møttes vi for første gang ute, å dro sammen hjem. 
jeg liker å snakke med han og syns vi hadde det hyggelig den kvelden, men nå har vi ikke snakket sammen siden. 
jeg vet jeg dumma meg litt ut da vi var ute (var på ingen måte ufin eller gjorde noe ugreit ovenfor han eller noen andre), men vi snakket om det før vi la oss og det virka som at stemninga var god.
måtte tidlig opp dagen etter, og fikk ikke snakket noe særlig med han før han reiste. 
bør jeg sende melding nå? og da evt. beklage for at jeg dumma meg ut? Eller over tenker jeg dette? 

Hvordan dummet du deg ut da? Jeg ville sendt han en melding å takket for en hyggelig kveld i går👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Coachshinny skrev (23 minutter siden):

Hvordan dummet du deg ut da? Jeg ville sendt han en melding å takket for en hyggelig kveld i går👍

Jeg ble kanskje litt for full, å oppførte meg nok deretter, men jeg var bare i godt humør, danset mye, snakket mye ogsa blant annet hvor pen og snill jeg syns han var (men opplevde ikke at han syns det var noe kjipt egentlig, men jeg kan jo ha mistolket). Før jeg brått ble sliten og ville hjem, å han ville jo være med. Vi la oss og snakket litt om det før vi sovnet, men vi var jo begge ganske fulle.

Jeg sendte en snap noen timer etter at han dro, med et bilde refererende til en on going joke vi har hatt, men fikk ikke noe svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Din epistemologiske tilnærming til pragmatisme synes å være forankret i en dikotomisk forståelse av mellommenneskelige relasjoner, der didaktisk korreksjon er ansett som en univok prosess med deterministisk utfall. Imidlertid overser du den hermeneutiske kompleksiteten i kommunikasjon, hvor persepsjon og intersubjektivitet skaper en polyfon diskursivitet.

At du fremhever din dominerende livssituasjon som en validasjon av din epistemiske autoritet, er et klassisk eksempel på argumentum ad verecundiam. Videre er din postulering av at en enkelt korreksjon er tilstrekkelig for å modifisere atferd en oversimplifisering av den kognitive dissonansen som ofte preger sosiale interaksjoner.

Din avvisning av det du kaller «dilldall» kan tolkes som en reduksjonistisk avskrivning av nuanserte, pragmatisk kontekstualiserte responsstrategier. At du insisterer på en monokausal forklaring, hvor ansvaret for en eventuell misforståelse projiseres ensidig, vitner om en manglende anerkjennelse av den dialektiske naturen i menneskelig kommunikasjon.

Om du på tidspunktet for din respons ikke var klar over problemets substans, impliserer det en apriorisk konklusjon uten empirisk forankring. Dette utgjør en performativ selvmotsigelse, der du både avviser eksistensen av et problem og samtidig hevder å kunne evaluere dets relevans.

Kort sagt: Du har konstruert et narrativ der din egen ufeilbarlighet tas for gitt, men hvor enhver divergerende tolkning avvises som et kognitivt deficit hos motparten. Dette er ikke et pragmatisk standpunkt, men snarere en tautologisk sirkelargumentasjon.

Hvorfor holder du på med dette tøvet? Du er på et diskusjonsforum, det brukeren du hisser deg opp over skriver er helt legitimt, og jeg er enig med henne. Du må da være såpass voksen at du takler at andre har en annen oppfatning enn deg selv?

TS har tatt opp oppførselen sin med denne karen. Så har hun etter at han dro sendt et eller annet (det kommer ikke konkret frem hva det er hun holder på med) til ham som han ikke har brydd seg med å svare på. Da sier dette meg at nå kan TS ta et par steg tilbake, og la det være opp til denne karen å velge når han tar kontakt selv.

Anonymkode: 582fb...057

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor holder du på med dette tøvet? Du er på et diskusjonsforum, det brukeren du hisser deg opp over skriver er helt legitimt, og jeg er enig med henne. Du må da være såpass voksen at du takler at andre har en annen oppfatning enn deg selv?

TS har tatt opp oppførselen sin med denne karen. Så har hun etter at han dro sendt et eller annet (det kommer ikke konkret frem hva det er hun holder på med) til ham som han ikke har brydd seg med å svare på. Da sier dette meg at nå kan TS ta et par steg tilbake, og la det være opp til denne karen å velge når han tar kontakt selv.

Ja vi snakket kort om det før vi la oss, men var jo på det tidspunktet ganske fulle begge to. 
Det jeg sendte til han dagen etter var en snap av en park med masse joggere i, og en fyllesyk meg, hvor det sto noe sånn som "det er forskjell på folk 🥲" , fordi vi tidligere har tullet mye med nettopp dette og at "we could never". Så ingen dyp melding, men som sagt en on going joke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva sikter du egentlig til med hva jeg holder på med? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hva sikter du egentlig til med hva jeg holder på med? 😅

Jeg sikter til at du sendte ham en melding som han ikke svarte på (en spøk dere imellom). Du skriver veldig lite konkret om hva du dummet deg ut med, og heller ikke noe konkret om hva den spøken dreide seg om (før nå i ettertid av min post). Men det du skriver, er at han ikke svarte.

Da tenker jeg at du bør roe ned og la fyren få anledning til å ta kontakt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- og kanskje bli litt mindre full neste gang, slik at du har mer kontroll over hva du gjør/ikke gjør. Mye man slipper å angre på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg sikter til at du sendte ham en melding som han ikke svarte på (en spøk dere imellom). Du skriver veldig lite konkret om hva du dummet deg ut med, og heller ikke noe konkret om hva den spøken dreide seg om (før nå i ettertid av min post). Men det du skriver, er at han ikke svarte.

Da tenker jeg at du bør roe ned og la fyren få anledning til å ta kontakt selv.

Jeg har jo skrevet at jeg ble litt for full, men var i godt humør, og var i typisk en pils for mye men fortsatt blid stemning, danset, pratet og fortalte han velvillig om hvor fin jeg syns han er. Før jeg så brått bestemte meg for at jeg måtte hjem fordi jeg var sliten, og da ville han være med meg hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...