AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jobber i kommunen i en stilling som bare krever bachelor. Har ca 10 års ansiennitet og tjener 620.000 i året. Her inne får jeg inntrykk av at lønnen min er heeeelt rævva. Ja, det er den helt sikkert altså, men jeg begynner å lure om man får et litt skjevt inntrykk her inne om at «alle andre» tjener mer? Søker på andre jobber nå, mange som krever master (har selv høyere utdanning enn bachelor men blir ikke lønnet for dette pr i dag), og da ligger ofte på type 575.000-610.000, altså mindre enn jeg har i dag. Dette er typiske konsulent, seniorkonsulent, rådgiver osv. Så jeg begynner å lure på om min nåværende lønn ikke er så helt ille likevel? Syns du 620 i året for en stilling som krever 3-årig utdannelse er krise? Anonymkode: d9691...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Husk at folk som tjener godt flokker seg til tråder om lønn for å fortelle hvor mye de tjener. Det er alltid bedre å søke på nett etter kalde harde fakta. Når det er sagt så vet jeg at søsteren min som har en kommunal konsulentstilling i kommunen tjener 570.000. Hun har også bachelor med over 10 års ansiennitet. Men det kommer an på flere faktorer. Fagområde og spesielt geografisk beliggenhet. Vi bor i en kommune hvor offentlige lønninger ikke er så høye. Høyere lønninger i storbyer. Anonymkode: e7c7a...e13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har 618 000 i en stilling som bare krever bachelor (har master). Full ans. Dårlig, men ok gitt hjemmekontor og fleks Anonymkode: e35d8...175 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Du vil ikke få et godt bilde av det på kvinneguiden. Litt som at i alle sparetråder så sparer folk minst 10 000 i måneden i tillegg til nedbetaling av lån osv. Det er også store variasjoner fra én kommune til en annen. Det du bør gjøre er å kontakte fagforeningen din og få en gjennomsnittslønn for din stillingskode i kommunen for eksempel. Noen fagforeninger har også lønnskalkulator der du kan bruke filter for å finne så nært som mulig ditt område og stilling. Anonymkode: f3f52...e19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden 565 som saksbehandler i staten. Hadde vært veldig glad hadde jeg hatt over 600! Dersom lønnsoppgjøret som kommer blir like dårlig som det som var, så må jeg begynne å se meg om etter ny jobb. Bachelor og 15 år i arbeidslivet. Anonymkode: cf6fd...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Har master, 10 års ansiennitet, jobber kommunalt som rådgiver. Lønn er 750 000. Anonymkode: 5086c...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Masteren ga meg 100 000 mer i lønn… Anonymkode: 5086c...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå