Gå til innhold

Menn: Har avvisning gjort deg sterkere eller svakere som person?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Både og. Blitt mer kynisk og egosentrisk siden årsakene til avvisninger er overfladiske ting. Kan vel heller si jeg har kastet meg på ballen.

Anonymkode: d251a...656

Hva slags overfladiske ting og hva mener du med kastet deg på ballen?

Anonymkode: 175ba...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har vanskelig for å si at jeg har kommet styrket ut av det, når det egentlig bare har sakte høvlet bort det jeg på et tidspunkt hadde av selvtillit på den fronten.

Anonymkode: de04a...51f

Jeg skulle laget denne tråden i poll format. Det ser ut til at flertallet sier avvisning har gjort dem svakere, noe som Ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 15.12):

Hvordan fungerer denne borgen i praksis? 

Denne borgen fungerer slik at jeg aldri gjør meg sårbar. Jeg har fult fokus på meg og mine mål. Blir nok antakeligvis oppfattet som en arrogant mann av damene som er i kontakt med meg. Jeg er kort, presis og ikke noe tull. På gaten ser jeg ikke på damer, men hodet er høyt hevet og hodet fokusert på det jeg skal. 
Jeg slipper ingen damer under huden min.

Ja, jeg vet det høres spesielt ut, kanskje trist. Men det har gjort livet mitt mye mer behagelig. Før dette var jeg helt fortvilet, desperat, sjenert, forelsket, deprimert, og det virket inn på alle områder av livet mitt. Nå har jeg ro i kropp og sinn, jeg har fått tilbake sommerfuglfølelsen i magen når jeg ser frem mot noe, gleder meg til noe. Jeg oppfyller drømmene mine, og føler meg veldig vellykket. Og det kom av en aksept av at jeg må gjøre dette livet alene. 

Så, all den avvisningen knakk meg til et punkt hvor jeg måtte ta et valg. Å fortsette selvskadingen eller begynne å ta vare på meg selv. Den borgen er det som holder meg oppreist

Anonymkode: f7b68...dd5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Denne borgen fungerer slik at jeg aldri gjør meg sårbar. Jeg har fult fokus på meg og mine mål. Blir nok antakeligvis oppfattet som en arrogant mann av damene som er i kontakt med meg. Jeg er kort, presis og ikke noe tull. På gaten ser jeg ikke på damer, men hodet er høyt hevet og hodet fokusert på det jeg skal. 

Ja, jeg vet det høres spesielt ut, kanskje trist. Men det har gjort livet mitt mye mer behagelig. Før dette var jeg helt fortvilet, desperat, sjenert, forelsket, deprimert, og det virket inn på alle områder av livet mitt. Nå har jeg ro i kropp og sinn, jeg har fått tilbake sommerfuglfølelsen i magen når jeg ser frem mot noe, gleder meg til noe. Jeg oppfyller drømmene mine, og føler meg veldig vellykket. Og det kom av en aksept av at jeg må gjøre dette livet alene. 

Så, all den avvisningen knakk meg til et punkt hvor jeg måtte ta et valg. Å fortsette selvskadingen eller begynne å ta vare på meg selv. Den borgen er det som holder meg oppreist

Veldig inspirerende 👍👍 Takk for svaret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

At du ikke slipper noen damer under huden din var trist og lese. Kan forstå at du selv tenker dette er en god løsning. I forhold til å kunne ha en meningsfylt kjærlighetsrelasjon så går ikke dette. Ikke slik jeg ser på kjærlighet i sin helhet. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (24 minutter siden):

At du ikke slipper noen damer under huden din var trist og lese. Kan forstå at du selv tenker dette er en god løsning. I forhold til å kunne ha en meningsfylt kjærlighetsrelasjon så går ikke dette. Ikke slik jeg ser på kjærlighet i sin helhet. 

Jeg har ønsket kjærlighet så lenge, men det er ikke for meg. Og når den ikke er for meg, er dette den beste måten slik jeg ser det. Og den har fungert veldig bra de siste årene. Å åpne opp for den vil bare føre med seg smerte og lidelse.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ønsket kjærlighet så lenge, men det er ikke for meg. Og når den ikke er for meg, er dette den beste måten slik jeg ser det. Og den har fungert veldig bra de siste årene. Å åpne opp for den vil bare føre med seg smerte og lidelse.

Hva er grunnen til at du tenker at det ikke er for deg? 

Det er veldig trist at du forbinder kjærlighet med smerte og lidelse. Kjærlighet som er så vakkert ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil bare legge til. Det er ikke så uvanlig med mennesker som velger bort kjærligheten, i den forstand at den er mellom to mennesker. Religiøse har gjort dette frivillig i alle tider. Og de har et godt liv likevel. Jeg har valgt det bort ufrivillig, men av nødvendighet, for at jeg skal ha det bra

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den har gjort meg svakere. Ganske mye også. Jeg sitter ofte igjen med en følelse av å være problemet. Jeg har vel også, som en annen er inne på her, bygget meg en borg. Jeg har kommet til det punktet at om noen vil treffe meg etter et første møte så får de ta initiativ. Jeg er ferdig med å hele tiden føle meg innpåsliten.

Anonymkode: eeb7d...cfc

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 timer siden):

Kjærlighet som er så vakkert ❤️

Kjærlighet er vakkert når det funker, og veldig veldig vondt når det ikke funker. For min del er det det første jeg fokuserer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blitt mer likegyldig og legger lite i en date etterhvert.

Anonymkode: 497d6...84b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen av delene. Min verdi avgjøres ikke av hva andre enn et snevert utvalg mennesker synes om meg.

Anonymkode: f13bb...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen av delene. Min verdi avgjøres ikke av hva andre enn et snevert utvalg mennesker synes om meg.

Anonymkode: f13bb...54b

Så sterkere. Veldig god holdning 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva slags overfladiske ting og hva mener du med kastet deg på ballen?

Overfladiske ting kan være materialistiske ting som penger, eiendeler etc. eller utseende. At jeg har kastet meg på ballen betyr vel at jeg har begynt å jakte materialistiske ting uten noen planer om å dele noe som helst med noen som helst. 

Anonymkode: d251a...656

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har lært meg en ting, aldri prøv deg på noen som ikke virker interessert først. Går aldri bort til kvinner og prater med de, med mindre det er naturlig at vi skal det.

Prøver meg heller ikke, og trekker meg veldig fort unna ved det minste tegn til usikkerhet. Følelsene mine hører jeg aldri på lenger, kun logikk. Kvinner kommer og går som de vil, en dag vil de ha deg, neste dag vil de ikke mer. Og det er helt greit

Anonymkode: bf1ec...a39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...