Gå til innhold

Hjelp, jeg skal arrangere nyttårsfest!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå bestemt at årets nyttårsfest med vennegjengen skal være hjemme hos meg! :o :) Vi blir rundt 10 stk. som skal være med og det skal være alkoholfritt. (Aldersgruppe: 19-23)

Noen som kunne vært så snille å komme med tips og forslag til hva som kan lages av mat og drikke? Evt. komme med forslag til pynting av bord, hjem eller hva det nå enn måtte være..? Vet ikke riktig hvor jeg skal begynne. :roll:

Alle tips mottas med stooor takk! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder en knapp på kalkun jeg.

Og papirduk med fargestifter, slik at alle kan tegen og skrive på duken. Høres kanskje litt "barneselskap" ut, men det er faktisk ganske morsomt.

Alkoholfri champis eller cider (eller vin).

Pynt med hva du vil.

Nyttårsaften kan gjerne være litt "morsom" og useriøs spør du meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med Lea, kalkun og waldorfsalat er kjempegodt.

Også koldtbord er godt da.

Vi hadde nyttårsfest et år. Vi dekket da langbord med blå papirduk, hvite lys og nyttårsbuketter. På bordet hadde jeg strødd tynne sølvstjerner. Og så hadde jeg nyttårsservietter.

Og kalkun til mat. Det var en kjempesuksess.

Vi hadde spleiselag da, slik at alle stilte med litt hver.

Lykke til, det blir sikkert kjempeflott :D

Skrevet

Vi pleier å ha nyttårsselskap, og da er vi ca. 10 personer. Da lager vi kalkun og rekecoctail og en venninne pleier å lage waldorf salat. I tillegg har vi kokte grønnsaker, poteter og ris (så kan man velge), og Kylling Bretagne Saus. Som dessert har vi gjerne is eller sjokolademousse.

Drikke; brus og champagne. (Vi liker å kjøre litt stil på nyttårsaften og vil ikke ha noen fyllefest.) :)

Bordet dekker vi med fine tallerkener og glass, hvit eller mørkeblå duk og lysestaker i sølv (hvite lys). I tillegg pleier vi å drysse sånne små stjerner rundt omkring over hele bordet. I fjor hadde vi også en mørkeblå/sølv glitterboa midt på bordet - det var veldig stilig! :)

Bordkort kan man også lage om man vil.

Lykke til med nyttårs selskapet! :)

Gjest pulverheksa
Skrevet

Bowle.

Pleier å lage fruktbowle til velkomst drink.

Skjærer masse frukt i biter heller over tropisknektar masse isbiter og sitronbrus rett før servering.

Kjempesuksess

Som aktivitet anbefaler jeg Spillet fantasi med miming, utmerket isbryter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...