Gå til innhold

Fikk beskjed av veninne om at jeg kler meg for fargerikt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hun sa at det kunne bli litt mye og at jeg burde tone ned litt. Og at det var ikke bare hun som syntes det, flere hadde vist sag det.  Nå bruker jeg ikke så mye farger som hun tydeligvis mener, men jeg bruker litt farger og syns at bare svart og grått blir litt kjedelig. Skal jeg virkelig kle meg i mindre farger fordi hun sier jeg bør det? At hun og andre vi kjenner har drevet og diskutert hvordan jeg kler meg er heller ikke hyggelig, vi er da ikke 14 år. Men jeg vet ikke om jeg bør si noe til henne om det.

Anonymkode: f8c8c...18c

• Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det var litt gøy jeg :) 

Men er hun typen til å si det for å hjelpe, eller for å være litt ekkel? 

Jeg kunne ha funnet på å sy meg en kjole av et pride-flagg. Bare for å gni det inn.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kle deg akkurat som du vil. Så lenge du er ren og påkledd, er det ingen som har noe med klesstilen din. jeg og kler meg i mye farger. Hun burde skamme seg.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun sa at det kunne bli litt mye og at jeg burde tone ned litt. Og at det var ikke bare hun som syntes det, flere hadde vist sag det.  Nå bruker jeg ikke så mye farger som hun tydeligvis mener, men jeg bruker litt farger og syns at bare svart og grått blir litt kjedelig. Skal jeg virkelig kle meg i mindre farger fordi hun sier jeg bør det? At hun og andre vi kjenner har drevet og diskutert hvordan jeg kler meg er heller ikke hyggelig, vi er da ikke 14 år. Men jeg vet ikke om jeg bør si noe til henne om det.

Fortsett å kle deg fargerikt. Det er nok gråhet ute i verden. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var begrunnelsen hennes for at du burde "tone ned litt"? At hun synes du ser bedre ut med mer nøytrale farger, eller at "tar for mye plass" eller noe sånt pga. fargebruken?

Det er litt forskjell på om hun sier det i beste mening eller om hun sier det for å trykke deg ned.

Det er uansett du som bestemmer hva du skal kle deg i. Men hvis det er sånn at hun sier det i beste mening, fordi hun oppriktig mener du vil se bedre ut i mindre fargerike klær, kan du jo vurdere om hun har et poeng i det. Det hender jo at andre ser hvorvidt vi kler eller ikke kler noe bedre enn vi gjør selv.

Hvis hun bare sier det for å være kjip, fordi hun personlig ikke ville gått i slike klær eller noe sånt, kan du jo bare ignorere det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde sagt "så fordi DU synes det er for mye farger, så skal JEG slutte å kle meg slik jeg liker?"

Eller

"kult".

Kunne ikke brydd meg mindre. Hilsen ei som har vært alt fra emokid til fjortis.

Eg gir faen.

Anonymkode: 53dd7...cc2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Rart hvordan andre tror de kan bestemme over andre. Hadde gått i enda mer farger jeg og faset henne ut.

Anonymkode: 9fbd8...6ae

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Kle deg i det du føler deg vel i og som du blir glad av, helt uavhengig av hva som var motivet hennes med denne beskjeden. Det er nok mennesker i marineblått, grått og svart i dette landet her. Jeg blir glad av å møte folk med farger. Jeg går mye i farger selv og får så mange smil og hyggelige bemerkninger for det. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå):

Fint at ikke alle går i svart, grått og hvitt. 

For ikke å snakke om beige...

Anonymkode: cb74a...28d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde garantert sørget for å kle meg mer fargerikt hver gang jeg skulle treffe henne

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun sett "bli ny" reportasjer? Der grå mus blir stylet og kledd opp av proffe? De blir ikke kledd opp i svart og beige, det er i alle fall sikkert.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kle deg i farger, det er fint.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kle deg i det du har lyst til. Jeg kler meg gjerne fargerikt, fordi det er min måte å uttrykke meg på. Og jeg har fått høre det i positive ordelag. Og jeg er ingen utadvendt person, men det viser veldig godt hvem jeg er på innsiden (som overrasker en del, siden jeg er introvert og innadvendt). 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kan du ikke kle deg litt mer normalt?, sukket en venninne til meg en gang. Da vi var 12. Jeg lo da,  jeg hadde ledd enda mer om noen i fullt alvor hadde sagt noe sånt til meg nå.

Hvis venninna di har problemer med hvordan du kler deg, ligger problemet,  og dermed også løsningen, i hennes hode. Ikke i ditt klesskap.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Burde tone det ned? 

Livet er ikke bare burde burde, hadde jeg sagt og eksplodert i farger som det vakreste fyrverkeri! 

"De reneste og mest omtenksomme sjeler er de som elsker farger mest mest." John Ruskin.

Anonymkode: a83a9...24e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kle deg i farger, jeg blir oppriktig glad når jeg ser folk i fargerike klær, vi kler oss alt for trist her i Norge.

Anonymkode: 82641...51a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neste gang jeg møtte vedkommende, hadde jeg tatt på meg de mest fargerike og mismatchende plaggene jeg eide..

Anonymkode: 105b4...ac7

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fint med farger! Men bruker du mangen på en gang? Det må settes sammen på en pen måte sånn at du ikke ser ut som en klovn. Kler du fargene ? Tenker du over hva som passer sammen osv? Sikkert godt ment fra hennes side . Men du som bestemmer. Er hun flink å kle seg? Har hun peiling ? Noen ganger kan man ta råd fra folk- hvis de er flinkere enn oss til noe ;)

Anonymkode: 91b84...355

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Farger er bare fint😊

Jeg gikk i en sjokkrosa/fuchsia kjole på jobb i dag, aldri fått så mange komplimenter noen gang før tror jeg🌺

Anonymkode: 24dc4...32a

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...