Gå til innhold

Gjøre det slutt med barnefar for andre gang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er det noen her som har blitt sammen igjen med barnefar, for så å finne ut at det faktisk ikke går ? Altså å la barna gå igjennom et brudd igjen ?

Vi har vært gift i mange år, og skilte oss for et par år siden. Vi har vært litt av og på uten å si noe til barna i frykt for at det skulle skjære seg, men vi har vært fast bestemt på å ordne opp, og vi greide det. 

Men nå sitter jeg og angrer og dette er helt forferdelig for jeg vil ikke at barna skal gå igjennom dette igjen. 

Føler meg som et så forferdelig menneske, jeg prøver så hardt jeg kan å være lykkelig men jeg får det ikke til. 

Er på andre uka nå...

Anonymkode: 7b96f...bbe

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opp

AnonymBruker
Skrevet

Du er på andre uken med anger nå? Hvor lenge har barna visst om dette nå da? To uker med litt dårlige følelser er ingenting, her må du jo jobbe hardere for å få det til, er min tanke. 

Anonymkode: 59575...bef

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen igjen, og hvor lenge har barna visst at dere har vært sammen igjen?

Anonymkode: fd1dc...e50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvor lenge har dere vært sammen igjen, og hvor lenge har barna visst at dere har vært sammen igjen?

To uker totalt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du er på andre uken med anger nå? Hvor lenge har barna visst om dette nå da? To uker med litt dårlige følelser er ingenting, her må du jo jobbe hardere for å få det til, er min tanke. 

Hva om det ikke går, er det ikke bedre at det avsluttes nå enn senere ?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at dere bestemte dere for å finne sammen igjen? Det må jo ha vært rimelig veloverveid siden det er (små?) barn inne i bildet? Tenker dere må prøve å holde fast ved det som førte dere sammen igjen ❣️

Anonymkode: 8eec2...6ea

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere bodd sammen i de to ukene? 

Og hvor gamle er barna? Hvis de er så store at de snart flytter ut er det kanskje mulig å "holde ut", men hvis de er små er det kanskje like greit å avslutte nå?

Anonymkode: 7263d...8f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

To uker totalt.

Dere har vært sammen igjen i to uker, eller barna har visst det i to uker? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at et forhold er opp og ned. Hvert fall når barn er i bildet. Det er så mye fokus på barna at man glemmer kjærligheten oppi alt det styret. Vi kom oss gjennom barnstadige. Barna har flyttet ut og kjærligheten har virkelig blomstret. Vi var flink til å dra bort noen få helger i året for å ta vare på oss også. Men har absolutt skulla vært mye flinkere til å se hverandre i hverdagen også. Men no er alt supert. 

Anonymkode: 9c177...bba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva om det ikke går, er det ikke bedre at det avsluttes nå enn senere ?

Jo forsåvidt, men det høres litt ut som om du har panikk nå. Du ønsket jo dette for bare to uker siden, hva forandret seg på den tiden?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere har vært sammen igjen i to uker, eller barna har visst det i to uker? 

Vi bestemte oss for ca halvannen måned siden å prøve etter lang tid med samtaler og tenking. Vi ble sammen for to uker siden, og barna fikk vite det et par dager før at pappa skulle flytte inn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jo forsåvidt, men det høres litt ut som om du har panikk nå. Du ønsket jo dette for bare to uker siden, hva forandret seg på den tiden?

At han flytta inn og det ble bare kaos, jeg får angst når han tar på meg.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er grunnen til at dere bestemte dere for å finne sammen igjen? Det må jo ha vært rimelig veloverveid siden det er (små?) barn inne i bildet? Tenker dere må prøve å holde fast ved det som førte dere sammen igjen ❣️

Anonymkode: 8eec2...6ea

Familie idyll, ferier og gode minner for barna. Men virker som jeg bare savnet han, og savnet etter alt og så merker jeg at jeg ikke er forelsket eller noe.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har dere bodd sammen i de to ukene? 

Og hvor gamle er barna? Hvis de er så store at de snart flytter ut er det kanskje mulig å "holde ut", men hvis de er små er det kanskje like greit å avslutte nå?

Anonymkode: 7263d...8f7

De er åtte og fire 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe av det verste jeg har lest på KG og jeg har lest mye rart her. Hvorfor i alle dager bestemte dere at dere skulle flytte sammen igjen uten å teste ut forholdet som særboere? Skjønner ingenting. Verdens verste foreldre. Bare be ham om å flytte ut igjen, ungene deres har sikkert mye annet med dere som de tar mer skade av enn dette. 

Anonymkode: e9257...5bd

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er noe av det verste jeg har lest på KG og jeg har lest mye rart her. Hvorfor i alle dager bestemte dere at dere skulle flytte sammen igjen uten å teste ut forholdet som særboere? Skjønner ingenting. Verdens verste foreldre. Bare be ham om å flytte ut igjen, ungene deres har sikkert mye annet med dere som de tar mer skade av enn dette. 

Anonymkode: e9257...5bd

Virkelig? Verdens verste foreldre? Nei, nå må du gi deg 😅 

TS, ikke ta til deg det der. Slik er livet, det er ingen oppskrift. Dere har hatt gode intensjoner ved å finne sammen igjen, men så funker det ikke. Ungene har ikke vondt av å se at foreldrene er feilbarlige, dere er bare mennesker. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen har hatt to brudd faktisk, og er nå sammen igjen (2 år siden vi ble sammen igjen siste gang). Vi hadde mange sår vi måtte hele, fått god hjelp på familiekontoret. Det har vært vondt, både for oss og barna. Nå føles det bedre og tryggere enn noen gang, og vi er innstilt på å være sammen til vi blir gamle og grå. Men det tok tid å komme hit, og dessverre måtte barna gjennom to brudd. 

Det har gått bra, tross alt. Vi snakker mye med barna om det som har vært, og hvordan det var for oss og for dem. Jeg tror at de vil se på oss som gode forbilder likevel, fordi vi har stått i stormer og kommet styrket ut av det. 

Barna lærer at foreldrene er mennesker med følelser, vi kan gjøre feil, og vi kan reparere. At livet ikke er en dans på roser, men at vi gjør så godt vi kan.

Anonymkode: 3039f...916

AnonymBruker
Skrevet

Dere burde forsøke som særboere først ja, være mer sammen i helgene, ta det gradvis. Han burde ikke flytte inn med en gang. Og dere må virkelig være sikre før dere flytter sammen igjen. 

Anonymkode: 0106f...bb4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi bestemte oss for ca halvannen måned siden å prøve etter lang tid med samtaler og tenking. Vi ble sammen for to uker siden, og barna fikk vite det et par dager før at pappa skulle flytte inn. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

At han flytta inn og det ble bare kaos, jeg får angst når han tar på meg.

Altså, dette har jo gått altfor fort. Å gå fra hverandre er en stor ting, og en stor påkjenning for barna. Og å da bruke halvannen mnd til å bestemme dere for å bli sammen igjen, og kun 1 mnd på å flytte sammen og leve familielivet igjen, er altfor fort.

Her burde dere bestemt dere for det - helt greit, men lagt en plan om at dere er kjærester i minst ett halvt år til ett år før dere lar barna tro at alt er fryd og gammen igjen. Hvorfor haster alt sånn? Tipper du nå har panikk, som en over sier. 

Anonymkode: 41be5...6da

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...