AnonymBruker Skrevet 24. februar #1 Del Skrevet 24. februar Jeg har store deler av min barndom og mitt voksne liv opplevd særdeles grov mobbing. Når jeg nevner det, får jeg ofte dritt tilbake. Nå er jeg sint. Jeg er sint, fordi ingen har noen sinne tatt mitt parti. Jeg føler at alle har rett. At jeg ikke er verdt et liv. Hvordan kan jeg uttrykke meg uten å møte så mye hat? Hvordan kan jeg gi slipp på det ekstreme sinnet? Hvordan kan jeg leve videre? Anonymkode: 99e63...a26 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #2 Del Skrevet 24. februar Det du har opplevd høres utrolig vondt ut, og det er ikke rart at du føler deg sint når du har blitt behandlet så urettferdig. Du fortjener ikke hat, og du er ikke alene om å føle det du gjør. Sinne er en naturlig reaksjon når man har blitt såret over lang tid, men det kan også tære på deg selv. Kanskje det kan hjelpe å finne måter å få det ut på – som å skrive, trene, male, snakke med noen du stoler på, eller søke profesjonell hjelp. Det finnes også støttegrupper for folk som har vært gjennom lignende ting, der du kan møte forståelse i stedet for motstand. Når det gjelder hvordan du kan uttrykke deg uten å møte så mye hat, så handler det dessverre ofte om hvor man deler og hvem som lytter. Mange forstår ikke hvordan det er å leve med mobbingens ettervirkninger. Kanskje det kan være lettere å finne tryggere steder å dele tankene dine, der folk faktisk vil lytte og støtte deg? Og viktigst av alt – du er verdt et liv, selv om det kanskje ikke føles sånn akkurat nå. Du har kommet deg gjennom så mye allerede, og det betyr at du har styrke. Kanskje et første lite steg videre kan være å finne én ting i hverdagen som gir deg et lite lys. Du fortjener å ha det bedre. Anonymkode: a43b8...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #3 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det du har opplevd høres utrolig vondt ut, og det er ikke rart at du føler deg sint når du har blitt behandlet så urettferdig. Du fortjener ikke hat, og du er ikke alene om å føle det du gjør. Sinne er en naturlig reaksjon når man har blitt såret over lang tid, men det kan også tære på deg selv. Kanskje det kan hjelpe å finne måter å få det ut på – som å skrive, trene, male, snakke med noen du stoler på, eller søke profesjonell hjelp. Det finnes også støttegrupper for folk som har vært gjennom lignende ting, der du kan møte forståelse i stedet for motstand. Når det gjelder hvordan du kan uttrykke deg uten å møte så mye hat, så handler det dessverre ofte om hvor man deler og hvem som lytter. Mange forstår ikke hvordan det er å leve med mobbingens ettervirkninger. Kanskje det kan være lettere å finne tryggere steder å dele tankene dine, der folk faktisk vil lytte og støtte deg? Og viktigst av alt – du er verdt et liv, selv om det kanskje ikke føles sånn akkurat nå. Du har kommet deg gjennom så mye allerede, og det betyr at du har styrke. Kanskje et første lite steg videre kan være å finne én ting i hverdagen som gir deg et lite lys. Du fortjener å ha det bedre. Anonymkode: a43b8...46f Nei. Jeg har erfart at dette stedet ikke er riktig sted, men ingen andre vil lytte. Anonymkode: 99e63...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 24. februar #4 Del Skrevet 24. februar Du må nullstille 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #5 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Jeg har erfart at dette stedet ikke er riktig sted, men ingen andre vil lytte. Anonymkode: 99e63...a26 Dette er tull, ingen på KG er for mobbing. Vi støtter de som har opplevd mobbing, og ser ned på mobberne. (Det finnes sikkert noen veldig få unntak, men de er ikke verdt å nevne.) Hvordan i all verden har du fått en oppfatning av det motsatte?! Anonymkode: d2f08...0e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 24. februar #6 Del Skrevet 24. februar Du kan begynne med å søke støtte uten å rakke ned på andre. Du kan fremme din sak, forklare hva som er vanskelig for deg uten å skylde på noen. Forklar utfordringer, problemer og hvordan disse oppleves, men fordel ikke skyld. Slutt å kall deg selv parasitt, dum, ekkel eller hva som helst, det framstår bare som du er en martyr. Regelen er vel, ikke alt man tenker bør man si høyt. Skal man motta empati og sympati må man ofte være en som gir tilbake. Det er alltid lettere å vise medfølelse til mennesker som framstår genuine, snille og empatiske, til tross for sine problemer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #7 Del Skrevet 24. februar BobbySocks skrev (Akkurat nå): Du kan begynne med å søke støtte uten å rakke ned på andre. Du kan fremme din sak, forklare hva som er vanskelig for deg uten å skylde på noen. Forklar utfordringer, problemer og hvordan disse oppleves, men fordel ikke skyld. Slutt å kall deg selv parasitt, dum, ekkel eller hva som helst, det framstår bare som du er en martyr. Regelen er vel, ikke alt man tenker bør man si høyt. Skal man motta empati og sympati må man ofte være en som gir tilbake. Det er alltid lettere å vise medfølelse til mennesker som framstår genuine, snille og empatiske, til tross for sine problemer. Hva mener du at jeg rakker ned på andre? Anonymkode: 99e63...a26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 24. februar #8 Del Skrevet 24. februar (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du at jeg rakker ned på andre? Anonymkode: 99e63...a26 Du trekker fram andre minoriteter i negativt åndedrag, som en sammenligning for dine opplevelser. Det er vanskelig for andre å forholde seg til og vil føre til at du opplever motstand framfor den sympatien du ønsker. Prøv å si: Jeg opplever at min liv som funksjonshemmet ikke er mye verd, fordi jeg sliter med å komme til, jeg oppleve å bli snakket til som et barn (fyll inn det du ønsker). Dette gjør meg utrolig lei meg, og det viser jeg ofte som sinne. Jeg skulle ønske noen kunne se «meg», at jeg er en flott person til tross for mine utfordringer! Jeg er helt sikker på at du vil møtes annerledes. Endret 24. februar av BobbySocks 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #9 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er tull, ingen på KG er for mobbing. Vi støtter de som har opplevd mobbing, og ser ned på mobberne. (Det finnes sikkert noen veldig få unntak, men de er ikke verdt å nevne.) Hvordan i all verden har du fått en oppfatning av det motsatte?! Anonymkode: d2f08...0e9 Jo, noen kan være ganske fæle dessverre Anonymkode: 99e63...a26 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #10 Del Skrevet 24. februar BobbySocks skrev (1 minutt siden): Du trekker fram andre minoriteter i negativt åndedrag, som en sammenligning for dine opplevelser. Det er vanskelig for andre å forholde seg til og vil føre til at du opplever motstand framfor den sympatien du ønsker. Å, tror du..? Nei nei. Jeg er ikke den personen Anonymkode: 99e63...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 24. februar #11 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å, tror du..? Nei nei. Jeg er ikke den personen Anonymkode: 99e63...a26 Føyde til meg i innlegget mitt. Et råd til deg. Håper du tar det til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #12 Del Skrevet 24. februar BobbySocks skrev (Akkurat nå): Føyde til meg i innlegget mitt. Et råd til deg. Håper du tar det til deg. Og igjen, jeg fikk med meg innlegget du muligens refererer til, men det var ikke meg Anonymkode: 99e63...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #13 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 20.37): Dette er tull, ingen på KG er for mobbing. Vi støtter de som har opplevd mobbing, og ser ned på mobberne. (Det finnes sikkert noen veldig få unntak, men de er ikke verdt å nevne.) Hvordan i all verden har du fått en oppfatning av det motsatte?! Anonymkode: d2f08...0e9 Hvis du ikke har sett hvor jævlig folk på kvinneguiden kan være, mot folk som har blitt mobbet, opplevd voldtekt eller utsatt familievold etc....har du ikke vært lenge på formuet. Jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor ufattelig onde endel her inne er mot folk som allerde ligger nede. Kan hende at de er onde i bunnen eller bare kjeder seg enormt og føler seg konge bak tastaturet Anonymkode: 079a2...402 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #14 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 20.24): Jeg har store deler av min barndom og mitt voksne liv opplevd særdeles grov mobbing. Når jeg nevner det, får jeg ofte dritt tilbake. Nå er jeg sint. Jeg er sint, fordi ingen har noen sinne tatt mitt parti. Jeg føler at alle har rett. At jeg ikke er verdt et liv. Hvordan kan jeg uttrykke meg uten å møte så mye hat? Hvordan kan jeg gi slipp på det ekstreme sinnet? Hvordan kan jeg leve videre? Anonymkode: 99e63...a26 Bare tenk at de er ikke verd dritten under skoen din. Ufyselige mennesker som mobber andre. De har problemer med seg selv rett og slett. Det handler ikke om deg i det hele tatt. Å være sint kan være en enorm drivkraft. Du må lære deg å kontrollere det, og styre det. Om de klarer å provosere deg så vinner de. Ikke gi de den gleden! Prøv og bruk det til noe positivt for deg selv. Trening, hobbyer eller andre ting som gir deg glede. Anonymkode: eac74...cc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #15 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 20.24): Jeg har store deler av min barndom og mitt voksne liv opplevd særdeles grov mobbing. Når jeg nevner det, får jeg ofte dritt tilbake. Nå er jeg sint. Jeg er sint, fordi ingen har noen sinne tatt mitt parti. Jeg føler at alle har rett. At jeg ikke er verdt et liv. Hvordan kan jeg uttrykke meg uten å møte så mye hat? Hvordan kan jeg gi slipp på det ekstreme sinnet? Hvordan kan jeg leve videre? Anonymkode: 99e63...a26 Du høres jo veldig deprimert ut egentlig? Om du har slitt i relasjoner og med depresjoner i årevis, kan det være at det ligger i måten du utrykker deg på ovenfor andre? Om "alle" andre møter deg med "hat" så kan det jo være at det ikke er "alle andre" det handler om. Men at du Kansje kan tenke på hvordan du tenker om andre. Feks dette med at det er "alle andre" som " hater" på deg. Kansje de ikke gjør det men at du opplever avvisning når andre prøver å fortelle hvordan de har det og har lyst å forbedre relasjonen de har med deg? Du minner meg om min kollega. Hun tror alle andre hater henne, og med en gang hun opplever noe som kan føles ut som kritikk, så er det fullstendig krasj og alle er hatske. Men så sitter det folk rundt og har vondt fordi hun har vondt. Egentlig bryr jeg meg. Men det nytter ikke å si noe, eller prøve å kommunisere fordi hun mener jeg hater henne. Mens problemet er at hun er krass fordi hun mener alle hater henne. Og ødelegger relasjoner. Man kan jobbe med seg selv og måten man ser på andre, slik at man kan få det bedre i relasjonene rundt seg. Det går an. Men da må man ønske det. Anonymkode: 3c295...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #16 Del Skrevet 28. februar Det er sånt man har psykolog til. Anonymkode: 6386b...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #17 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 19.43): Jo, noen kan være ganske fæle dessverre Anonymkode: 99e63...a26 Ikke mot mennesker som utrykker seg sårbart men samtidig greit mot andre. Er man derimot aggressiv, ugrei og konfronterende mot andre får man svar deretter. Du må utrykke deg slik du selv ønsker å bli møtt. At du har det vondt forsvarer ikke dårlig oppførsel mot andre. Du får ingen sympati og empati ved å angripe for eksempel. Å overdrive er også noe som påvirker dialog med andre negativt. Å påstå seg selv som verdens mest ensomme mennesker for eksempel, og lignende. Det viser bare empati for seg selv, og påpeker at man ikke har forståelse for at mange andre også sliter veldig. Du er langt fra eneste i din situasjon, så husk på det i det du skriver. De som leser kan være i forferdelige situasjoner selv, så ikke tråkk på andre for å fortelle hva du strever med. Det blir det ingen god dialog av, og også mennesker som selv ikke har det vondt reagerer negativt på slikt, fordi de vet at mange andre også har det vondt. Anonymkode: b7f59...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå