Gå til innhold

Tatt opp kontakten med et familiemedlem igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har veldig nylig tatt opp kontakten med et nært familiemedlem etter at jeg bestemte meg for å distansere meg i litt over et halvt års tid. Pga mye kjeft og dårlig behandling (fra vedkommendes side).  Personen har ikke tatt kontakt med meg gjennom tiden vi har hatt distanse, likevel når jeg tok opp kontakten nå gråt vedkommende og jeg hørte at vedkommende åpenbart var berørt. Jeg bare sliter litt med å forstå at en person som ikke har prioritert å ta opp kontakten (til sin egen datter) Ila et halvt år egentlig bryr seg? For meg så virker det absurd. 

har noen erfaringer med dette?

Anonymkode: 6678c...3e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje din mor tenkte det var best å gi deg tid og space.

Kan du forsøke å snakke med henne om det hele? 

Anonymkode: c4447...a3d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje din mor tenkte det var best å gi deg tid og space.

Kan du forsøke å snakke med henne om det hele? 

Jeg forstår hva du mener, men jeg tror ikke det handler om det.. Det er andre i familien som heller ikke har kontakt med henne av lignende årsaker, og disse menneskene forteller det samme som jeg har opplevd - at de aldri hørte noe mer. Er som at hun gir opp sine egne barn, jeg klarer ikke helt å skjønne det.. men jeg har hørt og sett hun gråte over tapet på de andre relasjonene også, men hun gjør liksom ikke noe med det..

Anonymkode: 6678c...3e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er som at hun gir opp sine egne barn, jeg klarer ikke helt å skjønne det.. 

Dette er jo nettopp det du har gjort også, ved å ikke ha kontakt med henne 🤷‍♀️ Hun skjønner sikkert ikke hvordan man kan bare gi opp sin egen mor... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror som sagt livet blir lettere, for dere begge, om dere snakker sammen. 

Det er ikke så enkelt om man ikke er vant til å prate med hverandre om noe med dybde, men det er mulig å øve det opp.

AnonymBruker
Skrevet

Hun har vel mottatt beskjeden om at du ønsker mindre kontakt?

Anonymkode: ae4f4...9f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...