AnonymBruker Skrevet 25. februar #21 Del Skrevet 25. februar Million skrev (4 minutter siden): Men må man ikke da ofte ringe inn og "mase" eller forhandle seg til lavere rente? Eller er det sånn at alle banker setter ned renten automatisk straks en kunde går under en viss prosent i belåningsgrad? Jeg ville forventet at det gikk automatisk, men aner ikke om det faktisk gjør det. Veldig sleipt om kunden må mase seg til det 😆 Anonymkode: 99a73...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #22 Del Skrevet 25. februar I min bank skjer det automatisk at nedbetalingstiden kuttes hvis man setter inn et ekstra beløp selv gjennom nettbanken. Da blir månedlig betaling den samme. Men man kan avtale med banken at man heller beholder opprinnelig innfrielsesdato, men at de månedlige avdragene blir lavere. Er det snakk om en større innbetaling ville jeg uansett tatt kontakt med kunderådgiver. Både for mulighet til å forhandle på renta, men også for å få eksempler på nedbetalingsplaner, så får du se både månedlige avdrag/renter samt sluttsum før du bestemmer deg for hva du vil gå for. Anonymkode: 10182...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. februar #23 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville forventet at det gikk automatisk, men aner ikke om det faktisk gjør det. Veldig sleipt om kunden må mase seg til det 😆 Anonymkode: 99a73...1a5 Banker er vel ikke kjent for å være snille av sitt hjertes godhet Banker er nok ofte litt "sleipe", beholder renten og foretar seg ikke noe etter at en kunde har foretatt en større innbetaling eller flere, selv om deres risiko er lavere når kunden har lavere belåningsgrad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå